Gå til innhold

Yrkesrettet attføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha fått sparken fra jobben for å få attføring? Eller kan man si opp selv, og søke?

Hvor lang begandlingstid er det?

Fortsetter under...

Gjest bare en
Skrevet

Man må ha en dårlig helse som gjør at man ikke kan fortsette i det yrket man allerede har for å få attføring.

Skrevet

Man må ha en dårlig helse som gjør at man ikke kan fortsette i det yrket man allerede har for å få attføring.

Hei..

Ja det er jeg klar over. det er legen min som har nevnt denne muligheten for meg da jeg sliter med alvorlig depresjon og er under med.behandling.

Lurte derfor på disse to spørsmålene da...

Gjest bare en
Skrevet

Det skal vel holde at du sier opp den jobben du har i dag.

Gjest sussi
Skrevet

Hvis du har problemer med å være i den jobben du har og legen mener du bør på attføring, så kan det være lurt å la legen sykemelde deg i første omgang.

Dette er ting som tar tid, og det kan derfor være greit å ha en viss inntekt mens det hele står på. Og poenget er vel at du ikke kan være i den jobben du har i dag, så dermed er det jo grunn til sykemelding skulle man tro.... ?

Mvh

Gjest bebba
Skrevet

Hei..

Ja det er jeg klar over. det er legen min som har nevnt denne muligheten for meg da jeg sliter med alvorlig depresjon og er under med.behandling.

Lurte derfor på disse to spørsmålene da...

Du skal overhodet ikke si opp, men få sykemelding av legen og søke trygdekontoret med engang om attføring. Prosessen tar lang tid og det er lurt å starte den tidligst mulig. Det krever en del attester fra legen og møter hvor det er viktig at du møter opp og forteller selv om dine begrensninger og muligheter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...