Gå til innhold

sex med fremmed


Gjest Singel igjen

Anbefalte innlegg

Gjest simenss

Jeg følger deg ikke i det hele tatt, da jeg ikke anser sex mellom frivillige som en kjøp og salgstransaksjoner, ei heller i overført betydning.

Jeg kan heller ikke se den ene parten som subjekt og den andre objekt.

Men selvsagt finnes det rasshølsom går rundt og har direkte forhistoriske holdninger om sex og billige jenter o.l.

Disse har jeg heldigvis gode nok antenner til å single ut ganske tidlig, om jeg skulle være uheldig nok til å støte på dem i noen sammenheng.

Ikke vil jeg drikke en øl med sånne og dog langt mindre ha sex med dem.

Så kan resten av oss som faktisk lever i 2004.leve som vi lyster, enten det da medfører å flørte rundt, ha en fast kjæreste, eller ingen av delene. Enten vi da er gutter eller jenter.

Well said..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ufurus

    76

  • Sør

    26

  • petter smart

    25

  • laguna1365380434

    8

Gjest gjeeeeeesp

gi eksempler på noe mer virkelig, som at man kan tro at en diett er bedre enn enn annen.

Direkte uinteressant prinsipp-detalj-piss som bare fjerner oss fra saken.

Greit jeg gir opp, folk som deg er umulige. Sett dere på en øde øy for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke komme med mer konkrete ting, det der eksistensielle greiene, er ikke hva jeg tenker på med tro og viten

Var ikke den med anda god nok da? Eller jordkloden?

Skal jeg kunne "bevise" min innstilling, forutsetter det at vi som diskuterer vedkjenner oss troen på en høyere makt/kraft. Og hvis vi skal være kritiske til det og, kommer vi aldri opp av bagatell-piss-diskusjons-søla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

Ja hvis du får deg dame så kommer du da sikker til å ha sex med henne også?

- gjeeeesp

hva mente du?

Du sa det kunne vært greit med litt forandring. I og med at vi var inne på sexdukker, kunne det jo være en grei forandring om du hadde litt sex med kjæresten i ny og ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke den med anda god nok da? Eller jordkloden?

Skal jeg kunne "bevise" min innstilling, forutsetter det at vi som diskuterer vedkjenner oss troen på en høyere makt/kraft. Og hvis vi skal være kritiske til det og, kommer vi aldri opp av bagatell-piss-diskusjons-søla.

litt søkt å bringe inn høyere makter når ei jente vil ha uforpliktende sex da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det kunne vært greit med litt forandring. I og med at vi var inne på sexdukker, kunne det jo være en grei forandring om du hadde litt sex med kjæresten i ny og ne?

mente deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Alle har gjort ting de ikke burde og ting de angrer på. Ingen er feilfri. Men slike som deg har jeg lite til overs for. Et forhold er så mye mer enn sex! Men sex trenger ikke å være mer enn sex.

Er enig i at det kan være lurt å få seg en elsker, men det er ingen nødvendighet. Fordomsfulle mennesker som deg skjønner jeg ikke.

Jeg forbeholder meg retten til å mene hva jeg vil om andres oppførsel, og om hvem jeg ikke ønsker å ha et forhold til eller ikke. Det har ikke noe med å være fordomsfull å gjøre. Fordomsfull vil si å ha en forhåndsmening, jeg vurderer folk etter deres faktiske handlinger.

Et forhold er mye mer enn sex, men jeg mener sex er en viktig del av det. En del man ikke deler med alle og enhver.

Hvorfor så hårsår? Vanskelig å akseptere at andre ikke liker din oppfatning av sex og ONS?

Dårlig samvittighet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

så du mener at jenter bør styre seg når de er jævlig kåte, kan ikke knulle hvemsomhelst, må late som de ikke er så kåte så de passer i ditt "kvinnebilde"?

Selv om man er kåt så må man ikke ha sex. Selvkontroll er en fin egenskap å ha.

Dersom en knuller rundt på masse folk bare fordi en er kåt så sier det noe om ens syn på sex. Et syn som gjerne kræsjer med andres syn på sex.

Derfor velger noen, som Lonkil og meg, å ikke innlede forhold til kvinner med et svært ulikt syn på sex.

Er det ikke alles rett å velge den partner de vil, ut fra de kriterier som passer en selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

hvorfor kan ikke mennesker ha mange partnere?

Mennesker kan ha så mange partnere de vil for meg. Men da vil de vise et syn på sex som ikke er forenelig med mitt. Og jeg velger å ikke innlede et forhold til slike personer.

I utgangspunktet kan alle gjøre det de vil så lenge de ikke bryter noen lover. Men det betyr ikke at all lovlig adferd er noe alle aksepterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

om alle gjør det, betyr ikke at det ikke er negativt!

Nei, men det betyr at det er normalt.

Noen velger å ikke innlede et forhold til noen som drikker for mye, eller er notorisk utro, er stygge osv. Er det ikke alles rett å selv velge hvem de ikke vil være sammen med?

