Gå til innhold

sex med fremmed


Gjest Singel igjen

Anbefalte innlegg

Gjest gjeeesp

Ok, min kommentar var spydig og uheldig. Så unnskyldninger blir heller ikke helt gode (ergo unngår jeg dem).

Ja, dersom de er "lette" å få til sengs kaller jeg de billige. Mulig de mener det er de som har "lurt" meg til sengs og at de dermed kaller meg billig.

Igjen, jeg tenker kun positive tanker om jenta er uerfaren rent sexuelt. Desto "billigere" hun er - desto flere hun har hatt før meg - desto mer negativt blir det for meg. Dersom jenter tenker på samme måte respekterer jeg det 100%.

Erfarenhet og selvtilitt er relaterte - og som gutt er jeg avhengig av selvtilitt for å komme noen vei.

Det gamle ordtaket lyder jo: "Gutter vil helst være den første mens jenter helst vil huske den første". De jentene jeg liker best er uerfarne (men forstår jo at jomfruelighet i min alder heller ikke er helt bra).

Diskusjonen startet relatert ordet "billig" - og ja, jeg vil fortsatt kalle jenter billige samtidig som de kan kalle meg billig om de har rett til det.

Blander meg litt her jeg.

1. Det blir mer og mer negativt for deg dess fler partnere jenta har hatt.

2. Du respekterer hvis hun ser det på samme måte angående deg.

3. Likevel fortsetter du. Kvinne mot mann. Istedet for likeverd, harmoni og samarbeid.

4. Så hva er det du vil ha da?

Du går i den ene retningen, men ønsker ei som går i den andre retningen. For går hun i samme retningen som deg, er det negativt. Hvordan skal du få til et likeverdig forhold ut av noe negativt - ut av det utgangspunktet hvor du fordømmer? Jeg gjetter meg til at det fører til testing, rakke-ned-på, feige stikk i krangler, og en stadig søken etter noe bedre.

Men du er jo på feil side av det "bedre"! Ser du ikke det?

Jeg tror du er redd for ekte intimitet. Du gjemmer deg bak en maske med "sjarme", "selvtillit", macho "vi gutter har våre behov".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ufurus

    76

  • Sør

    26

  • petter smart

    25

  • laguna1365380434

    8

Ok, min kommentar var spydig og uheldig. Så unnskyldninger blir heller ikke helt gode (ergo unngår jeg dem).

Ja, dersom de er "lette" å få til sengs kaller jeg de billige. Mulig de mener det er de som har "lurt" meg til sengs og at de dermed kaller meg billig.

Igjen, jeg tenker kun positive tanker om jenta er uerfaren rent sexuelt. Desto "billigere" hun er - desto flere hun har hatt før meg - desto mer negativt blir det for meg. Dersom jenter tenker på samme måte respekterer jeg det 100%.

Erfarenhet og selvtilitt er relaterte - og som gutt er jeg avhengig av selvtilitt for å komme noen vei.

Det gamle ordtaket lyder jo: "Gutter vil helst være den første mens jenter helst vil huske den første". De jentene jeg liker best er uerfarne (men forstår jo at jomfruelighet i min alder heller ikke er helt bra).

Diskusjonen startet relatert ordet "billig" - og ja, jeg vil fortsatt kalle jenter billige samtidig som de kan kalle meg billig om de har rett til det.

er jenter og gutter forskjellige, som du fremstiller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER du ikke enig i at erfaring og selvtilitt er relaterte? Når du skal ut å sjekke jenter, i den grad du gjør det - er det ikke essensielt å ha selvtilitt? Den første gangen du gjør det, har du da selvtilitt? Får du ikke mer og mer selvtilitt ettersom du "lærer" deg knepene etc.?

Vel, de som har hatt sex med 20-30 (og det er ikke mange pr. år når man er på min alder) før meg tror jeg ikke er i stand til å legge like mye rent mentalt i akten. Det blir liksom "bare" sex - og da fungerer heller ikke sex som noe "lim" i forholdet.

Joda, jeg innrømmer at jeg har hatt sex før, da både for å tilfredstille den fysiske kåtheten og i forhold hvor det har vært mentale elementer. Jeg godtar at jenta har hatt det samme, men desto flere - desto mer negativt tenker jeg. Som jeg skrev i et tidligere innlegg hadde jeg engang en kjæreste som hadde hatt 100 før meg, og det var ikke rett å stole på henne relatert sex. Hun la ingenting i sex og første gang vi havnet til sengs var det nok vel så mye ettersom hun trengte gratis overnatting og fysisk sex som at hun trengte meg. Javisst var hun billig, javisst la hun lite i sex, javisst påvirket det forholdet. Javisst la jeg for lite i sex, javisst var jeg billig, javisst lærte jeg på det også.

