Gå til innhold

Magefølelse

Anbefalte innlegg

Gjest Big Mac
Skrevet

Hver gang jeg står foran livets store spørsmål forsvinner magefølelsen totalt. Går det an å trene opp magefølelse?

Fortsetter under...

Skrevet

Legge deg ned på senga. Legge hendene på magen. Vindu i taket? Ypperlig. Se ut vinduet. Opp på himmelen, følg skyene med øynene som da du var liten unge.

Spør deg selv: hva vil jeg? (Still selvfølgelig det spørsmålet som er relevant) Prøv å ikke veie så mye for og imot. Tenk bare på det aktuelle spørsmålet. Prøv å kjenne etter hva det førbevisste hvisker til deg. Den umiddelbare følelsen.

"Bør" og "skal", er ord som ikke må forekomme. De er følelsenes forrædere, og fornuftens bakmenn. Det er følelsene du skal ha tak i.

Hva vil du?

Gjest Big Mac
Skrevet

Legge deg ned på senga. Legge hendene på magen. Vindu i taket? Ypperlig. Se ut vinduet. Opp på himmelen, følg skyene med øynene som da du var liten unge.

Spør deg selv: hva vil jeg? (Still selvfølgelig det spørsmålet som er relevant) Prøv å ikke veie så mye for og imot. Tenk bare på det aktuelle spørsmålet. Prøv å kjenne etter hva det førbevisste hvisker til deg. Den umiddelbare følelsen.

"Bør" og "skal", er ord som ikke må forekomme. De er følelsenes forrædere, og fornuftens bakmenn. Det er følelsene du skal ha tak i.

Hva vil du?

Eh, aner fremdeles ikke. Begge deler? Ingen av delene?

Hm... hvis magefølelsen har noe å si, bør den slutte å viske - tror jeg begynner å høre dårlig.

Gjest aiwaaa
Skrevet

Jeg lurer på hva som er magefølelsen når du føler du har veldig LYST, men du føler samtidig at du ikke BØR. Hvilke av de to følelsene er magefølelsen??

Gjest mor i juni
Skrevet

Det jeg pleier å gjøre hvis magefølelsen er totalt vekk - jeg tar rett og slett og slår mynt og kron.

F.eks Mynt = ja, Kron = nei. Og jeg sier til meg selv at det alternativet som kommer opp er det jeg SKAL velge.

Når jeg da står der med resultatet merker jeg raskt om jeg er fornøyd eller om jeg _egentlig_ ønsket det andre alternativet.... Og da er altså magefølelsen i gang igjen, og jeg velger selvsagt det alternativet jeg føler mest for.

Vet ikke om det funker for deg, men. :-)

Gjest Sosiologen
Skrevet

Eh, aner fremdeles ikke. Begge deler? Ingen av delene?

Hm... hvis magefølelsen har noe å si, bør den slutte å viske - tror jeg begynner å høre dårlig.

Det ligger i genene. Noen er født med en god magefølelse og andre ikke. Miljøet og oppdragelsen spiller også en vesentlig rolle.

Ja, magefølelsen kan absolutt trenes opp. Livets erfaringer på godt og vondt er eksemplel på hva som er med å bidrar til å trene opp magefølelsen din! Gjør du en virkelig bommert en gang, vil som regel hjernen sende signaler ned til magen neste gang du står i den samme situasjonen. Dermed hjelper magefølelsen din i å gjør den samme tabben en gang til.

Gjør den IKKE det, får du rett og slett bare skylde på dårlige gener ;-)

Annonse

Skrevet

Det jeg pleier å gjøre hvis magefølelsen er totalt vekk - jeg tar rett og slett og slår mynt og kron.

F.eks Mynt = ja, Kron = nei. Og jeg sier til meg selv at det alternativet som kommer opp er det jeg SKAL velge.

Når jeg da står der med resultatet merker jeg raskt om jeg er fornøyd eller om jeg _egentlig_ ønsket det andre alternativet.... Og da er altså magefølelsen i gang igjen, og jeg velger selvsagt det alternativet jeg føler mest for.

Det er akkurat det mamma sier til meg også! Kan brukes på nær sagt alle spørsmål. Fordi i det mynten er i luften, vet du hvilken side den lander på. Og lander den på "feil" side, velger du det andre.

Og spiller det virkelig ingen rolle hvilken side den lander på, ja, så følger du mynten da.

Skrevet

Det er akkurat det mamma sier til meg også! Kan brukes på nær sagt alle spørsmål. Fordi i det mynten er i luften, vet du hvilken side den lander på. Og lander den på "feil" side, velger du det andre.

Og spiller det virkelig ingen rolle hvilken side den lander på, ja, så følger du mynten da.

Gjest mor i juni
Skrevet

Du har nok en meeget klok mamma. ;-)

Skrevet

Du har nok en meeget klok mamma. ;-)

Jeg har det! Skjønte det ganske tidlig. Jeg er veldig glad i stolt av mammaen min. Hun er suuuuper!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...