Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byen Barcelona har vedtatt forbud mot tyrefekting. Det er lovende, og man kan håpe på at dette sprer seg til andre deler av Spania.

Et slikt barbari er en skam for enhver sivilisert nasjon.

Skrevet

Det er flott det som skjer i Barcelona, men det er nesten utrolig at dette barbariet fremdeles kan foregå bare et steinkast unna.

Man skulle jo tro Spania hadde litt bedre teft og moderne utvikling.

mvh

Skrevet

Kanskje på tide å gjøre noe med hvalfangsten her i landet også.

Gjest Daisy
Skrevet
  BettyBlue skrev (På 6.4.2004 den 22.41):

Men det er jo mat, ikke underholdning...

Singularity
Skrevet
  BettyBlue skrev (På 6.4.2004 den 22.41):

Hva er galt med den?

Ved hvalfangst så skytes vågehval med eksplosive harpuner for hurtigst mulig avliving.

Og dessuten er det snakk om jakt hvor dyret utnyttes som ressurs (mat osv.), og hvor det er kvoter satt opp for å opprettholde eller øke bestandsnivået.

Skrevet
  Singularity skrev (På 6.4.2004 den 23.46):

Hva er galt med den?

Ved hvalfangst så skytes vågehval med eksplosive harpuner for hurtigst mulig avliving.

Og dessuten er det snakk om jakt hvor dyret utnyttes som ressurs (mat osv.), og hvor det er kvoter satt opp for å opprettholde eller øke bestandsnivået.

Jo, forsåvidt enig i det. Det er en vesensforskjell når det dreier seg om dyr som ofres til mat kontra underholdning.

Jeg tenkte mest på verdens holdninger til norsk hvalfangst, slik vi har reagert på tyrefekting.

Det har vært grunn til kraftige reaksjoner på de seige avlivingsmetodene på hval. Jeg vet ikke nok om hvordan det praktiseres idag, til å uttale meg videre om det.

For øvrig syns jeg Bastesen er en dust, men det er forsåvidt irrelevant i denne diskusjonen.

Gjest Kjøtteteren
Skrevet
  BettyBlue skrev (På 6.4.2004 den 23.53):

Jo, forsåvidt enig i det. Det er en vesensforskjell når det dreier seg om dyr som ofres til mat kontra underholdning.

Jeg tenkte mest på verdens holdninger til norsk hvalfangst, slik vi har reagert på tyrefekting.

Det har vært grunn til kraftige reaksjoner på de seige avlivingsmetodene på hval. Jeg vet ikke nok om hvordan det praktiseres idag, til å uttale meg videre om det.

For øvrig syns jeg Bastesen er en dust, men det er forsåvidt irrelevant i denne diskusjonen.

Bastesen er politisk på trynet, men for noen år siden, under en valgkamp, sto han på Aker brygge og delte ut gratis hvalburgere til forbipasserende. De smaker fryyyyktelig godt! Akkurat der og da han var han kuuul.

Skrevet
  Kjøtteteren skrev (På 7.4.2004 den 0.08):

Bastesen er politisk på trynet, men for noen år siden, under en valgkamp, sto han på Aker brygge og delte ut gratis hvalburgere til forbipasserende. De smaker fryyyyktelig godt! Akkurat der og da han var han kuuul.

hvalbiff smaker vondt :)-

Gjest Kjøtteteren
Skrevet
  TIGA skrev (På 7.4.2004 den 8.47):

hvalbiff smaker vondt :)-

Pøh. Du er diskvalifisert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...