Gå til innhold

Ut i verden! -men hvor?

Anbefalte innlegg

Gjest sorimori
Skrevet

Hei og hå!

Vi er to venninner som er i startfasen av planlegging av tur til vinteren. Vi tenker å reise i 2-3 mnd rundt november, desember, januar.

Vi har lyst til å reise til Asia, Afrika, Sør-Amerika og Australia. Men ser at turens varighet gir en del begrensninger. Australia er bankers, dit skal vi. Noen tips om andre reisemål?

Mottas med stor takk!

Skrevet

Jeg var tre uker i Australia. Det var altfor lite.

Jeg synes det ser ut som dere vil dra for mange steder. Skal dere først til Australia, klarer dere fint å bruke seks uker der. Så kan dere ta en stopp i f.eks. Thailand på vei ned, og Kina på vei tilbake.

Husk å legge opp turen etter årstidene. Nord i Australia begynner sesongen for stormer i januar, dere bør ha vært der før det.

Gjest sorimori
Skrevet

Jeg var tre uker i Australia. Det var altfor lite.

Jeg synes det ser ut som dere vil dra for mange steder. Skal dere først til Australia, klarer dere fint å bruke seks uker der. Så kan dere ta en stopp i f.eks. Thailand på vei ned, og Kina på vei tilbake.

Husk å legge opp turen etter årstidene. Nord i Australia begynner sesongen for stormer i januar, dere bør ha vært der før det.

Vi har begge to vært mye i Australia allerede og har familie der, så derfor skal vi dit, og det blir ikke nødvendigvis så mye reising i selve Australia. Kanskje en tur opp gullkysten. Australia er også tenkt som siste stopp. Thailand er interessant. Jeg tenker også at vi må begrense antall reisemål, og heller ha god tid på hvert sted og frihet til å legge om planene underveis. Siden vi skal reise så "lenge" vil jeg også ha muligheten til å slappe av, ikke bare stresse fra sted til sted.

Men takk for tips! Har du vært i Kina? Hva anbefaler du der?

Skrevet

Vi har begge to vært mye i Australia allerede og har familie der, så derfor skal vi dit, og det blir ikke nødvendigvis så mye reising i selve Australia. Kanskje en tur opp gullkysten. Australia er også tenkt som siste stopp. Thailand er interessant. Jeg tenker også at vi må begrense antall reisemål, og heller ha god tid på hvert sted og frihet til å legge om planene underveis. Siden vi skal reise så "lenge" vil jeg også ha muligheten til å slappe av, ikke bare stresse fra sted til sted.

Men takk for tips! Har du vært i Kina? Hva anbefaler du der?

Nei, jeg har ikke vært i Kina. Tenkte bare at det måtte være spennende.

Men jeg har vært i Bangkok. Det anbefales.

• 1 måned senere...
Gjest Tulla84
Skrevet

Sør-Afrika!! et helt fantastisk land, og på den årstiden er det sommer der og godt og varmt. Man hører jo forskjellig om landet, men jeg har selv bodd der et år, da jeg var 16 år(!)og reiste en del rundt. Cape- Town, kysten, nordover til naturreservatene, noen dagers busstur så får dere se victoria falls i zimbabwe, saltsjø i Botswana osv osv. Der er MYE å se og lære, og dere vil ikkje kjede dere en eneste dag. i tillegg er der billig, og supervennlige folk. jeg hjelper dere gjerne om dere vil vite mer:)

Gjest Stellina
Skrevet

Nei, jeg har ikke vært i Kina. Tenkte bare at det måtte være spennende.

Men jeg har vært i Bangkok. Det anbefales.

Jeg kan anbefale india på det sterkeste....

der finner du alt...palmestrand, storbyer, landsbyer, himalaya med snø...

var der nettopp i to mnd'er, skal definitivt tilbake, det var bare alle tiders!

(og nokså trygt tatt i betraktning at jeg reiste alene som jente, opplevde jeg aldri noe skummelt!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...