Gå til innhold

Noen med store barn her?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

Forumet er fullt av tildelinger og ventende foreldre. Selv var jeg veldig aktiv her inne med nicket Kinamor for 5-7 år siden da vi var ventende og ferske foreldre.

Men så falt jeg ut og fikk masse andre ting å gjøre i livet mitt. Nå er livet mer rolig og jeg har tid til å se inn til dere igjen.

Forumet er sikkert slik det var da jeg var her sist. De samme tingene opptok oss da.

Men er det noen igjen fra den tida, og er det kommet flere til med større barn?

Noen med erfaringer fra skolestart, fritidsaktiviteter. Hvordan de selv oppfatter å være adoptert. Erfaringer med barna etterhvert som de vokser til?

Jeg vet jeg var veldig interessert i slikt da vi fikk vår "lykke og glede" som hun het i Kina.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143542-noen-med-store-barn-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Jeg har to jenter på henholdsvis 5 og 8 år. Så store er de vel ikke, men jeg er i alle fall i samme fase som deg. Ferdig med ventetiden og det den medfører og opptatt av skolestart, aktiviteter, mobbing, rasisme o.s.v. Vi kan holde kontakten. Jeg ser også innom her av og til. Spesielt når jeg vet det er tildelinger på gang for det er så koselig med alle gladmeldingene. Får fremdeles et sug i magen (eller hjertet) og kjenner det krible når jeg leser her om tildelinger.

Jeg har to jenter på henholdsvis 5 og 8 år. Så store er de vel ikke, men jeg er i alle fall i samme fase som deg. Ferdig med ventetiden og det den medfører og opptatt av skolestart, aktiviteter, mobbing, rasisme o.s.v. Vi kan holde kontakten. Jeg ser også innom her av og til. Spesielt når jeg vet det er tildelinger på gang for det er så koselig med alle gladmeldingene. Får fremdeles et sug i magen (eller hjertet) og kjenner det krible når jeg leser her om tildelinger.

jeg har en gutt som akkurat har fylt 6 år (Korea). Jeg tenker mye på skolestart og er spent på hvordan det vil gå. Utveksler gjerne erfaringer med andre som har store barn.

Gjest en trebarnsmamma

Er du kinamor som var her sånn rundt 1998? Den gang alle nickene var tegnet inn på kart, og du var plassert langt nord? Den gang Foreldreforum også omfattet adopsjon, graviditet og ufrivillige? Med en egenfødt sønn fra før, deretter ei kinajente?

I så fall: hei igjen! Jeg lærte mye om adopsjon av deg (er ikke adoptant selv!)

Jeg var aktiv der under et annet nick (husker ikke hvilket)

Annonse

Vi har barn på snart 4 og snart 7 fra Colombia. Var mer aktiv før, men er også innon en del nå også, og får en del tips, og i likhet med "kinamamsen" syns jeg det er så kjekt å lese om tildelingene, og drømme seg tilbake til den tiden.. Jeg deltar gjerne i diskusjoner ol. om problemstillinger og GLEDER rundt litt større barn og adopsjon.

skorpionfisken

Er du kinamor som var her sånn rundt 1998? Den gang alle nickene var tegnet inn på kart, og du var plassert langt nord? Den gang Foreldreforum også omfattet adopsjon, graviditet og ufrivillige? Med en egenfødt sønn fra før, deretter ei kinajente?

I så fall: hei igjen! Jeg lærte mye om adopsjon av deg (er ikke adoptant selv!)

Jeg var aktiv der under et annet nick (husker ikke hvilket)

Ja det er nok meg ja. Takk for sist :-)

Hei :0)

Jeg var ikke aktiv her på dol så langt tilbake som du beskriver, har vært 'Doler' de siste 4 årene tenker jeg.

Våre barn er ikke så gamle ennå (snart 2 og 4, Kina), men jeg er i aller høyeste grad interessert i å høre om:

'Noen med erfaringer fra skolestart, fritidsaktiviteter. Hvordan de selv oppfatter å være adoptert. Erfaringer med barna etterhvert som de vokser til?'

Vi har barn på snart 4 og snart 7 fra Colombia. Var mer aktiv før, men er også innon en del nå også, og får en del tips, og i likhet med "kinamamsen" syns jeg det er så kjekt å lese om tildelingene, og drømme seg tilbake til den tiden.. Jeg deltar gjerne i diskusjoner ol. om problemstillinger og GLEDER rundt litt større barn og adopsjon.

Jeg deltar gjerne i tema som angår store barn.Har en gutt som nettopp er blitt 8 år (var 17mnd da vi fikk han) og har opplevd "litt av vert"når det gjelder barnehage og skolestart.

Jeg deltar gjerne i tema som angår store barn.Har en gutt som nettopp er blitt 8 år (var 17mnd da vi fikk han) og har opplevd "litt av vert"når det gjelder barnehage og skolestart.

Hei

Har du en e-post adresse jeg kan nå deg på? Kunne gjerne tenke meg å høre litt om dine erfaringer.

tobarnsmamma1365380422

Ja, jeg har et stort barn. Min eldste er øyeblikkelig 15 og kom fra India da hun var 1 år. Min minste er 2 1/2 og kom fra Nanchang i Kina da hun var 14 mnd.