Jeg ser på det som mest heldig om sexen er noe helt spesielt mellom 2 personer. I våre dager er dette en fantasi og ofte langt fra virkeligheten. Det er vel snart bare i kristne retninger man kan oppleve den typen forhold - og ja, jeg tror det styrker forholdet. Jeg tror at forhold blir svakere når limen i forholdet forsvinner. Jeg tror videre at sex KAN være lim i et forhold - dog at den blir svakere om partene har delt "seg" med mange tidlgiere.

Javisst, jeg aksepterer at vi kan være uenige - men forstår du nå hva jeg skriver?

menneskers psykiske tilstand kan ha andre årsaker enn sexlivet deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeesp

ER du ikke enig i at erfaring og selvtilitt er relaterte? Når du skal ut å sjekke jenter, i den grad du gjør det - er det ikke essensielt å ha selvtilitt? Den første gangen du gjør det, har du da selvtilitt? Får du ikke mer og mer selvtilitt ettersom du "lærer" deg knepene etc.?

Vel, de som har hatt sex med 20-30 (og det er ikke mange pr. år når man er på min alder) før meg tror jeg ikke er i stand til å legge like mye rent mentalt i akten. Det blir liksom "bare" sex - og da fungerer heller ikke sex som noe "lim" i forholdet.

Joda, jeg innrømmer at jeg har hatt sex før, da både for å tilfredstille den fysiske kåtheten og i forhold hvor det har vært mentale elementer. Jeg godtar at jenta har hatt det samme, men desto flere - desto mer negativt tenker jeg. Som jeg skrev i et tidligere innlegg hadde jeg engang en kjæreste som hadde hatt 100 før meg, og det var ikke rett å stole på henne relatert sex. Hun la ingenting i sex og første gang vi havnet til sengs var det nok vel så mye ettersom hun trengte gratis overnatting og fysisk sex som at hun trengte meg. Javisst var hun billig, javisst la hun lite i sex, javisst påvirket det forholdet. Javisst la jeg for lite i sex, javisst var jeg billig, javisst lærte jeg på det også.

Jeg ser på det som mest heldig om sexen er noe helt spesielt mellom 2 personer. I våre dager er dette en fantasi og ofte langt fra virkeligheten. Det er vel snart bare i kristne retninger man kan oppleve den typen forhold - og ja, jeg tror det styrker forholdet. Jeg tror at forhold blir svakere når limen i forholdet forsvinner. Jeg tror videre at sex KAN være lim i et forhold - dog at den blir svakere om partene har delt "seg" med mange tidlgiere.

Javisst, jeg aksepterer at vi kan være uenige - men forstår du nå hva jeg skriver?

Høres ikke ut som om du har lært noe.

Jeg greier ikke forstå ditt syn på sex og kjærlighet. Jeg håper virkelig ikke størsteparten av dagens unge har et slikt syn. Men jeg tror egentlig det går mest på deg og ditt behov for ekstern bekreftelse. (Det er i allefall det jeg leser mellom linjene i samtlige av dine innlegg.) Og det er jo trist, for det vitner jo ikke om ekte selvtillit og modenhet akkurat.

Er kjærligheten der, funker sexen som lim i forholdet. (ikke dermed sagt at man ikke må jobbe og friske litt opp i den avdeligen også i ny og ne)

Det er så typisk, og så trist, og se unge menn med store ego som får forvrengte syn på sex og kjærlighet, og begynner å virre opp sine egne teorier istedet for å gå til bunns i hva som egentlig plager dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun er "billig" teller negativt for meg. Resepekterer at hun kan se negativt på meg dersom jeg er billig. Hvorvidt jeg er billig eller ikke er ikke av relevans for denne diskusjonen.

DOBBELTMORAL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei gamlemor, men ikke alle av oss fremstår som Don Johan'er.

De som er ute konstant på jakt, gutter eller jenter - er da tross alt en spesiell type mennesker. Gjerne mye selvtilitt og der glimtet i øyet ikke er gjemt bak for mange forsvarsmekanismer.

Igjen, har hørt mange si som deg - men, det har sjeldent vært noe mer enn ord.

