Gå til innhold

Ang. min svigermor..... (for spes. interesserte)

Anbefalte innlegg

Mumlegåseegg
Skrevet

Grytidlig i dag, sånn i 8-tiden, ringer telefonen.

Jeg tar den ikke, men venter litt.

Så; på telefonsvareren, ligger en beskjed.

Herlig, tenker jeg. Nå skal hun si at hun kommer og henter de hagemøblene, osv.

Men jeg ble faktisk overrasket!

Hør her;

*Ja, det er jeg som ringer. Det gikk litt over styr her i går...... De hagemøblene skal dere bare beholde, jeg bare følte at jeg ikke ble hørt..... Jeg synes jo at jeg skal få bestemme i mitt eget hus..... Den eldste jenta er jo mye vanskeligere å ha med å gjøre..... De barna er jo ikke i slekt engang, selv om -mumlegåseegg- kaller dem for stesøstre, så har dem jo ikke samme mor eller far! Og jeg synes det er vanskelig og mye styr med eldstejenta.... dere hadde bare bestemt dere -mumlegåseegg- skulle bestemme alt... Bare behold hagemøblene.*

Hæ?

OK, begynner kanskje å bli litt mer moden, selv om det overhodet ikke kom noen unnskyldning, så innrømmet hun iallefall at det var HENNES problem, ikke vårt.

Jeg gir da blaffen i hagemøblene, de betyr ikke noe for oss. en unnskyldning hadde vært mer velkommen.

Joda, svigermor kan være grei nok, hun. I SMÅ doser....

Gjest Daisy
Skrevet

He, he. "Hard for me to say I'm sorry" - var ikke det en sang som het det?

Hun prøvde nå i allefall litt.

Skrevet

Jeg hadde likevel levert igjen hagemøblene. Hadde ikke giddet å jatte med henne om dette, rett og slett markert meg litt.

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg hadde likevel levert igjen hagemøblene. Hadde ikke giddet å jatte med henne om dette, rett og slett markert meg litt.

Hvis de ikke hadde hatt barn, ville jeg vært enig med deg.

Nå har de barn, og den "smarteste" parten bør dessverre jekke seg for barnas skyld.. :-(

Skrevet

(og jeg som synes min svigermor ble litt vel ivrig og plagsom da hun sendte meg sju heklede duker til påske. Enda hun vet at det ikke finnes en eneste duk hjemme hos oss..)

Avhengig av hvor mye kontakt du har bestemt deg for å ha med henne fremover - tror jeg at jeg ville ha levert tilbake de møblene. Og tatt en samtale om hvorfor du synes det er viktig at barna ikke blir forskjellsbehandlet.

Gjest Daisy
Skrevet

Hvis de ikke hadde hatt barn, ville jeg vært enig med deg.

Nå har de barn, og den "smarteste" parten bør dessverre jekke seg for barnas skyld.. :-(

Enig i at den smarteste bare må jekke seg av og til. Selv om h*n har aldri så rett, må man i noen situasjoner bare heve hodet.

Gjest mor i juni
Skrevet

(og jeg som synes min svigermor ble litt vel ivrig og plagsom da hun sendte meg sju heklede duker til påske. Enda hun vet at det ikke finnes en eneste duk hjemme hos oss..)

Avhengig av hvor mye kontakt du har bestemt deg for å ha med henne fremover - tror jeg at jeg ville ha levert tilbake de møblene. Og tatt en samtale om hvorfor du synes det er viktig at barna ikke blir forskjellsbehandlet.

.."Enda hun vet at det ikke finnes en eneste duk hjemme hos oss"

Det var vel derfor hun syntes du trengte noen da ;-)

Min svigermor spør alltid om jeg vil ha denne duken eller den vasen, hvis ikke så kaster de den eller legger den på loftet..... det er alltid gørrstygge greier, og jeg gidder ikke si ja bare for å glede henne. Så jeg takker høflig nei og smiler, og hun blir skikkelig snurt. "Nei nei, tenkte nå bare jeg skulle spørre jeg da!"

:-p

Skrevet

Jeg syntes det høres ut som du (og mannen din) takler dette på en bra måte selv - fortsett med det :-)

Du trengte bare en utblåsning - ikke sant.

Gjest what the...
Skrevet

Min svigermor spør alltid om jeg vil ha denne duken eller den vasen, hvis ikke så kaster de den eller legger den på loftet..... det er alltid gørrstygge greier, og jeg gidder ikke si ja bare for å glede henne. Så jeg takker høflig nei og smiler, og hun blir skikkelig snurt. "Nei nei, tenkte nå bare jeg skulle spørre jeg da!"

Her blir sånne ting sendt med barna.Får ikke anledning til å si nei en gang jeg:o(

Gjest mor i juni
Skrevet

Her blir sånne ting sendt med barna.Får ikke anledning til å si nei en gang jeg:o(

Herlig..

Skrevet

svigermor pleier egentlig å være veldig diskret når det gjelder vår helt tydelige forskjellige smak. Orkideer er vel og bra, men blondeduker passer rett og slett ikke inn i japansk minimalisme. Tanken var god da. Og hennes sønn krympet seg over forsøket...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...