Gå til innhold

hva kan hjelpe mot muskelspenninger i nakke/hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest Leel@
Skrevet

Noen som har noen tips? Jeg har fryktelig vondt i hodet, og musklene i nakken er helt stive. Har hatt vondt i ca 3uker. Fikk 0,5t massage, men det hjalp ikke særlig (kan ikke si massøren var så altfor flink heller da....).

Tips, noen?

Fortsetter under...

Skrevet

Min fysioterapeut sier at den beste øvelsen for nakker er den der du presser haken ned på brystet for deretter å slappe av. Det hjelper faktisk.

Gjest Caztra
Skrevet

Masse Ibux er et must. Både piller og salve som du smører i nakken! Husk å spise godt innimellom. Ibux på tom mage er ikke bra = magesår :/

Gjest togram
Skrevet

Har hatt det samme problemet som deg i maaaaange mnd. Har brukt en formue i diverse behandlinger. For noen mnd siden tok jeg rev i seilene. Jeg kjøpte meg en skikkelig trimsykkel. Den bruker jeg 4-5 ganger i uken + litt styrketrening etterpå. Det har hatt en kjempevirkning på meg ihvertfall!

Lykke til!

Annonse

Skrevet

du bør ha flere timer enn en hos fysio før du utelukker det. For meg hjelper det å spise regelmessig, og å gå til fysioterapeaut med en gang jeg merker at spenningene er på vei tilbake.

Gjest Leel@
Skrevet

Min fysioterapeut sier at den beste øvelsen for nakker er den der du presser haken ned på brystet for deretter å slappe av. Det hjelper faktisk.

Tusen takk for tipset, skal prøve på det i kveld :)

Gjest Leel@
Skrevet

Masse Ibux er et must. Både piller og salve som du smører i nakken! Husk å spise godt innimellom. Ibux på tom mage er ikke bra = magesår :/

Takk for tips, har du forresten noe salve å anbefale?

Mvh

Gjest Leel@
Skrevet

Har hatt det samme problemet som deg i maaaaange mnd. Har brukt en formue i diverse behandlinger. For noen mnd siden tok jeg rev i seilene. Jeg kjøpte meg en skikkelig trimsykkel. Den bruker jeg 4-5 ganger i uken + litt styrketrening etterpå. Det har hatt en kjempevirkning på meg ihvertfall!

Lykke til!

Hehe, tviler ikke på at trim og riktig uttøying vil hjelpe. Har bare vært så altfor lett å skylde på "jeg har for vondt i hodet og nakken til å trene" ...... men i morgen lover jeg å prøve tipset ditt likevel!

:)

Gjest Leel@
Skrevet

du bør ha flere timer enn en hos fysio før du utelukker det. For meg hjelper det å spise regelmessig, og å gå til fysioterapeaut med en gang jeg merker at spenningene er på vei tilbake.

Takk for tipset om fysioterepaut. Tror jeg skal høre med legen min nå nest egamg jeg er der. Vet du forresten sånn ca pris på behandlingen også?

Mvh

Annonse

Gjest what the...
Skrevet

Takk for interessant link!

Ha en videre god påske :)

God påske til deg også:o)

Gjest what the...
Skrevet

Har du prøvd salven algesal?

Den lindrer muskelsmerter og er reseptfri.

Ellers så er det en salve som heter orudis gèl,den er "sterkere" men den må du ha resept for.

Gjest Leel@
Skrevet

Har du prøvd salven algesal?

Den lindrer muskelsmerter og er reseptfri.

Ellers så er det en salve som heter orudis gèl,den er "sterkere" men den må du ha resept for.

Tausen takk for tips. Stikker på apoteket i morgen og prøver den reseptfrie salven, jeg :)

Gjest Caztra
Skrevet

Takk for tips, har du forresten noe salve å anbefale?

Mvh

Ibux-salve;-) God bedring og lykke til!

Gjest mor i juni
Skrevet

Takk for tipset om fysioterepaut. Tror jeg skal høre med legen min nå nest egamg jeg er der. Vet du forresten sånn ca pris på behandlingen også?

Mvh

Jeg betaler 170 kr timen hos fysioterapeut.

Uten henvisning koster det 230 der.

Vet ikke om det er stor forskjell på priser..

Skrevet

Ibux-salve;-) God bedring og lykke til!

Tusen hjertlig! :)

God påske!!

Skrevet

Jeg betaler 170 kr timen hos fysioterapeut.

Uten henvisning koster det 230 der.

Vet ikke om det er stor forskjell på priser..

Takk for svar! Jeg skal høre med legen neste gang jeg er der!

Ha en fortsatt fin påske, da! :)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...