Gå til innhold

Dåpskjole til 1-åring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest noen tanker

Til piker kan man jo bruke en pen hvit kjole. Særlig om sommeren finnes det jo mange slike.

Bunad, matrosdress..

Det går an å leie barnebunader. Brudesalongene har antrekk for brudepiker / brudesvenner, vet ikke om disse kan være noe?

Bare mange tanker, har ikke døpt store barn selv..

Til piker kan man jo bruke en pen hvit kjole. Særlig om sommeren finnes det jo mange slike.

Bunad, matrosdress..

Det går an å leie barnebunader. Brudesalongene har antrekk for brudepiker / brudesvenner, vet ikke om disse kan være noe?

Bare mange tanker, har ikke døpt store barn selv..

Vi skal selv døpe gutten vår som er 18 mnd snart nå :-). Har tenkt å finne en guttebundad til ham, synes han er aaaalt for stor til å gå i dåpskjole, og det samme hadde jo vært om det var jente.

Vet ikke om du har gutt eller jente jeg, men det finnes jo mange flotte kjoler (og bunader da), som kan brukes til dåpen synes jeg :-)

Lykke til :-)

En pen hvit kjole, legglang, som også storesøster hadde på seg da hun ble døpt :0)

Vår datter vil være nesten 2 år dåpsdagen, og går selv fram til døpefonten.

Pynt i håret, et slags hårbånd som er elastisk med en blomst på toppen. Eller et brodert skaut. Vi har ikke helt bestemt oss ennå, må testes ut på dåpsbarnet, mulig hun ikke vil ha på noen av delene .0)

Vi døpte storesøster i bunad. Det var ganske søtt da hun kom gående i prosesjonen mellom mamma og pappa.

Mange ( bl a vår prest) er opptatt av det symbolske ved at man skal ta av luen ved døpefonten. Det løste jeg ved å sy et lite hvitt skaut. Lillesøster skal døpes i samme antrekk.

Ellers har jeg sett små ett åringer i nydelige kjoler med hatt og i kinakjoler med liten kinahatt. Noen har også brukt kjoler uten hodeplagg.

Lykke til.

Annonse

Gjest kinamamsen

Jeg kjøpte kinesisk silke (ecrù - tror jeg fargen heter - i alle fall nesten hvit) da vi var på vår første hentereise og fikk sydd en nydelig kjole med kyse til dåpen av det. I tillegg hadde vi en vattert jakke med kinakrage og med kinesisk snitt i kraftige farger utenpå. Begge to var over ett år da de ble døpt og gikk selv. Kjolen gikk helt til ankelen, men var ikke så lang at de snublet i den. Barna var bare et syn !!!!

Siden vi nå har fått reisebeskjed har jeg bestillt dåp i august - gullet er da 20mnd og jeg har tenkt dress eller vest og tversoversløyfe. Leker litt med tanken på å få skreddersydd en dress til han mens vi er i Thailand. Har funnet ut at om vi kjøper den litt stor så kan han bruke den også til jul og 17.mai neste år.

tobarnsmamma1365380422

Min første døpte vi i selvsydd hvit, nesten fotsid kjole. Vi kjøpte ingen spesielle drakter i India som passet til dåp. Derfor hvit og hjemmesydd.

Min neste kommer jo fra Kina og vi kjøpte maaange kjoler og drakter på silkemarkedet. Det måtte jo bli den fotside, neste hvite silkekjolen til dåpssermonien. Til selskapet da hun ville ha behov for å krabbe senere, skiftet vi til den hvite silkebuksedrakten vi også kjøpte i Kina.(Etter selskapet var ikke buksedrakten hvit lenger...!)

Vi - les jeg -ville så gjerne at hun skulle døpes i den kjolen som jeg som første mann og så hele resten av familien ble døpt i. Men hun ble døpt da hun var 16 mnd, og kjolen var i minste laget.

hun hadde den på mens hun ble døpt, og når vi satte oss ned igjen skrella vi av dåpskjolen og under hadde hun en knallrød "silkekjole" kjøpt på silkemarkedet.

En fetter skal døpes på søndag - han er 3 mnd men vil nok fylle ut kjolen like godt som henne, selv om ermene er mer riktig lengde for ham. * flirer*

Svigermor har strikket en aldeles nydelig hvit bommulskjole til stubberuska, og neste gang kunne jeg tenke meg å bruke den / eller en i mindre strørrelse - men det er jo hyggelig med kjolen med påbroderte navn da.

http://www.lilly.dk/ får man kjøpt hvite brudepikekjoler ned i str. 2 år. Kanskje det kunne være noe?

De fører også dåpskjoler, men jeg går ut fra at det blir for smått... (det står str. 6 og 8 på dem, vet ikke om det er str. for antall måneder?)

Annonse

Siden vi nå har fått reisebeskjed har jeg bestillt dåp i august - gullet er da 20mnd og jeg har tenkt dress eller vest og tversoversløyfe. Leker litt med tanken på å få skreddersydd en dress til han mens vi er i Thailand. Har funnet ut at om vi kjøper den litt stor så kan han bruke den også til jul og 17.mai neste år.

Vår gutt hadde samme alder som din. Vi hentet i mai og hadde dåp i august. Han var verdens nydeligste i matrosdress:-)

skorpionfisken

Vi kjøpte en nydelig brudepikekjole til tulla som var 16 måneder da hun ble døpt. Den var fotsid. Hvite sko og et hvitt panneband med sløyfe hørte med. I kina kjøpte vi et sett med to sølvarmband med bjeller på, som var vanlig å bruke tidligere i det området hun kom fra. De hadde bjeller på barna for å høre hvor de var. Hun hadde på seg armbåndene, og alle i kirka visste til enhver tid hvor hun oppholdt seg. Hun gikk selv opp til døpefonten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...