Gjest frustrert, trenger råd Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 I et fag kan inntil 3 studenter sammen gjennomføre hjemmeexamen. Vi fikk lang tid på oss. Det er ca 3 uker igjen til innlevering av oppgaven. Vi skal skal skrive ca 15-20 sider (maskinskrevet). Jeg har skrevet ca 10 sider og ser nå at jeg kan fullføre alene også. En av de andre (A) har skrevet litt over en side svar på et av spørsmålene, men det var for svakt til å bruke. Den andre ( har ikke bidratt noe, men i har følge A har skrevet en del. Har prøvd i flere dager å få tak i dem, sendt epost osv. uten å få svar. Finner ikke telefonnr deres. De kommer ikke på skolen heller. Synes det er kjedelig å bidra til at de to får seg en eksamen når de gjør så lite innsats. Er dessuten redd for å rote vekk tid på de to andre når de bidrar med så lite. (Jeg har vist den ene hva jeg har skrevet, men uten å gi fra meg kopi (- fikk veldig bra tilbakemelding). Dersom to grupper leverer helt eller delvis like besvarelser, er det juks.) Hva skal jeg gjøre ? Bryte samarbeidet ? Hvordan gjør jeg det i tilfelle uten å få et anstrengt forhold til de to andre ? 0 Siter
Gjest j-j-jervel Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Still et ultimatum: enten viser de ved handling (ved å vise deg tekst de har skrevet) at de også jobber, eller du trekker deg fra samarbeidet og besvarer eksamen aleine. Gi dem en uke. Om de blir sure - hva så? 0 Siter
citoyen Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Krev at de leverer skikkelige resultater til gruppen innen en viss frist. Hvis de ikke gjør det, bør du bryte samarbeidet med god samvittighet. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 "Hvordan gjør jeg det i tilfelle uten å få et anstrengt forhold til de to andre ? " Du sier fra til begge to hva du føler om dette. Fortsett alene, sånn som du gjør nå, til du får tak i de. Fortsett og ringe og sende mailer. Kanskje de bare utnytter deg, eller kanskje de har tenkt til å rable sammen noe i siste liten. Virker som du ikke bude gjøre dette sammen med de, dere er altfor forskjellige. Ikke vær så redd for å bli uvenner, dette er fremtiden din, og om de ikke prøver å forstå deg, er ikke vennskapet noe verdt uansett. Lykke til forresten :-) 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Du må si til dem at du ikke er interessert i å ha gratispassasjerer på din gruppe, og dersom de ikke er interessert i å gjøre noe på eksamen, så leverer du alene!!! Jeg hadde ikke giddet å jobbe en masse for at andre skal få gode karakterer. Det har jeg gjort nok mange ganger opp gjennom årene, og har brent meg på det. Nå gjør jeg alt alene!!! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Send en beskjed hvor du sier at du har kommet så langt at du fullfører alene hvis du ikke hører noe fra de. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Jeg ville brutt samarbeidet. Også ville jeg skrevet eksamen med ks og ikke x på forsiden? hehe La meg gjette; informasjonsledelse? 0 Siter
Gjest frustrert, trenger råd Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Jeg ville brutt samarbeidet. Også ville jeg skrevet eksamen med ks og ikke x på forsiden? hehe La meg gjette; informasjonsledelse? Takk for råd alle sammen. "Også ville jeg skrevet eksamen med ks og ikke x på forsiden? hehe" ks = Initialer ? Ingen av dem har initialene "ks". Kommer ikke på noen med initialer "ks" heller. "La meg gjette; informasjonsledelse? " Hvorfor tror du det ? :-D 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Takk for råd alle sammen. "Også ville jeg skrevet eksamen med ks og ikke x på forsiden? hehe" ks = Initialer ? Ingen av dem har initialene "ks". Kommer ikke på noen med initialer "ks" heller. "La meg gjette; informasjonsledelse? " Hvorfor tror du det ? :-D Det heter eksamen på norsk, ikke examen. ) 0 Siter
