Gå til innhold

Thailandslinker + litt mer :-)

Anbefalte innlegg

Siden datamaskinen vår ble full med vann har jeg mistet alle linkene mine - virkelig surt da jeg hadde samlet meg så mange fine sider :-(

Noen som kan tipse meg så jeg slipper å lete hele natta?

Trenger og anbefaling på hvor det er bra og feriere med lillegutt i Thailand. Ønsker meg et hotell på stranden og barnevennlige omgivelser og personell.

Vil dere anbefale et eget flystete også på innenlandsflygningene? Vi skal jo hente han i sør - flyr til Bangkok også antagelig sørover igjen. på hjemreisen kommer vi til å ha eget sete til han for da er det så lang reise.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143619-thailandslinker-litt-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hugmee,

Dette stedet ligger på Koh Samui - litt utenfor fest&fyll områdene. Det er et lite hotell, med svømmebasseng og en liten strand nedenfor. De har også meget god mat der:

http://www.samui-hotels.com/coralcove/

http://www.samuihoteltravel.com/samui_hotels/coral_cove.htm

Coral Cove Chalet Hotel

Address : 210 Coral Cove Beach, Lamai, Koh Samui,

Suratthani 84310 Thailand

Tel : (66 77) 422242, 422260-1, 422366

Fax : (66 77) 422496

Med vennlig hilsen

Takk for mail! Har sendt et kort svar til deg før i dag :o)))

Vi ferierte i Khao Lak - et idyllisk lite sted en time med bil nordover fra Phuket. Kan anbefales på det varmeste!

Vår resort var perfekt for oss: Khao Lak Resort.

http://khaolakresort.com/home.htm

Se på Photo Galleries, så får du et inntrykk av stedet (selv om det er finere enn det bildene viser).

Er man ute i litt god tid, kan man få en bungalow direkte på stranda, ellers har alle bungalowene havutsikt. Resorten ligger i en jungel nærmest, med skrå helning ned mot stranda (hotellet og spa'et ligger i skråningen - bungalowene og restaurantene "på flata"). Bassenget er kjempefint - med barnebasseng-del uten trapp, men med skrånende nedgang (som i havet) + at det er en boblebad-del som ungene elsker (selvsagt må de ev. være der sammen med voksne :o)

Betjeningen var kjempehyggelig - det ble nesten litt for mye av det gode, om jeg skal si noe negativt (vi ønsket jo å verne litt om oss selv som ny familie). Men, det ble bedre etterhvert, når de forsto at vi behøvde å være litt alene.

Resorten har små grusveier som binder bungalowene, hotellet og restauranten sammen. Ungene elsket å løpe langs veien - det var så uhøytidelig og barnevennlig der! (Grunnen til at jeg skriver _ungene_ i flertall, er at vi reiste sammen med den andre norske familien som hentet samtidig med oss. Gikk kjempefint! Vi var på forhånd innstilt på å ikke ha så mye kontakt for å jobbe med tilknytningen osv., men så var det så hyggelig både for barna og oss med litt samvær, så det ble en del luncher sammen og litt bading. Ellers var vi mye for oss selv).

Khao Lak har få hoteller/er lite utbygd, og har et lite hyggelig sentrum man kan gå til om man skulle ønske bittelitt mer liv (10 min. langs stranda). Vi var stort sett på hotellet - spiste alle middager på terrassen til bungalowen eller rett på stranda under palmene :o) Maten på hotellet var nydelig! Nabohotellet (Paradise Resort - samme eier som vårt) var kjent for sin sjømat, så vi gikk et par ganger dit (også ca 10 min. langs stranda - andre veien) og gasset oss i havets delikatesser - fra bord med hvite duker plassert midt på sandstranda :o)

Paradise Resort er faktisk også et godt alternativ. Bassengområdet ligger mer åpent og solutsatt til (hos oss kunne man velge skygge el. sol - lå mer i "jungelen" på en måte). Men, ellers må jeg vil si at rommene var finere og hele stedet nyere (vi hadde omvisning). Bare se her:

http://www.thaihotels.com/hotels/more_pictures.asp?hid=3876&tp=room

(under bildene finner du "Rooms & Rates..." + flere bilder, bl.a. av stranda, under det igjen)

Stranda er gylden og kjempefin. Kjempefint å bade i havet var det også, da man kan velge mellom store bølger/åpent hav eller stille "kulper" beskyttet av store stener som stikker opp av havet. Minimannen synes havet var litt skummelt og la sin elsk på det flotte bassenget, men barnet til det andre norske paret badet masse i kulpene. Kjempefint å gå turer langs stranda å sanke skjell også - morsomt for liten og stor :o)

Dette ble laaangt, men kan ikke få anbefalt stedet varmt nok :o) Flyturen gikk kjempefint, ca 1t 20 min fra Bangkok. Men, så har vi da også en flyglad minimann!

Lykke til med planleggingen - uansett hva valget måtte falle på!!!

Klem fra

Glemte å svare på dette. Vi hadde ikke eget flysete til minimannen, hverken fra Norge eller innenlands. Men, det skal vi ha neste gang! T/r Bangkok - Phuket behøvde vi det ikke (fløy dessuten business class - var minimal prisforskjell fra øk.klasse på Thai Airways).

