Gå til innhold

sex med fremmed


Gjest Singel igjen

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Neh, gutter er ikke vanskelige å be (vi er billige). Det er vel objektet som blir "kjøpt" som er billig heller enn kjøperen? Det er jo derfor det som oftest er kvinner som er billige, ettersom det gjerne er menn som er "kjøperen" (rent billedlig talt).

Jeg følger deg ikke i det hele tatt, da jeg ikke anser sex mellom frivillige som en kjøp og salgstransaksjoner, ei heller i overført betydning.

Jeg kan heller ikke se den ene parten som subjekt og den andre objekt.

Men selvsagt finnes det rasshølsom går rundt og har direkte forhistoriske holdninger om sex og billige jenter o.l.

Disse har jeg heldigvis gode nok antenner til å single ut ganske tidlig, om jeg skulle være uheldig nok til å støte på dem i noen sammenheng.

Ikke vil jeg drikke en øl med sånne og dog langt mindre ha sex med dem.

Så kan resten av oss som faktisk lever i 2004.leve som vi lyster, enten det da medfører å flørte rundt, ha en fast kjæreste, eller ingen av delene. Enten vi da er gutter eller jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ufurus

    76

  • Sør

    26

  • petter smart

    25

  • laguna1365380434

    8

Gjest Lonkil

Jeg følger deg ikke i det hele tatt, da jeg ikke anser sex mellom frivillige som en kjøp og salgstransaksjoner, ei heller i overført betydning.

Jeg kan heller ikke se den ene parten som subjekt og den andre objekt.

Men selvsagt finnes det rasshølsom går rundt og har direkte forhistoriske holdninger om sex og billige jenter o.l.

Disse har jeg heldigvis gode nok antenner til å single ut ganske tidlig, om jeg skulle være uheldig nok til å støte på dem i noen sammenheng.

Ikke vil jeg drikke en øl med sånne og dog langt mindre ha sex med dem.

Så kan resten av oss som faktisk lever i 2004.leve som vi lyster, enten det da medfører å flørte rundt, ha en fast kjæreste, eller ingen av delene. Enten vi da er gutter eller jenter.

Det handler ikke om kjøp og salg i direkte betydning.

Billig her handler om hvor mye tid/ressurser det krever å få det du vil ha. Dersom jeg kommer inn på et sted og vil ha ei jente til sengs er det stor forskjell hvor mye det kreves å få henne til sengs. Begrepet billig blir da brukt om de som det krever lite å "få med seg". Dersom jenta er like mye ute etter sex enn meg vil nok hun også kunne si at jeg er "billig" uten at jeg ser noe feil i det.

Mulig jeg er hva du kaller "rasshøl", for ja, det er mange jenter jeg slett ikke vil ha ettersom de rett og slett er for billige. Det krever ingenting å få de til sengs, antagelig ettersom de selv har veldig lyst på sex. Selv om begge kjønn har like mye lyst på sex mener jeg altså at man av og til kan gjøre seg selv litt mer verdt enn å være en "madrass" for hvemsomhelst - hvorsomhelst.

Tror videre at du overvurderer deg selv om du kan "single" ut det du kaller "rasshøl". Ikke glem at det er vi som har mest selvtilitt relatert oss selv og egen sjekking. Det er vi som smiler til dere og som er mest ivrige relatert hinting til sex etc. Det er vi som har mest draget - tro det eller ei. Det er vi som er de "kule", de spennende, de med erfaringer/selvtilitt. Har hørt mange jenter si som deg, men ofte overvurderer de da seg selv :P

Selvsagt må vi leve som vi lyster, men jeg og flere med meg vil nok fortsette å bruke ordet "billig" (da både om jenter og gutter). Om du tar deg nær av begrepet er vel det både mitt og ditt problem?

Personlig tenner jeg mer på ei jente som faktisk verdsetter meg og seg selv nok til å inkludere mer enn bare fysisk sex - dog, jeg ser verdien med kun fysikk mellom fremmede også. Dog, jeg vil fortsatt bruke ordet billig - om du forstår det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

Det er vel ikke billig å ville møte noen for sex!

Enig med de i tråden her som påpeker at dette er et utdatert begrep, i hovedsak brukt av jenter for å duppe andre jenter. Jeg blir RASENDE på sånne førkjer som tillater seg å vite hva som passer seg for andre,alltid.

Gjerne mens de hopper fra det ene forholdet til det andre, bare det da er "seriøst" kun for å legitimere at de har lyst til å knulle.. For å være "billig"! Nei det er utenkelig..;)

Dette var sikkert litt på siden, men jeg måtte bare nevne det da jeg så noen av de andre svarene her.

Jeg tror oppegående og greie gutter liker både jenter som tar kontakt, og jenter som er ærlige rundt at de "bare" ønsker seg en kortvarig fling.

Vær søt og blid og ta kontakt med noen du synes virker tiltalende og sympatiske, så er jeg sikker på at dette ordner seg så lett som bare det.

Jeg tror ikke egentlig gutta er så vanskelige og be..;)

Hvis det ikke er billig å legge seg ned med noen og enhver bare for sex...HVA er billig da???

Det er det jeg legger i det å være billig, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeesp

Det handler ikke om kjøp og salg i direkte betydning.

