Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er enig med meg at det må gå an å lage risengrynsgrøt med å bruke vanlig klebrig kortkornet ris (ikke langkornet middagsris, men sånn med små gryn) og koke opp med melk? Noen som har noen ideer om blandingsforhold? Som om jeg skulle kokt med vann, kanskje?

Er i utlandet og har en sønn som maser etter grøt...

Kizza1365380506
Skrevet

Vel, du kan jo prøve. Risengrøt lages jo av annen type ris da men. Bruk iallefall melk da, eller en blanding.

Mvh

Skrevet

Jeg koker alltid risgrøt kun med melk.

2 liter melk, 3 dl gryn. Kok opp om morgenen, sett i kald ovn. Kok opp igjen etter noen timer, tilbake i ovnen. Kok opp igjen til middagstid, la det koke noen minutter - ferdig !

Eller du kan stå og passe en gryte med kokende melk og røre hele tiden, hvis du gidder.

Hvis du ikke har tilgang til grøtris, kanskje risottoris kunne passe ?

Skrevet

2 liter melk, 3 dl gryn. Kok opp om morgenen, sett i kald ovn. Kok opp igjen etter noen timer, tilbake i ovnen. Kok opp igjen til middagstid, la det koke noen minutter - ferdig !

Eller du kan stå og passe en gryte med kokende melk og røre hele tiden, hvis du gidder.

Jeg har vel ikke tid til å røre i gryta midt på dagen! Da er jeg på jobb! Men ellers er det sikkert en fin måte. Men kald ovn? Helt kald ovn, hele tiden? Kan man ikke da like gjerne la den stå på ovnen med lokk på?

Risottoris... Hmm. Tror ikke de har det her i Korea, men jeg fikk faktisk tips om at de har grøtris av en eller annen type. Får spørre. Porridge? Spørs om de forstår hva jeg mener, da.

Skrevet

Hvorfor setter du inn i ovnen hvis den er helt kald? Kan godt tenke meg å prøve denne latmannsmetoden :-)

Skrevet

Hvorfor setter du inn i ovnen hvis den er helt kald? Kan godt tenke meg å prøve denne latmannsmetoden :-)

Fordi den er isolert, og holder på varmen. Det er ikke nødvendig å koke opp midt på dagen, hvis man dropper det, må man bare koke litt lengre rett før middag.

Jeg pleier å lage sånn grøt på lørdager. Nesten ikke noe jobb.

Skrevet

Samme metode kan du bruke til fårikål.

Kok opp om morran,sett den i ovnen og så er det bare å koke opp like før middag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...