"Phuket has a tropical monsoon climate. It's warm all year 'round, but the two periods of April-May and September-October are the hottest. The September-October period is also the wettest.

The best time to visit Phuket is during the cool NE monsoon season, from November though March, when it isn't so humid, and the cool breezes keep things comfortable. The average temperature is around 75ºF to 89ºF (24ºC to 32ºC).

The hottest time is from April through May, with temperatures ranging from 80ºF to 95ºF (27ºC to 36ºC). There are frequent short heavy thundery showers, offering welcome relief from the temperature and humidity. The Thai New Year occurs on April 13th and everyone sprinkles (or throws) cool water on each other. No wonder!

Locals enjoy June, July and August, since the weather is usually fine and our favourite haunts remain uncrowded. The usual pattern is brief but heavy showers, with plenty of sunshine between downpours. Everything is a little less expensive at this time of year, as well. Temperatures range between 70ºF and 90ºF (20ºC to 33ºC).

During September and early October we locals start to remember our umbrellas. This makes an ideal time to visit abroad. One consolation for those who remain is that the beaches, outdoor restaurants and streets are relatively uncluttered by visitors. And even at this time, we still get long intervals of sunshine between the heavy showers. Anyway, plenty of lowseason activities, both water- and land-based, still offer themselves on Phuket during this wettest part of the summer season".

Takk for mail! Har sendt et kort svar til deg før i dag :o)))

Vi ferierte i Khao Lak - et idyllisk lite sted en time med bil nordover fra Phuket. Kan anbefales på det varmeste!

Vår resort var perfekt for oss: Khao Lak Resort.

http://khaolakresort.com/home.htm

Se på Photo Galleries, så får du et inntrykk av stedet (selv om det er finere enn det bildene viser).

Er man ute i litt god tid, kan man få en bungalow direkte på stranda, ellers har alle bungalowene havutsikt. Resorten ligger i en jungel nærmest, med skrå helning ned mot stranda (hotellet og spa'et ligger i skråningen - bungalowene og restaurantene "på flata"). Bassenget er kjempefint - med barnebasseng-del uten trapp, men med skrånende nedgang (som i havet) + at det er en boblebad-del som ungene elsker (selvsagt må de ev. være der sammen med voksne :o)

Betjeningen var kjempehyggelig - det ble nesten litt for mye av det gode, om jeg skal si noe negativt (vi ønsket jo å verne litt om oss selv som ny familie). Men, det ble bedre etterhvert, når de forsto at vi behøvde å være litt alene.

Resorten har små grusveier som binder bungalowene, hotellet og restauranten sammen. Ungene elsket å løpe langs veien - det var så uhøytidelig og barnevennlig der! (Grunnen til at jeg skriver _ungene_ i flertall, er at vi reiste sammen med den andre norske familien som hentet samtidig med oss. Gikk kjempefint! Vi var på forhånd innstilt på å ikke ha så mye kontakt for å jobbe med tilknytningen osv., men så var det så hyggelig både for barna og oss med litt samvær, så det ble en del luncher sammen og litt bading. Ellers var vi mye for oss selv).

Khao Lak har få hoteller/er lite utbygd, og har et lite hyggelig sentrum man kan gå til om man skulle ønske bittelitt mer liv (10 min. langs stranda). Vi var stort sett på hotellet - spiste alle middager på terrassen til bungalowen eller rett på stranda under palmene :o) Maten på hotellet var nydelig! Nabohotellet (Paradise Resort - samme eier som vårt) var kjent for sin sjømat, så vi gikk et par ganger dit (også ca 10 min. langs stranda - andre veien) og gasset oss i havets delikatesser - fra bord med hvite duker plassert midt på sandstranda :o)

Paradise Resort er faktisk også et godt alternativ. Bassengområdet ligger mer åpent og solutsatt til (hos oss kunne man velge skygge el. sol - lå mer i "jungelen" på en måte). Men, ellers må jeg vil si at rommene var finere og hele stedet nyere (vi hadde omvisning). Bare se her:

http://www.thaihotels.com/hotels/more_pictures.asp?hid=3876&tp=room

(under bildene finner du "Rooms & Rates..." + flere bilder, bl.a. av stranda, under det igjen)

Stranda er gylden og kjempefin. Kjempefint å bade i havet var det også, da man kan velge mellom store bølger/åpent hav eller stille "kulper" beskyttet av store stener som stikker opp av havet. Minimannen synes havet var litt skummelt og la sin elsk på det flotte bassenget, men barnet til det andre norske paret badet masse i kulpene. Kjempefint å gå turer langs stranda å sanke skjell også - morsomt for liten og stor :o)

Dette ble laaangt, men kan ikke få anbefalt stedet varmt nok :o) Flyturen gikk kjempefint, ca 1t 20 min fra Bangkok. Men, så har vi da også en flyglad minimann!

Lykke til med planleggingen - uansett hva valget måtte falle på!!!

Klem fra

Lenge siden sist!

En vakker dag får du mail :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...