Gå til innhold

sex med fremmed


Gjest Singel igjen

Anbefalte innlegg

Gjest gjeeeesp

hva mener du med knull han, forklar hva ei jente søker i uforpliktene sex?

med bush, mener du det innlegget med å innvadere irak fordi man trodde osv, det var et eksempel på at man må vite før man gjør noe så drastisk, ikke bare tro.

hva er det du synes minner om bush?

Det var du som sa "da passer dere ikke sammen, for dere dekker ikke hverandres behov, finn en annen , knull han mens du prøver å finne ut om dere passer sammen." Det er ikke jeg som er ute etter uforpliktende sex. Det er bare meningsløst. Jeg kunne like gjerne tatt dop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ufurus

    76

  • Sør

    26

  • petter smart

    25

  • laguna1365380434

    8

"Filosofer har lest en del bøker"?

De har nok gjort mer enn som så. De har lært seg å tenke, rasjonelt og logisk - og langt mer dypt og avansert enn visse små-kynikere rundt om.

Når det gjelder Dalai Lama: Sett at vi fikk den nordlige halvkule til å følge hans ideer, og den sørlige til å følge dine ideer. Hvilken kulehalvdel ville hatt størst forekomst av lykke, samarbeid, varme, fellesskap og følelse av mening? Det tror jeg vi begge vet svaret på uten at vi trenger si mer om det. En ting kan man ihvertfall si om Dalai Lama, og det er at han er ikke redd! Et kynisk/primitivt verdenssyn kommer ofte av (ofte ubevisst) redsel.

jeg er bare skeptisk, har stil noen spørsmål ved ting jeg stusser over, du vet vel ikke hvordan en verden styrt utifra mine meninger ville vært.

er du en buddhist som er glad i en filosof?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

det kan jo ha rot i virkeligheten, men jeg synes ikke man skal ha for sterke meninger om ting man ikke har faktakunnskaper om.

hva er fakta da? At vi er dyr og at vi dermed blindt burde følge våre dyriske instinkter?

Det er det som er med tro, at du har ikke fakta. Hadde du hatt fakta, ville det ikke vært tro. På den andre siden har vi ingen sterkere bevis for at fakta er fakta, enn for at det jeg tror på er fakta.

Uansett så tror jeg bestemt på noe bra som jeg ikke vet helt sikkert om er sant, enn å svikte meg selv og min integritet med å føye meg til kyniske og egoistiske meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeeesp

jeg er bare skeptisk, har stil noen spørsmål ved ting jeg stusser over, du vet vel ikke hvordan en verden styrt utifra mine meninger ville vært.

er du en buddhist som er glad i en filosof?

Ja jeg er hemmelig forelsket i en filosof ;) hehe nei

Jeg tenker selv.

Og det burde du å bestemme deg for å gjøre, på en konstruktiv måte. Ikke vær så skeptisk. Vær heller skeptisk til de som oppfordrer til kynisme, seriemonogami, selvdyrking og full fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som sa "da passer dere ikke sammen, for dere dekker ikke hverandres behov, finn en annen , knull han mens du prøver å finne ut om dere passer sammen." Det er ikke jeg som er ute etter uforpliktende sex. Det er bare meningsløst. Jeg kunne like gjerne tatt dop.

men jeg som mann er da nødt til å få dekka mine seksuelle behov, eller så blir jeg frustrert, og da må partneren bla. være seksuelt kompitabel med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er hemmelig forelsket i en filosof ;) hehe nei

Jeg tenker selv.

Og det burde du å bestemme deg for å gjøre, på en konstruktiv måte. Ikke vær så skeptisk. Vær heller skeptisk til de som oppfordrer til kynisme, seriemonogami, selvdyrking og full fart.

er skeptisk til alt å alle, åpen for alt og alle da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er fakta da? At vi er dyr og at vi dermed blindt burde følge våre dyriske instinkter?

Det er det som er med tro, at du har ikke fakta. Hadde du hatt fakta, ville det ikke vært tro. På den andre siden har vi ingen sterkere bevis for at fakta er fakta, enn for at det jeg tror på er fakta.

Uansett så tror jeg bestemt på noe bra som jeg ikke vet helt sikkert om er sant, enn å svikte meg selv og min integritet med å føye meg til kyniske og egoistiske meninger.

man kan tro på hvasomhelst, men ikke vær for skråsikker , er hva jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

men jeg som mann er da nødt til å få dekka mine seksuelle behov, eller så blir jeg frustrert, og da må partneren bla. være seksuelt kompitabel med meg

For det første tror jeg at seksuelle behov ofte er en substitutt for noe dypere. Finner man dette dypere, vil man fremdeles ha seksuelle behov ja (med mindre man undertrykker de hundre prosent og blir munk eller noe, da.) men det vil ikke lenger være en dyrisk drift, og man vil i større grad føle samhørighet med universet, parner og "altet". Det vil igjen gi mer mening, og man vil bli bedre i stand til å oppfylle sin "dyriske" rolle; forsørge og beskytte partner (og barn). Det er ganske logisk: Med den dybden blir du en tryggere person, som igjen vil være en trygghet for din familie, dine barn, og trygge barn er sunne barn; mindre utsatt for sykdom for eksempel. Hvis du vil inn på den kyniske natur-delen... som slett ikke trenger å være kynisk bare du ikke tenker så egoistisk og fokuserer kun på dine behov...