anita21365380398 Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Jeg ville kontaktet faglærer så snart som mulig og forklart problemet. Er helt sikker på at du og din faglærer kommer frem til en riktig løsning på dette problemet. Det er slett ikke riktig at du skal skrive hjemmeexamen for hele gruppen og dette kommer helt sikkert faglærer til å forstå veldig godt. P.S du skulle kontaktet faglærer for lenge siden. Forholdet mellom dere som studenter kommer til å bli anstrengt, men disse andre studentene kan ikke snylte på andre. De kan ikke tro at en exsamensoppgave blir løst helt av seg selv. En ting er sikkert du har ingen ting igjen for å være grei med andre, tro meg. Når en gruppe skal ha examen samme er det viktig at det blir satt opp en kontrakt, og den burde inneholde hvordan dere vil at gruppen skal være, hva deres mål er (fellesmål), hva som tolleres og hva som ikke tolereres. Dessuten burde dere ha valgt en gruppeleder som tok tak i blant annet slike alvorlige problemer. Lykke til ;-) 0 Siter
Gjest frustrert, trenger råd Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Jeg ville kontaktet faglærer så snart som mulig og forklart problemet. Er helt sikker på at du og din faglærer kommer frem til en riktig løsning på dette problemet. Det er slett ikke riktig at du skal skrive hjemmeexamen for hele gruppen og dette kommer helt sikkert faglærer til å forstå veldig godt. P.S du skulle kontaktet faglærer for lenge siden. Forholdet mellom dere som studenter kommer til å bli anstrengt, men disse andre studentene kan ikke snylte på andre. De kan ikke tro at en exsamensoppgave blir løst helt av seg selv. En ting er sikkert du har ingen ting igjen for å være grei med andre, tro meg. Når en gruppe skal ha examen samme er det viktig at det blir satt opp en kontrakt, og den burde inneholde hvordan dere vil at gruppen skal være, hva deres mål er (fellesmål), hva som tolleres og hva som ikke tolereres. Dessuten burde dere ha valgt en gruppeleder som tok tak i blant annet slike alvorlige problemer. Lykke til ;-) Takk, igjen. Jeg akter å følge de rådene jeg har fått. Treffer faglærer med det første og da kommer jeg til å nevne problemet under fire øyne. Høyst sannsynlig blir samarbeidet avsluttet nokså kjapt. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Takk for råd alle sammen. "Også ville jeg skrevet eksamen med ks og ikke x på forsiden? hehe" ks = Initialer ? Ingen av dem har initialene "ks". Kommer ikke på noen med initialer "ks" heller. "La meg gjette; informasjonsledelse? " Hvorfor tror du det ? :-D Ikke initialene ks - eKSamen og ikke eXamen Men det var ikke meningen å være frekk altså. Men jeg hadde rett? Ang. faget? *s* 0 Siter
Gjest frustrert, trenger råd. Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Ikke initialene ks - eKSamen og ikke eXamen Men det var ikke meningen å være frekk altså. Men jeg hadde rett? Ang. faget? *s* Du hadde rett med hensyn til fag. Lurer så på hvordan du gjettet det. Kommentar ønskes ! :-) Samarbeidet er nå avsluttet. Fikk ekkel kjeft fra den ene. Nå har jeg hørt fra andre personer at vedkommende ikke vil gå opp til eksamen likevel. Den andre hadde ingen kommentarer. Ellers går arbeidet med oppgaven jevnt og trutt fremover. Tror jeg skal klare det rimelig greit. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Du hadde rett med hensyn til fag. Lurer så på hvordan du gjettet det. Kommentar ønskes ! :-) Samarbeidet er nå avsluttet. Fikk ekkel kjeft fra den ene. Nå har jeg hørt fra andre personer at vedkommende ikke vil gå opp til eksamen likevel. Den andre hadde ingen kommentarer. Ellers går arbeidet med oppgaven jevnt og trutt fremover. Tror jeg skal klare det rimelig greit. Hvordan jeg gjettet det? 3 uker til innlevering, 3 på gruppe, 15-20 sider. Sliter med den selv akkurat nå ( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.