Åsemor Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Jeg kan vel lage sånne kanel-snurrer av vanlig bolledeig? Halvparten av hver f.eks? Vet at det er et innmari dumt spørsmål, men jeg aner liksom ikke. Disse ferdigpakkene med deig på butikken har forskjellig til kanel-snurr og boller... Men nå har jeg altså laget bolledeig, men har lyst på kanel-snurr i tillegg. Det går bra det? 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Det går bra! ..det er i alle fall sånn jeg alltid gjør det 0 Siter
Jakobine Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Det går bra! ..det er i alle fall sånn jeg alltid gjør det Jeg også, men kanelsnurrer kaller jeg for shillingsboller. 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. april 2004 Forfatter Skrevet 8. april 2004 Jeg også, men kanelsnurrer kaller jeg for shillingsboller. Shillingsboller heter det ja. Jeg vokste opp med at det ble kalt wienerbrød, men det har jeg forstått at er grundig feil. Uansett... Det ble bare boller Var det letteste akkurat der og da. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Shillingsboller heter det ja. Jeg vokste opp med at det ble kalt wienerbrød, men det har jeg forstått at er grundig feil. Uansett... Det ble bare boller Var det letteste akkurat der og da. Strengt tatt heter det vel skillingsboller... i alle fall i Bergen 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Shillingsboller heter det ja. Jeg vokste opp med at det ble kalt wienerbrød, men det har jeg forstått at er grundig feil. Uansett... Det ble bare boller Var det letteste akkurat der og da. Nå har jeg laget 3 brett med skolebrød jeg! Kjempestore med overdrevne mengder gult i midten. Innen du kan spise dem må du dele dem i 4 for å ikke ta for mye av gangen.*L* Tipper jeg blir poppis på lekeplassen i dag ja...*L* 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. april 2004 Forfatter Skrevet 8. april 2004 Strengt tatt heter det vel skillingsboller... i alle fall i Bergen Hehe... Nettopp. Er jeg unnskyldt siden jeg har bursdag i dag? 0 Siter
Mistera Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Hehe... Nettopp. Er jeg unnskyldt siden jeg har bursdag i dag? HAR du? Grattis med fødelsesdagen da!!! ... lov å spørr om hvor g...., nei skal ikke gjøre det:) 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Hehe... Nettopp. Er jeg unnskyldt siden jeg har bursdag i dag? Gratulerer med dagen! 0 Siter
Jakobine Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Strengt tatt heter det vel skillingsboller... i alle fall i Bergen Skillingsboller er sikkert mer riktig, ja. Gikk litt fort på tastene før i dag. Det er bergenske skillingsboller jeg er god på. Lært av farmor fra Fana! Nammenam. 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. april 2004 Forfatter Skrevet 8. april 2004 HAR du? Grattis med fødelsesdagen da!!! ... lov å spørr om hvor g...., nei skal ikke gjøre det:) Psjt. Jeg er jo bare ungjenta, så det er klart du kan spørre. 23 år er jeg i dag. 0 Siter
Mistera Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Psjt. Jeg er jo bare ungjenta, så det er klart du kan spørre. 23 år er jeg i dag. ååå heldig du er da... hmmm blir jo 30 jeg da.... iiiik:) Men det er noen månder til ennå, nå er jeg glad jeg er høstbarn:) 0 Siter
Zarine Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Klart du kan! Bolledeig kan varieres på mange måtar. Til kanelsnurrar berre kjevlar du deigen utover og strør over ei blanding av sukker og kanel (kan godt smøre eit tynt lag smelta smør på først) men ikkje heilt ytterst der du skal feste rullen. Der stryker du på litt vatn, så held det seg betre saman. Nam nam nam !! 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. april 2004 Forfatter Skrevet 8. april 2004 Klart du kan! Bolledeig kan varieres på mange måtar. Til kanelsnurrar berre kjevlar du deigen utover og strør over ei blanding av sukker og kanel (kan godt smøre eit tynt lag smelta smør på først) men ikkje heilt ytterst der du skal feste rullen. Der stryker du på litt vatn, så held det seg betre saman. Nam nam nam !! Ja, nå er bollene ferdig laga og nesten ferdig spist. Men jeg skal huske tipsene dine til neste gang 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Hehe... Nettopp. Er jeg unnskyldt siden jeg har bursdag i dag? Håper du får en hyggelig dag. 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. april 2004 Forfatter Skrevet 8. april 2004 Håper du får en hyggelig dag. Takk 0 Siter
Gjest epletre Skrevet 8. april 2004 Skrevet 8. april 2004 Hehe... Nettopp. Er jeg unnskyldt siden jeg har bursdag i dag? Gratulerer med dagen:0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.