Gå til innhold

Et maleri vs. et Man.U.-skjerf

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Dette er ingen generell kritikk. Jeg er bare en liten tøffelhelt som stiller spørsmålet i et anonymt forum.

Hvorfor tar kvinnen det for gitt at maleriet av Matisse skal henge på veggen, mens mannens ønske om et Manchester United-skjerf på samme sted les bort som et useriøst forslag?

Fortsetter under...

Kizza1365380506
Skrevet

Hehe, ikke særlig interessert i fotball hun da. Men det er nok ikke bare kvinner som synes at Matisse passer bedre på veggen.

Jeg vil personlig si at ett maleri er litt penere enn ett MU skjerf. Det skjerfet kan få hedersplassen i baren hvis du har det. Selvfølgelig kan det få plass på veggen i stua men det må henge en plass hvor det passer inn. Matisse er nå en litt mer verdifull vegpryd, synes du ikke?

Mvh

Skrevet

Et fotballskjerf... på veggen??

HA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HA

Skrevet

Dere kan jo prøve å ha tingene på turnus....

Jeg for min del er så lei av å bestemme hva vi skal ha på veggen og hvor, eller hvilke farger og fliser og møbler at jeg spyr. Så hvis gubben hadde spurt om å få henge opp MU-effekter er jeg sikker på at jeg hadde sagt JAAAAA. Rett og slett i pur glede over initiativ og innspill fra den kanten!

Gjest malun
Skrevet

Jeg ville ikke hatt verken Matisse eller fotballskjerf på veggen, jeg.

Men skal det først være fotballskjerf, må det selvsagt være Liverpool. Ærlig talt!

Skrevet

Hvorfor ha det ryddig når man overlever med rot?

Spørsmålet ditt blir omtrent av samme type.

:)

Annonse

Skrevet

*ler høyt*

Fordi et Man.U-skjerf er stygt og idiotisk å ha på veggen selvfølgelig!

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Hehe, ikke særlig interessert i fotball hun da. Men det er nok ikke bare kvinner som synes at Matisse passer bedre på veggen.

Jeg vil personlig si at ett maleri er litt penere enn ett MU skjerf. Det skjerfet kan få hedersplassen i baren hvis du har det. Selvfølgelig kan det få plass på veggen i stua men det må henge en plass hvor det passer inn. Matisse er nå en litt mer verdifull vegpryd, synes du ikke?

Mvh

Jo, så absolutt. Jeg er en ensom ulv, så det gjaldt ikke meg personlig. Jeg var bare nysgjerrig på reaksjonene, jfr. debatten om definisjonsmakt.

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Et fotballskjerf... på veggen??

HA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HAHA-HA-HO-HO-HA-HA

Hehe..

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Dere kan jo prøve å ha tingene på turnus....

Jeg for min del er så lei av å bestemme hva vi skal ha på veggen og hvor, eller hvilke farger og fliser og møbler at jeg spyr. Så hvis gubben hadde spurt om å få henge opp MU-effekter er jeg sikker på at jeg hadde sagt JAAAAA. Rett og slett i pur glede over initiativ og innspill fra den kanten!

Et godt innlegg.

Det var et fiktivt eksempel, for øvrig.

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Jeg ville ikke hatt verken Matisse eller fotballskjerf på veggen, jeg.

Men skal det først være fotballskjerf, må det selvsagt være Liverpool. Ærlig talt!

Eller Tottenham, for å være helt enig.

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Eller Tottenham, for å være helt enig.

Eller ærlig..

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Hvorfor ha det ryddig når man overlever med rot?

Spørsmålet ditt blir omtrent av samme type.

:)

Hm.. Nei, egentlig ikke. Jeg tror ikke poenget kom så godt fram.

Annonse

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

*ler høyt*

Fordi et Man.U-skjerf er stygt og idiotisk å ha på veggen selvfølgelig!

Interessant. Takk.

Skrevet

Du reiser egentlig et veldig viktig og interessant spørsmål. Du har fått en del fårete svar, og her blir kanskje vi jentene svar skyldig. For vi har nemlig ikke så lett for å gi fra oss "retten" til å bestemme hvordan hjemmet vårt skal se ut og hva det skal gjenspeile om oss selv.

Du vet, hulen, hytta, teltet har alltid vært kvinnens domene!

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Du reiser egentlig et veldig viktig og interessant spørsmål. Du har fått en del fårete svar, og her blir kanskje vi jentene svar skyldig. For vi har nemlig ikke så lett for å gi fra oss "retten" til å bestemme hvordan hjemmet vårt skal se ut og hva det skal gjenspeile om oss selv.

Du vet, hulen, hytta, teltet har alltid vært kvinnens domene!

Jeg vet egentlig ikke hva jeg mener i denne sammenhengen, men jeg er veldig glad i kvasivitenskap, dvs. at jeg ikke er i stand til å diskutere ting på en akademisk tilnærmet riktig måte.

Noen svenske feministiske sosiologer mente kvinner holdt hardt på råderetten over spørsmål om interiør, omsorg, oppdragelse, husarbeid o.l., fordi de opplever at menn utøver, eller tviholder, på sin makt på andre arenaer. Noe må kvinner også herske over..

Eeh.. Flåsete gjengitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...