Gå til innhold

Hvem skal eie vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tv2 kl 20:00 begynte en dokumentar om en hel landby i den indiske delstaten Kerala som slåss for å få stengt en Coca-cola fabrikk. Coca-cola bruker nemlig opp alt vannet til de stakkars folkene, og det lille vannet som fortsatt er der er forurenset av tungmetaller. Går dette virkelig ann tenker jeg bare, at en så stor bedrift som coca-cola må ta vannet fra de som trenger det mest?

Skrevet

Er ikkje det slik dei store ofte gjer det, da?

Eg trur ikkje det er berre Coca-Cola som utnytter dei fattige og forurenser "andres land". Like forkasteleg kvar gong, naturlegvis, og det er bra vi blir gjort oppmerksomme på det. Så spørs det jo kva vi gjer i vår tur... Tenker vi "det var ille" og gløymer det neste gong vi er litt colatørste?

Skrevet

Eg trur ikkje det er berre Coca-Cola som utnytter dei fattige og forurenser "andres land". Like forkasteleg kvar gong, naturlegvis, og det er bra vi blir gjort oppmerksomme på det. Så spørs det jo kva vi gjer i vår tur... Tenker vi "det var ille" og gløymer det neste gong vi er litt colatørste?

Nix, her huset er det full boikott av Coca Cola!

Gjest malun
Skrevet

Jeg har boikottet Coca Cola lenge på grunn av dette. Kirkens Nødhjelp har en aksjon på gang.

Skrevet

Nix, her huset er det full boikott av Coca Cola!

Flott! Eg skal prøve å få med gemalen på det også. Eg klarer meg inderleg godt utan både Coca-Cola og andre produkt frå Coca Cola Company, men det spørs om alle er like standhaftige for en god sak...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...