Gå til innhold

Er det rart det blir krig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at ved siden av røykere som røyker i skur, er naboer noe av det aller værste som finnes, og er toppen av verdensurettferdighet.

Kjapt etterfulgt av hvalfangst, selfangst, tyrefekting og at Bondevik fikk vannlekasje.

Gjest selje
Skrevet

Jeg gikk litt i surr: hvem av dem var det som flagga?

En i familien min er gift med en tunisier, fredelig (!) og velutdannet, nå far til fire unger med henne. Men han irriterer seg over norsk flagging, som han syns er komisk, og i overkant nasjonalistisk. Jeg er ikke enig med han, men han får nå lov til å irritere seg.

HAN hadde blitt kjempesur om et digert norsk flagg hadde blafra nesten foran hans hytte.

Men han hadde holdt seg til det: bare være sur. Han er ingen kranglefant.

Jeg lurte altså bare på: HVEM AV DEM FLAGGER??

Skrevet

En i familien min er gift med en tunisier, fredelig (!) og velutdannet, nå far til fire unger med henne. Men han irriterer seg over norsk flagging, som han syns er komisk, og i overkant nasjonalistisk. Jeg er ikke enig med han, men han får nå lov til å irritere seg.

HAN hadde blitt kjempesur om et digert norsk flagg hadde blafra nesten foran hans hytte.

Naboen til han som klagde :)

Skrevet

Så vidt jeg forstår så er det Shahabi som flagger - vilket gjør det bare enda mer "morsomt".

At vi nordmenn kan være usedvanlig intollerante er vel dette et godt eksempel på.

Jeg tror vi godt kunne oppført oss som f.eks Irakere, Serbere eller Bosniere hvis vi hadde hatt en litt annen historie bak oss.....

Gjest Daisy
Skrevet

Det er vel ingen som kan krangle som naboer. Enten det dreier seg om Hansen og Larsen eller naboland ;o)

Skrevet

Det er vel ingen som kan krangle som naboer. Enten det dreier seg om Hansen og Larsen eller naboland ;o)

Det ser ut som om du har rett i det.

Men Norge og Sverige kommer jo godt ut av det med hverandre nå for tiden? :-)

Gjest Daisy
Skrevet

Det ser ut som om du har rett i det.

Men Norge og Sverige kommer jo godt ut av det med hverandre nå for tiden? :-)

Ja, nå for tiden så :o) Bare litt uskyldig søskenkrangling på oss.

Gjest selje
Skrevet

Jeg tror at ved siden av røykere som røyker i skur, er naboer noe av det aller værste som finnes, og er toppen av verdensurettferdighet.

Kjapt etterfulgt av hvalfangst, selfangst, tyrefekting og at Bondevik fikk vannlekasje.

Nabodama vår (død nå, heldigvis) sendte små, håndskrevne brev til oss ca fire ganger i året. Med trusler opm dette og hint om vi ikke gjorde ditten og datten, kuttet det treet, bygde høyere gjerde, tok ned gjerde, satt opp hekk osv. Hun var temmelig sprø. Faren min, som det de første åra gikk mest utover, prøvde å snakke toleranse og sånt til mora mi, som ble kjemperasende og ville ha krig...

Men når det var tippekamper, ble dte krise for han at når svenskene vant! Da vard et mumling om svenskefaen og oppblåste og formelle jævler, da!

:)

Gjest Daisy
Skrevet

Nabodama vår (død nå, heldigvis) sendte små, håndskrevne brev til oss ca fire ganger i året. Med trusler opm dette og hint om vi ikke gjorde ditten og datten, kuttet det treet, bygde høyere gjerde, tok ned gjerde, satt opp hekk osv. Hun var temmelig sprø. Faren min, som det de første åra gikk mest utover, prøvde å snakke toleranse og sånt til mora mi, som ble kjemperasende og ville ha krig...

Men når det var tippekamper, ble dte krise for han at når svenskene vant! Da vard et mumling om svenskefaen og oppblåste og formelle jævler, da!

:)

Heldige dere som hvertfall visste hvem det var fra. Vi fikk anonyme, håndskrevne lapper på bilen etc.

Skrevet

Kansje de kan delta på det nye programmet til Lønning?

Nabokrangel eller hva det nå skal hete...

Håper det kommer snart, for der kan det bli Action:)

Gjest Daisy
Skrevet

Med stor A til og med!

Skrevet

Med stor A til og med!

Kansje bedre med ACTION da...

Liker å se sånt på tv, krangling å sånt over småligheter... så lenge det ikke gjelder meg... vel og merke:)

Skrevet

Burde være enkelt å finne deltakere i hvert fall....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...