Billige jenter søker vel billige gutter?

kan folk ha ulik sexdrift, fått innprenta forskjellige syn på sex, ikke nødvendigvis det naturlige? vi er dyr, må ikke tenke for mye, det kan føre til mye negativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg forstår deg fortsatt ikke. Hva er det egentlig som er problemet? Du liker ikke begrepet billig, vil ha sex med hvem du vil uten å bli kalt billig - men prøver samtidig å få frem at du søker skikkelige fyrer? Lettere å svare om jeg vet hva du prøver å si.

er ikke hvemsomhelst, bare skikkelige fyrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å mislike personers adferd, f.eks. at de har uforpliktende sex med mange partnere. En står fritt til f.eks. å ikke ville ha noe med disse personene å gjøre.

At du ikke har noe imot dem betyr ikke at ikke andre kan ha det.

hvorfor kan ikke mennesker ha mange partnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeesp

kan folk ha ulik sexdrift, fått innprenta forskjellige syn på sex, ikke nødvendigvis det naturlige? vi er dyr, må ikke tenke for mye, det kan føre til mye negativt

Du tenker i feil vei.

Vi har fått INNPRENTET at vi er dyr og at det er ok å følge k*ken. Vi har fått INNPRENTET at "sånn er gutter, sånn er jenter".

Etter flerfoldige årtusen med paforhold, skulle "menn er ikke skapt til å være trofaste" være avlet bort. I det minste til det punkt at hjernen kan overstyre.

Vi må ikke tenke for mye, men vi må heller ikke la egoismen råde og skylde på "at vi er dyr". Vi er ikke dyr. Vi har nemlig evnen til kognisjon. Å være mann handler om langt andre ting enn å være sjarmerende, sjekke opp, legge ned, ha sex og "ikke tenke så mye". Noen av de flotteste mennene jeg vet om er sterke, å ja, men de tenker, de føler, forplikter og tar ansvar. Ikke bare et par år til de gikk lei og ville ha noe nytt, men evig. Det er de som forhindrer meg i å miste troen på det motsatte kjønn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å henge ut folk og å ha en oppfatning av dem.

Hun var jo redd for å bli stemplet som billig, noe som ikke nødvendigvis innebærer at hun blir hengt ut.

Men dette er jo et valg hun gjør og som sier noe om hennes personlighet. Da er det opp til alle og enhver å gjøre seg opp en mening om dette.

utifra hva baserer du meningene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker i feil vei.

Vi har fått INNPRENTET at vi er dyr og at det er ok å følge k*ken. Vi har fått INNPRENTET at "sånn er gutter, sånn er jenter".

Etter flerfoldige årtusen med paforhold, skulle "menn er ikke skapt til å være trofaste" være avlet bort. I det minste til det punkt at hjernen kan overstyre.

Vi må ikke tenke for mye, men vi må heller ikke la egoismen råde og skylde på "at vi er dyr". Vi er ikke dyr. Vi har nemlig evnen til kognisjon. Å være mann handler om langt andre ting enn å være sjarmerende, sjekke opp, legge ned, ha sex og "ikke tenke så mye". Noen av de flotteste mennene jeg vet om er sterke, å ja, men de tenker, de føler, forplikter og tar ansvar. Ikke bare et par år til de gikk lei og ville ha noe nytt, men evig. Det er de som forhindrer meg i å miste troen på det motsatte kjønn....

inlegget ditt ble litt feil, jeg har ikke de holdningene, jeg skrev ikke det i inlegget mitt, det er noe du har funnet på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

er du sikker på at det er naturlig at mennesker skal leve i monogame forhold i 50-60 år, kan bare være noe religioner har innprenta i folk?

Spiller det noen rolle?

Vi (de fleste ihvertfall) er mer enn bare sexdrift. Det følelsesmessige og åndelige (ikke dermed sagt religiøse), vår integritet og det dypere i oss, kan gjøre det langt mer meningsfult å tilbringe 50-60 år sammen med samme partner enn å gå fra den ene til den andre med jevne mellomrom. Klart, det funker for noen å skifte partner i ny og ned. Men mange av oss har dypere behov. Heldigvis finnes det mange slike menn også, som virkelig mener det, og ikke bare sier det for å få på kroken/slippe å miste/imponere/føle seg bra.

Ikke for å fornærme deg eller noe, men de som er mest sexfiksert er jo ofte de mest grunne, kjedelige. De må fokusere intenst på sex og lidenskap, for uten disse følelsene, har de ingen ting. Det bunner egentlig i personlige problemer de har, men ofte ikke vil vedkjenne seg.

Enhver for leve det livet en vil, ha de holdningene og teoriene de vil, BARE EN ER ÆRLIG OM DET.

Selv er jeg stor tilhenger av zenbuddhismen (selv om jeg ikke praktiserer det utover det at den danner fundamentet for mine holdnigner - og, dermed, handlinger). To sunne mennesker som har samme mål, samme holdninger og som kjenner seg selv, kan godt greie å leve et langt og meningsfylt liv sammen- og kunne ikke tenke seg noe annet.

