Gå til innhold

første natt... (ganske så langt!)

Anbefalte innlegg

Gjest sofie32+1

borte fra barnet mitt!

Det har nå gått 2 år og 3 mnd. siden jeg ble mor og i natt skal vi tilbringe vår første natt i hvert vårt hus.

Vesla er trygt plassert hos besteforeldrene og huset føles tomt og stille.

Vesla vår har ikke hatt det så lett siden hun kom hjem til oss. Nettene har vært preget av mye redsel, mareritt og frustrasjon. Det siste halvåret har alt blitt så mye enkelere. Hun sover bedre og bedre og nå kan vi _nesten_ ikke huske sist hun hadde skikkelig mareritt.

Hun har blitt så trygg og fin. Hun stortrives i bhg. og ofte når jeg titter ut av vinduet (hun går i bhg. ved siden av huset vårt) ser jeg hun sitter på fanget til en av "tantene" og koser seg. Hun fungerer så fint sosialt med de andre barna og har utviklet seg så bra både fysisk og psykisk.

Og nå, har hun blitt klar for å sove "borte"!

Bestemor og bestefar har vært med på legging her hjemme og de har også lagt henne et par kvelder alene her. Vi har den siste tiden snakket om at hun skal sove hos bestemor og bestefar og hun har selv vært veldig klar for dette. Så, idag pakket vi pysjen, tannbørsten og bamsene og gjorde oss klare. "må ha med dyne og pute" sa vesla. "Må jo ha det når jeg skal sove hos bestemor og bestefar". Selvfølgelig ble dyne og pute også pakket ned!

Vesla har nok fått noen kysser ekstra i løpet av formiddagen. Mor har prøvd å ikke gjøre så mye ut av dette her, men vi har snakket masse om at hun skal se barnetv, spise, pusse tenner, bestemor og bestefar skal synge og så skal hun sove der. Så kommer hun hjem til mamma og pappa i morgen.

Like før vi skulle dra idag sier hun "Mamma, sant du elsker meg?".

Så åpnet hun vinduet og ropte til pappaen sin "er du også glad i meg pappa?"

Hun fikk alle forsikringer hun trengte og nå er hun altså på overnattingsbesøk hos sin kjære bestemor og bestefar.

Jada, jeg vil gjerne dere skal si at dette er helt riktig, og at det går fint....

Går det ikke fint og vi må hente henne hjem i løpet av kvelden så tar vi ikke det som noe "nederlag" heller... går det strålende (som jeg håper og tror), tar vi det som et tegn på at vi har gjort riktig i å gi henne tid og tålmodighet i disse 2 årene som har gått.

Å som jeg elsker jenta mi. Jeg skal prøve å nyte dette døgnet, men vet det blir vanskelig å våkne til "tomt" hus i morgen.

Påskeklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143062-f%C3%B8rste-natt-ganske-s%C3%A5-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...