Hvorfor så ivrig på at alle skal akseptere ditt syn på seksualitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

er du sikker på at dine meninger er de rette, kan hende du tar feil? kanskje det er posetivt å være billig, gi mange mennesker glede?

Dette handler ikke om rett og galt, men om folks følelser og meninger.

Jeg mener og føler og at sex er for viktig til å deles med alle og enhver. Skal jeg fungere sammen med en kvinne må hun ha et tilnærmet likt syn på dette.

Hva andre gjør legger jeg meg ikke borti. Jeg kun registerer hva de gjør og tenker mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

av ca. 6.6 mrd mennesker, så er det bare en du skal være grei mot, eller så er du en egoist?

Dersom jeg går på byen og spør en jente om sex og hun sier nei; kan jeg da kalle henne ugrei? Er hun en egoist da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Nei, jeg tenker selv sier jeg. Jeg tror på visse buddhistiske prinsipper, det betyr ikke at jeg kjøper alt og følger det blindt. Jeg har gjort bevisste valg mht mitt livssyn og mine holdninger. Det tror jeg er mer enn du har gjort, du virker mest styrt av ubevisst frykt og angst.

Det virker som om ufurus er mest opptatt av "her og nå", nytelse i øyeblikket. Det virker litt kynisk og pessimistisk. "Det er bedre å få nytelse nå - som er noe konkret og NÅ - enn å velge noe som kan gi mer nytelse over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

hva er grunnen til at en drikker seg sørpe full hver dag? er man et dårlig menneske?

Jeg mener at grunnen til at noen drikker seg full hver dag gjør de til et menneske som ikke er kompatibelt med meg, det er ikke et menneske jeg ønsker å dele livet mitt, eller noe annet, med.

Det er et karaktertrekk som ikke er positivt, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

det kan jo ha rot i virkeligheten, men jeg synes ikke man skal ha for sterke meninger om ting man ikke har faktakunnskaper om.

Du har jo rimelig sterke meninger om at folk skal få ha så mye sex de ønsker, med så mange ulike partnere som de ønsker.

Du har sterke meninger om de som ikke er enige i dette.

Du ser ikke at dette er uforenelig med enkeltes verdigrunnlag.

Du har hittil ikke kommet med noen fakta, kun meninger, dvs tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

dette begynte med at noen her stempla andre som billige osv. fordi de har fått det for seg at det bør være annerledes, det er noe de tror, andre tror noe helt annet, jeg vet ikke hva som riktig, eller hvordan best leve sitt liv, men man kan da respektere at folk er forskjellige.

Så respekter at noen ikke liker folk som har sex med alle og enhver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

Hvis det ikke er billig å legge seg ned med noen og enhver bare for sex...HVA er billig da???

Det er det jeg legger i det å være billig, ja!

Vel, dette er min mening, som jeg helt sikkert deler med veldig mange andre.

Dere som ligger rundt, både menn og kvinner, får bare se i øynene at andre kan ha en annen oppfatning enn at dette er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

man er kåt, og knuller en man liker! hva er galt med det?

Sikkert ikke galt for mange, men for meg er sex noe mer verdifullt enn kun å dekke et fysisk behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

Jeg synes, om ikke det er direkte "billig" (som er et ord jeg har vondt for å forbinde noe som helst med i kontekst relasjoner mellom kvinne og mann) at det er langt mer skadelig, umoralsk, forkastelig og betenkelig og hoppe mellom seriøse forhold fordi en ikke klarer å vedkjenne seg at en har lyst på sex. Dette er jeg HELT sikker på at skjer svært ofte.

Å ta så enkelt på kjærlighet, ja det synes jeg nærmer seg "billig".

At folk som tenner på hverandre og uforpliktende har sex med hverandre, det kan jeg ikke se at er skadelig eller demoralisende eller "billig" i det hele tatt.

Å fremme holdninger om at sex er billig om de involverte ikke elsker hverandre er med på å bygge opp mye mye ulykke, og på å skape mistillitt og forvirring.

Jeg synes synd på de jentene (og guttene, selv om jeg tror de er i mindretall) som må bedra seg selv tilå tro at de elsker gud og hver mann for å tilate seg å ha et sexliv.

Folk er jo forskjellige, men for meg er sex mer verdifullt enn å skulle dekke et fysisk behov, som et ONS i mine øyne er.

Enig med deg i at det du beskriver ikke er noe bedre, men jeg tror de fleste går inn i et forhold på grunn av følelser, og ikke for å kunne ha sex med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

Selv om man er kåt så må man ikke ha sex. Selvkontroll er en fin egenskap å ha.

Dersom en knuller rundt på masse folk bare fordi en er kåt så sier det noe om ens syn på sex. Et syn som gjerne kræsjer med andres syn på sex.

Derfor velger noen, som Lonkil og meg, å ikke innlede forhold til kvinner med et svært ulikt syn på sex.

Er det ikke alles rett å velge den partner de vil, ut fra de kriterier som passer en selv?

Godt sagt!

Helt enig med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...