Gå til innhold

Øke produksjonen av melk..


Vilja

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har tidligere levert ca 3 liter melk til Aker sykehus i uken. Nå har jeg vært på 1 mnd ferie i Nordnorge og leverte inn pumpen før jeg reiste.

Det er skikkelig deilig å slippe alt stresset med koking av flasker og melkespreng døgnet rundt.

Jenta mi er nå 4 mnd og det ser ut til at jeg lager akkurat så mye melk som hun trenger.

Nå ringte de fra Aker i går og spurte pent om jeg ikke kunne hente pumpen og levere melk noen måneder til.

Er det vanskelig å øke melkeproduksjonen igjen etter at den har stabilisert seg på et lavere nivå?

Har egentlig ikke lyst å begynne med det stresset igjen, men jeg får litt dårlig samvittighet om jeg sier nei...

Hva ville dere gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Husk at du skal ha tid til deg selv og babyen da. Kjenn godt etter hva du vil, det er jo kjempeflott at noen orker gi melk så andre kan gi morsmelk i kriser, men det må jo avveies etter hvor stor belastning det er for deg. Du har jo uansett vært kjempeflink!

Vi hadde sykdom her og prinsessa nektet å drikke morsmelk noen dager, og brystene mine ble ganske slunkne. men det tok seg opp på 1 dag når hun ville ha. Første dagen var litt sår, da sugde hun lenge og ble aldri fornøyd, men dagen etter var alt som før, om ikke mer melk...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Vilja. Du har gjort en kjempejobb med å levere så mye melk og ingen grunn til dårlig samvittighet. Du kan heller oppfordre andre som bor i nærheten og har mye melk, til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...