Deler gjerne erfaringer,jeg...

Det er flott å ha et lite og et stort barn!

Har ikke vært aktiv her på lenge, tiden strekker liksom ikke til, men jeg leser og koser meg når jeg leser om tildelinger og historier.

Bare spør - jeg deler gjerne mine erfaringer, som sagt!

Har vært med her i ca 5 år og har barn på 6 1/2 og 2 1/2. Var mye mer aktiv før, men er ofte innom for å sjekke. Det er mange av de samme problemstillingene som dukker opp med jevne mellomrom, men med forskjellige debattanter ettersom aktive brukere kommer og går. Men jeg synes fremdeles det kommer noen veldig interessante innlegg i blant, og vil gjerne være med på å diskutere mer omkring større barn!

Annonse

Jeg har også vært her noen år nå.

Vi har tre barn, en hjemmelaget gutt på 13, ei jente på 8 og en gutt på 4 fra Etiopia. Alle med vidt forskjellige behov.

Vi har vært gjennom litt av hvert her også, men for det aller meste har vi gode opplevelser både med skole og barnehage.

Vi har også fått noen erfaringer i forhold til egenfødte/ adopterte barn og hva som er likt og ulikt.

Jeg har ikke vært her mer enn vel tre års tid. Men jeg er mamma til tre Gudegaver fra India på hhv. 8, 4 og 1 år. Så jeg har både store og små.

Er stort sett innom og leser, men det er blitt mindre tid til å følge med på alle tildeligner osv. For tiden er det helt andre ting som har hovedfokus i livet mitt...

Men jeg syns det er spennende og flott hver gang noen tar opp ting som også angår oss med litt eldre barn. Så jeg følger med og deler gjerne erfaringer om slike ting.

Hilsener fra

Jeg mener å huske deg dersom du er kinamor fra tiden før vi fikk vårt eget forum og oppholdt oss på ufrivillig forumet.

Jeg har nå to barn, en på 6 år og ei på 3 år, fra to forskjellige land. Jeg har hele tiden vært innom her med ujevne mellomrom, men det er lenge siden jeg var en aktiv bruker her inne. Men klarer ikke helt gi slipp på forumet selv om vi er ferdige med våre adopsjoner og mange temaer ikke er like relevante for meg lengre.

Håper du kommer tilbake med samme glød som du hadde den gang, alltid flottm ed egasjerte mennesker her på forumet:-)

Jeg er også her....ihvertfal innimellom slagene!

Barn på 8,5 og snart 6. Tror selv de begynner å bli store, og på visse områder er de det også :)

Synes det er kjekt at noen med større barn stikker innom. Livet består av mer enn ventetider og tildelinger, selv om det selvfølgelig er det viktigste når man er midt oppi den fasen :)

Er her ikke så ofte lenger. Det skyldes nok at jeg føler meg litt "ensom" til tider, samt at jeg ikke har så mye å bidra med ;-)

skorpionfisken

Jeg har som sagt vært borte fra forumet lenge. Jeg kjenner igjen mange av nickene deres og det er gøy å se at dere ennå er her.

Kom tilfeldig innom her en dag jeg plagdes med hovedoppgaven min. Sitter jo foran PC-en og glaner og trenger litt pauser innimellom.

Jeg syntes ikke jeg kunne ta mitt gamle nick Kinamor tilbake. På den tiden jeg var mest aktiv her var det som Kinamor. Jeg var mest opptatt av adopsjon og min datter og det var det som var fokus da jeg var her inne.

Men livet forandrer seg. Når du har et adoptert barn oppdager du etterhvert at det ikke er så spesielt. Hun er akkurat som mitt andre barn som ikke er adoptert. Hun er min datter. Det er ikke store forskjellen på henne og hennes venninner. Problemer og slikt som oppstår er de samme problemene som de med egenfødte barn opplever. Jeg kan like godt diskutere slikt med mødrene i nabolaget, foreldrene i klassen eller kollegene mine.

Livet forandrer seg og andre ting kommer i fokus. De siste årene har jeg vært student, så nicket kunne like godt være studinen. Siste året har hele livet snudd på hodet, gubben forlangte skilsmisse, vi måtte selge huset og flytte og jeg har fått ny samboer. Min datter og hennes storebror er nå helt normale skilsmissebarn som bor hos mamma og hennes samboer og er annenhver helg fra torsdag til mandag hos pappa og hans samboer. Jeg lever et liv med mine barn og dine barn og kunne valgt nick ut fra det også.

Nicket kom fordi jeg er født i november (skorpion) og jeg jobber med fisk....

polly1365380357

Hei på deg! Jeg er også her fortsatt - selv om det ikke er så ofte som før. Mine jenter er nå 10 og 6 år - tiden flyr!

Det er ikke adopsjonen(e) som opptar meg så mye lenger, heller, men helt andre ting. Nå skal den minste begynne på skolen, noe som opptar oss mye om dagen! Moro å se deg igjen! Vi "gamlingene" burde hatt et møtes på et chattested, ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...