Grip Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Byen Barcelona har vedtatt forbud mot tyrefekting. Det er lovende, og man kan håpe på at dette sprer seg til andre deler av Spania. Et slikt barbari er en skam for enhver sivilisert nasjon. 0 Siter
Flows Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Det er flott det som skjer i Barcelona, men det er nesten utrolig at dette barbariet fremdeles kan foregå bare et steinkast unna. Man skulle jo tro Spania hadde litt bedre teft og moderne utvikling. mvh 0 Siter
BettyBlue Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Kanskje på tide å gjøre noe med hvalfangsten her i landet også. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Kanskje på tide å gjøre noe med hvalfangsten her i landet også. Men det er jo mat, ikke underholdning... 0 Siter
Singularity Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Kanskje på tide å gjøre noe med hvalfangsten her i landet også. Hva er galt med den? Ved hvalfangst så skytes vågehval med eksplosive harpuner for hurtigst mulig avliving. Og dessuten er det snakk om jakt hvor dyret utnyttes som ressurs (mat osv.), og hvor det er kvoter satt opp for å opprettholde eller øke bestandsnivået. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Hva er galt med den? Ved hvalfangst så skytes vågehval med eksplosive harpuner for hurtigst mulig avliving. Og dessuten er det snakk om jakt hvor dyret utnyttes som ressurs (mat osv.), og hvor det er kvoter satt opp for å opprettholde eller øke bestandsnivået. Jo, forsåvidt enig i det. Det er en vesensforskjell når det dreier seg om dyr som ofres til mat kontra underholdning. Jeg tenkte mest på verdens holdninger til norsk hvalfangst, slik vi har reagert på tyrefekting. Det har vært grunn til kraftige reaksjoner på de seige avlivingsmetodene på hval. Jeg vet ikke nok om hvordan det praktiseres idag, til å uttale meg videre om det. For øvrig syns jeg Bastesen er en dust, men det er forsåvidt irrelevant i denne diskusjonen. 0 Siter
Gjest Kjøtteteren Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Jo, forsåvidt enig i det. Det er en vesensforskjell når det dreier seg om dyr som ofres til mat kontra underholdning. Jeg tenkte mest på verdens holdninger til norsk hvalfangst, slik vi har reagert på tyrefekting. Det har vært grunn til kraftige reaksjoner på de seige avlivingsmetodene på hval. Jeg vet ikke nok om hvordan det praktiseres idag, til å uttale meg videre om det. For øvrig syns jeg Bastesen er en dust, men det er forsåvidt irrelevant i denne diskusjonen. Bastesen er politisk på trynet, men for noen år siden, under en valgkamp, sto han på Aker brygge og delte ut gratis hvalburgere til forbipasserende. De smaker fryyyyktelig godt! Akkurat der og da han var han kuuul. 0 Siter
Gjest TIGA Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Bastesen er politisk på trynet, men for noen år siden, under en valgkamp, sto han på Aker brygge og delte ut gratis hvalburgere til forbipasserende. De smaker fryyyyktelig godt! Akkurat der og da han var han kuuul. hvalbiff smaker vondt - 0 Siter
Gjest Kjøtteteren Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 hvalbiff smaker vondt - Pøh. Du er diskvalifisert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.