Klart du kan jo finne ei sexgal dokke, lykke til med det, tipper du vil få eksistensielle spørsmål som hjemsøker deg en gang i 40-årene, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

er skeptisk til alt å alle, åpen for alt og alle da!

Da synes jeg det virker som at du er en ganske så usikker person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første tror jeg at seksuelle behov ofte er en substitutt for noe dypere. Finner man dette dypere, vil man fremdeles ha seksuelle behov ja (med mindre man undertrykker de hundre prosent og blir munk eller noe, da.) men det vil ikke lenger være en dyrisk drift, og man vil i større grad føle samhørighet med universet, parner og "altet". Det vil igjen gi mer mening, og man vil bli bedre i stand til å oppfylle sin "dyriske" rolle; forsørge og beskytte partner (og barn). Det er ganske logisk: Med den dybden blir du en tryggere person, som igjen vil være en trygghet for din familie, dine barn, og trygge barn er sunne barn; mindre utsatt for sykdom for eksempel. Hvis du vil inn på den kyniske natur-delen... som slett ikke trenger å være kynisk bare du ikke tenker så egoistisk og fokuserer kun på dine behov...

Klart du kan jo finne ei sexgal dokke, lykke til med det, tipper du vil få eksistensielle spørsmål som hjemsøker deg en gang i 40-årene, men.

du tror at buddhisme er frelsen, og alle sandre tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeeeeeesp

man kan tro på hvasomhelst, men ikke vær for skråsikker , er hva jeg mener

Og de ble et laaaangt gjeeeesp...

Hva er poenget med å komme med slike prinsipper?

Det er unødvendig, rett og slett! Fokuser på det positive i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg det virker som at du er en ganske så usikker person!

så lenge jeg ikke vet alt, hvordan kan jeg være sikker i noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

du tror at buddhisme er frelsen, og alle sandre tar feil?

Nei, jeg tenker selv sier jeg. Jeg tror på visse buddhistiske prinsipper, det betyr ikke at jeg kjøper alt og følger det blindt. Jeg har gjort bevisste valg mht mitt livssyn og mine holdninger. Det tror jeg er mer enn du har gjort, du virker mest styrt av ubevisst frykt og angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjeeesp

så lenge jeg ikke vet alt, hvordan kan jeg være sikker i noe?

Du kan ikke være sikker, men du kan velge å tro. Og du må basere din tro på bevisste valg igjen basert på logisk fornuftig tankegang som vipper LITT mer i en altruistisk retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de ble et laaaangt gjeeeesp...

Hva er poenget med å komme med slike prinsipper?

Det er unødvendig, rett og slett! Fokuser på det positive i stedet.

dette begynte med at noen her stempla andre som billige osv. fordi de har fått det for seg at det bør være annerledes, det er noe de tror, andre tror noe helt annet, jeg vet ikke hva som riktig, eller hvordan best leve sitt liv, men man kan da respektere at folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

dette begynte med at noen her stempla andre som billige osv. fordi de har fått det for seg at det bør være annerledes, det er noe de tror, andre tror noe helt annet, jeg vet ikke hva som riktig, eller hvordan best leve sitt liv, men man kan da respektere at folk er forskjellige.

Tror nok ikke vi er så forskjellige. Men samfunnet er fucka. Sex og sexfokusering blir en måte å distansere seg på, paradoksalt nok. Klart vi alle er forskjellige, men påvirkningskraften er skummel. Tror folk ville hoppet rett ut av ONS-mentaliteten hvis de hadde et alternativ som var mer meningsfylt som de kunne ha tiltro til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være sikker, men du kan velge å tro. Og du må basere din tro på bevisste valg igjen basert på logisk fornuftig tankegang som vipper LITT mer i en altruistisk retning.

i virkeligheten er tro negativt, viten er posetivt, filosofer tenker for seg og sine, dumme mennesker styrer verden, dessverre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker selv sier jeg. Jeg tror på visse buddhistiske prinsipper, det betyr ikke at jeg kjøper alt og følger det blindt. Jeg har gjort bevisste valg mht mitt livssyn og mine holdninger. Det tror jeg er mer enn du har gjort, du virker mest styrt av ubevisst frykt og angst.

frykt for hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

i virkeligheten er tro negativt, viten er posetivt, filosofer tenker for seg og sine, dumme mennesker styrer verden, dessverre?

Tro er ikke negativt.

Viten er en sidegren av tro.

Lytt mer på filosofer og mindre på store ord og makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

frykt for hva?

Det kan være så mangt.

For å miste kontrollen, for å bli veid og funnet for lett, for å ta feil, for ikke å være smart nok, for hva som skjuler seg der ute som ikke kan bevises, for å gjøre feil, for å være maktesløs og liten, for å ha blottlagt sjela si og investert 100% i en annen person og bli avvist... For å nevne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...