Gjest blokk Z Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Det er selveierleiligheter i blokka, men min samboer har vært så "heldig" å bli tildelt styrelederverv. Nå er det jo alltid noen som ikke vil samarbeide, i dette tilfellet er det en alkoholiker i 50-åra som alltid skal markere seg. Han har bodd her lengst, må vite. Han er faktisk hyggelig i edru tilstand, men han er sjelden edru. Og det han har sagt/gjort i fylla husker han ikke i edru tilstand, og omvendt. Tricky..! Det har vært holdt flere møter det siste året angående oppussing av inne- og utearealer, med skriftlig beskjed god tid i forveien. Denne fyren kommer aldri på møtene, men tropper opp på døra vår i etterkant og klager over at avgjørelser er tatt over hodet på ham. Og han er ganske høylydt og kan virke truende til tider. Nå sist klager han til min samboer fordi utgangsdøra hans etter hans mening ikke er listet skikkelig. (Gjort av autoriserte håndverkere) Så min samboer har værsågod å kontakte snekker'n og be ham ordne opp. Samboeren min er alltid hyggelig, men for meg begynner det nå å bli nok. Mannen får kontakte håndverkeren selv mener jeg, om han har så mye å klage på. Men da svarer gammer' n at det gidder han ikke, og han kommer til å nekte å betale.... Hvilket vil gi min samboer mye pes med inkasso og slikt.. Siden det tross alt går gjennom styreleder. Men hva gjør man med slike, som det åpenbart er synd på, men som absolutt skal markere seg og vise at han fremdeles har såpass med makt i denne verden? Som sagt har vi gått flere runder med ham før, og samboeren min har alltid jattet med, bare for å unngå bråk. Men nå har altså jeg fått nok..... 0 Siter
Gjest antiverv Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Han får si til fyren at det må taes opp i møte først. Så får han innkalle til møte da og høre hva de andre har å si om saken. 0 Siter
Gjest blokk Z Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Han får si til fyren at det må taes opp i møte først. Så får han innkalle til møte da og høre hva de andre har å si om saken. At det må tas opp i møte at han ikke vil betale, mener du? Kan ikke tvinge han til det vel? Og om han nekter å bli med på møte også, noe jeg mistenker at han vil, er vi like langt. Sukk... 0 Siter
frosken Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Det er samboeren din som bør kontakte håndverkeren dersom det er grunnlag for det. Avtalen er vel mellom sameiet og håndverkeren, ikke mellom den enkelte seksjon og håndverkeren? Samboeren din bør se på døra til bråkmakeren og se om det er noe å utsette på arbeidet. Hvis det er tvil, hadde jeg ringt til snekkeren og forklart situasjonen, og bedt ham komme og se selv. Hvis jeg hadde hatt en slik kranglefant i "min" gård, så hadde jeg sagt at jeg forlangte alle klager skriftlig. Da blir det mer slitsomt for vedkommende å klage:-) 0 Siter
frosken Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 At det må tas opp i møte at han ikke vil betale, mener du? Kan ikke tvinge han til det vel? Og om han nekter å bli med på møte også, noe jeg mistenker at han vil, er vi like langt. Sukk... Når det gjelder betalingen, så kan det hende at dere har et punkt i vedtektene som gir sameiet pant i hans leilighet for ikke innbetalte fellesutgifter mm. Han kan selvfølgelig ikke nekte å betale, og dersom dere har forretningsfører for sameiet så må vedkommende ta seg av det. Har dere ikke det, så tilbyr Huseierforeningen (hvor sameiet bør være medlem!) gratis juridisk rådgivning. 0 Siter
Gjest blokk Z Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Det er samboeren din som bør kontakte håndverkeren dersom det er grunnlag for det. Avtalen er vel mellom sameiet og håndverkeren, ikke mellom den enkelte seksjon og håndverkeren? Samboeren din bør se på døra til bråkmakeren og se om det er noe å utsette på arbeidet. Hvis det er tvil, hadde jeg ringt til snekkeren og forklart situasjonen, og bedt ham komme og se selv. Hvis jeg hadde hatt en slik kranglefant i "min" gård, så hadde jeg sagt at jeg forlangte alle klager skriftlig. Da blir det mer slitsomt for vedkommende å klage:-) Han har vært der oppe nå, og så vidt han kan se så er det ikke noe galt med håndverket. Han er jo ingen fagmann selv, men. Vi kan sikkert forlange at han klager skriftlig, men han kan fortsatt nekte, og da er vi like langt, liksom.. det er uansett samboeren min som får merarbeid om saken går til inkasso.. Sukk og sukk.. :-) 0 Siter
Gjest blokk Z Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Når det gjelder betalingen, så kan det hende at dere har et punkt i vedtektene som gir sameiet pant i hans leilighet for ikke innbetalte fellesutgifter mm. Han kan selvfølgelig ikke nekte å betale, og dersom dere har forretningsfører for sameiet så må vedkommende ta seg av det. Har dere ikke det, så tilbyr Huseierforeningen (hvor sameiet bør være medlem!) gratis juridisk rådgivning. Hm, det skal jeg nevne for min kjære. :-) Han har garantert orden med huseierforeningen o.l, han er en sånn som skal ha ting skikkelig.. :-) 0 Siter
frosken Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Han har vært der oppe nå, og så vidt han kan se så er det ikke noe galt med håndverket. Han er jo ingen fagmann selv, men. Vi kan sikkert forlange at han klager skriftlig, men han kan fortsatt nekte, og da er vi like langt, liksom.. det er uansett samboeren min som får merarbeid om saken går til inkasso.. Sukk og sukk.. :-) Ja, det blir merarbeid - men det finnes sterke virkmidler i eierseksjonslovgivningen i forhold til de som ikke oppfyller forpliktelsene. Det kommer an på hvor godt dere "kjenner" håndverkeren. Hvis han er grei, så kanskje han gidder å stikke innom å diskutere utførelsen med kranglefanten. Hva i all verden er det han mener er galt utført og som ikke er synlig for "hvemsomhelst"??? *glad for at det ikke har vært kranglefanter i gården vår* 0 Siter
Gjest blokk Z Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Ja, det blir merarbeid - men det finnes sterke virkmidler i eierseksjonslovgivningen i forhold til de som ikke oppfyller forpliktelsene. Det kommer an på hvor godt dere "kjenner" håndverkeren. Hvis han er grei, så kanskje han gidder å stikke innom å diskutere utførelsen med kranglefanten. Hva i all verden er det han mener er galt utført og som ikke er synlig for "hvemsomhelst"??? *glad for at det ikke har vært kranglefanter i gården vår* Takk for tips. ..Det er til og med to kranglefanter her, men den andre har vi heldigvis ikke hørt fra på en stund. Har diverse problemer han og... Som sagt, det er jo egentlig synd på dem, men når de MÅ lage vanskeligheter bare for å markere seg, kan man ikke alltid unnskylde dem med alkoholproblemer, o.l.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.