Gå til innhold

amming og allergi


luffa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en gutt på 6 uker. Ammingen går greit, men han har fått så mye småkviser i ansiktet. Er det vanlig at de får over hele ansiktet, hals og skulder. Eller kan det være at han reagerer på at jeg drikker melk. Hvordan ser i så fall "melkeutslett" ut?

Og - hvor mye melk er det vanlig at man har etter 6 uker. Når jeg pumper meg om morgenen så har jeg ca 80ml i en pupp. Men da har ikke han spist der på mange timer, så jeg er helt sprengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter på seks uker har også småkviser, og helsesøster sa til meg at det er hormoner og at det er helt normalt. Hvor mye melk en kan pumpe ut er vel forskjellig fra person til person. Selv får jeg ut ca 40-60 ml fra hvert bryst, men vet at om hun drikker selv kommer det mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle små babyer har dette utslettet. Det kommer av hormoner og er helt normalt. Det forsvinner gradvis, og ved ca 3 måneders alder er de fleste kvitt det. Har du ikke hørt hva de gamle, kloke sier ? :o)

"Vil du ha ei pen unge til dåpen, skal du vente med å døpe'n til'n er tre måneder !"

Det er vanskelig å si noe om hva som er "normal" melkemengde, for det kommer helt an på barnet man har. Melkemengden tilpasser seg jo etter etterspørsel. Men 80 ml på en pupp høres greit ut det, iallefall om babyen bare er 6 uker. Du får dessuten ikke ut alt med pumpe, men babyen får ut mer pga utdrivningsrekleksen og sugeteknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære luffa. Det er med stor sannsynlighet ikke allergi, men utslett som er helt vanlig hos spedbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...