De som er opphengt i sex og lidenskap ender ofte opp ensomme, frustrerte og deprimerte, og utvikler en rekke teorier om kjærlighet, sex og kvinner som de sprer til unge lettpåvirkelige som i mangel på åndelig stimulering i dagens samfunn, LETT kjøper det. TRIST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du klassifiserer mennesker som dømmer andre, som uanstendige?

Hørt om dobbeltmoral?

Absoultt alle klassifiserer folk rundt seg, om enn ubevisst.

om alle gjør det, betyr ikke at det ikke er negativt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller det noen rolle?

Vi (de fleste ihvertfall) er mer enn bare sexdrift. Det følelsesmessige og åndelige (ikke dermed sagt religiøse), vår integritet og det dypere i oss, kan gjøre det langt mer meningsfult å tilbringe 50-60 år sammen med samme partner enn å gå fra den ene til den andre med jevne mellomrom. Klart, det funker for noen å skifte partner i ny og ned. Men mange av oss har dypere behov. Heldigvis finnes det mange slike menn også, som virkelig mener det, og ikke bare sier det for å få på kroken/slippe å miste/imponere/føle seg bra.

Ikke for å fornærme deg eller noe, men de som er mest sexfiksert er jo ofte de mest grunne, kjedelige. De må fokusere intenst på sex og lidenskap, for uten disse følelsene, har de ingen ting. Det bunner egentlig i personlige problemer de har, men ofte ikke vil vedkjenne seg.

Enhver for leve det livet en vil, ha de holdningene og teoriene de vil, BARE EN ER ÆRLIG OM DET.

Selv er jeg stor tilhenger av zenbuddhismen (selv om jeg ikke praktiserer det utover det at den danner fundamentet for mine holdnigner - og, dermed, handlinger). To sunne mennesker som har samme mål, samme holdninger og som kjenner seg selv, kan godt greie å leve et langt og meningsfylt liv sammen- og kunne ikke tenke seg noe annet.

De som er opphengt i sex og lidenskap ender ofte opp ensomme, frustrerte og deprimerte, og utvikler en rekke teorier om kjærlighet, sex og kvinner som de sprer til unge lettpåvirkelige som i mangel på åndelig stimulering i dagens samfunn, LETT kjøper det. TRIST.

har jeg fortsatt motsatte holdninger enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha meninger om folks oppførsel er ikke mobbing. Å mislike noe andre gjør er alle og enhvers rett.

Jeg ville aldri åpent kallt noen billige, men jeg ville heller ikke gått inn i et forhold med noen jeg anså som billige. Jeg anser billig i denne forstanden som et negativt karaktertrekk.

Det er slemt å mobbe, men det gir ingen rett til å mobbe de som mobber.

er du sikker på at dine meninger er de rette, kan hende du tar feil? kanskje det er posetivt å være billig, gi mange mennesker glede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

har jeg fortsatt motsatte holdninger enn deg?

Hadde du hatt like holdninger som meg, hadde du da satt spørsmålstegn ved om det er MENINGEN at vi skal være sammen i 50-60 år, og at "vi må tenke mindre, vi er bare dyr"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

inlegget ditt ble litt feil, jeg har ikke de holdningene, jeg skrev ikke det i inlegget mitt, det er noe du har funnet på!

Godt mulig det, men når du stiller de spørsmålene du gjør, så er det vanskelig å tolke det i en annen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom du går ut k2un med sex for øye, tror jeg nettopp du kommer til å virke så desperat som du er redd for."

Så hvis man er ute etter uforpliktende sex, så er man pr. def. desperat?

"............................"

missforsto, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt like holdninger som meg, hadde du da satt spørsmålstegn ved om det er MENINGEN at vi skal være sammen i 50-60 år, og at "vi må tenke mindre, vi er bare dyr"? :)

dyr gjør ikke like mye dumt som det mennesker gjør da?

når det gjelder kjærlighet tror du at kan bli glad i massevis av mennesker eller er det en spesiell der ute som er ment for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

er du sikker på at dine meninger er de rette, kan hende du tar feil? kanskje det er posetivt å være billig, gi mange mennesker glede?

Ja kanskje det!

Men siden jeg ikke driver med selvbedrag: nei jeg tror ikke det.

Det er noe folk som på grunn av et mangelfullt utviklet selv er overdrevent avhengig av ekstern bekreftelse og måler sin verdi/blåser seg opp etter som hvor mange stønn den andre kommer med liker å innbille seg. "Gjør alle glade"-folk er ofte de største egoistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...