Gå til innhold

Kan jeg spise reker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan spise reker både når du er gravid og når du ammer.

Hvis du er redd for allergiske reaksjoner hos barnet, er dette bare relevant når du ammer. Uansett bør du være litt obs de føste gangene du spiser reker og ammer etterpå, ikke spis så mye føste gang, så får du et inntrykk om barnet reagerer.

Når det gjelder sjømat og gravide, er regelen at man skal være ekstra nøye med at sjømaten ikke er fordervet (for gammel, oppbevart for varmt osv). Matforgiftninger kan være skummelt når man er gravid.

Er det rekeallergi i familien, ville jeg ikke spist reker når jeg ammet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143830-kan-jeg-spise-reker/#findComment-912825
Del på andre sider

Gjest jeg ville unngått det..

Jeg ville ikke tatt sjansen. Knøttet kan få mageknip. Jeg "testa" (glemte meg) en gang da minsten var 8mnd, og spiste en loffskive med kanskje 8-10 små reker på. Det var mer enn nok. Han våknet midt på natten og HYLTE. Holdt på i en halv time, til mormor kom til unnsetning, hun har "varme hender". Hun fortalte da at hun hadde hatt samme erfaring med min bror.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143830-kan-jeg-spise-reker/#findComment-913376
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...