Billig her handler om hvor mye tid/ressurser det krever å få det du vil ha. Dersom jeg kommer inn på et sted og vil ha ei jente til sengs er det stor forskjell hvor mye det kreves å få henne til sengs. Begrepet billig blir da brukt om de som det krever lite å "få med seg". Dersom jenta er like mye ute etter sex enn meg vil nok hun også kunne si at jeg er "billig" uten at jeg ser noe feil i det.

Mulig jeg er hva du kaller "rasshøl", for ja, det er mange jenter jeg slett ikke vil ha ettersom de rett og slett er for billige. Det krever ingenting å få de til sengs, antagelig ettersom de selv har veldig lyst på sex. Selv om begge kjønn har like mye lyst på sex mener jeg altså at man av og til kan gjøre seg selv litt mer verdt enn å være en "madrass" for hvemsomhelst - hvorsomhelst.

Tror videre at du overvurderer deg selv om du kan "single" ut det du kaller "rasshøl". Ikke glem at det er vi som har mest selvtilitt relatert oss selv og egen sjekking. Det er vi som smiler til dere og som er mest ivrige relatert hinting til sex etc. Det er vi som har mest draget - tro det eller ei. Det er vi som er de "kule", de spennende, de med erfaringer/selvtilitt. Har hørt mange jenter si som deg, men ofte overvurderer de da seg selv :P

Selvsagt må vi leve som vi lyster, men jeg og flere med meg vil nok fortsette å bruke ordet "billig" (da både om jenter og gutter). Om du tar deg nær av begrepet er vel det både mitt og ditt problem?

Personlig tenner jeg mer på ei jente som faktisk verdsetter meg og seg selv nok til å inkludere mer enn bare fysisk sex - dog, jeg ser verdien med kun fysikk mellom fremmede også. Dog, jeg vil fortsatt bruke ordet billig - om du forstår det eller ikke.

Tro det eller ei lillegutt, men ikke alle av oss liker don johan'er. Ikke alle av oss smiler tilbake. Noen av oss ser rett igjennom. Men smiler varmt til de sjenerte, skikkelige guttene... For vi har lært at det er ikke gull alt som glimrer. (selv om de tror det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonkil

Tro det eller ei lillegutt, men ikke alle av oss liker don johan'er. Ikke alle av oss smiler tilbake. Noen av oss ser rett igjennom. Men smiler varmt til de sjenerte, skikkelige guttene... For vi har lært at det er ikke gull alt som glimrer. (selv om de tror det selv :)

Tro det eller ei gamlemor, men ikke alle av oss fremstår som Don Johan'er.

De som er ute konstant på jakt, gutter eller jenter - er da tross alt en spesiell type mennesker. Gjerne mye selvtilitt og der glimtet i øyet ikke er gjemt bak for mange forsvarsmekanismer.

Igjen, har hørt mange si som deg - men, det har sjeldent vært noe mer enn ord.

Billige jenter søker vel billige gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hvis det ikke er billig å legge seg ned med noen og enhver bare for sex...HVA er billig da???

Det er det jeg legger i det å være billig, ja!

Jeg synes, om ikke det er direkte "billig" (som er et ord jeg har vondt for å forbinde noe som helst med i kontekst relasjoner mellom kvinne og mann) at det er langt mer skadelig, umoralsk, forkastelig og betenkelig og hoppe mellom seriøse forhold fordi en ikke klarer å vedkjenne seg at en har lyst på sex. Dette er jeg HELT sikker på at skjer svært ofte.

Å ta så enkelt på kjærlighet, ja det synes jeg nærmer seg "billig".

At folk som tenner på hverandre og uforpliktende har sex med hverandre, det kan jeg ikke se at er skadelig eller demoralisende eller "billig" i det hele tatt.

Å fremme holdninger om at sex er billig om de involverte ikke elsker hverandre er med på å bygge opp mye mye ulykke, og på å skape mistillitt og forvirring.

Jeg synes synd på de jentene (og guttene, selv om jeg tror de er i mindretall) som må bedra seg selv tilå tro at de elsker gud og hver mann for å tilate seg å ha et sexliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Det handler ikke om kjøp og salg i direkte betydning.

Billig her handler om hvor mye tid/ressurser det krever å få det du vil ha. Dersom jeg kommer inn på et sted og vil ha ei jente til sengs er det stor forskjell hvor mye det kreves å få henne til sengs. Begrepet billig blir da brukt om de som det krever lite å "få med seg". Dersom jenta er like mye ute etter sex enn meg vil nok hun også kunne si at jeg er "billig" uten at jeg ser noe feil i det.

Mulig jeg er hva du kaller "rasshøl", for ja, det er mange jenter jeg slett ikke vil ha ettersom de rett og slett er for billige. Det krever ingenting å få de til sengs, antagelig ettersom de selv har veldig lyst på sex. Selv om begge kjønn har like mye lyst på sex mener jeg altså at man av og til kan gjøre seg selv litt mer verdt enn å være en "madrass" for hvemsomhelst - hvorsomhelst.

Tror videre at du overvurderer deg selv om du kan "single" ut det du kaller "rasshøl". Ikke glem at det er vi som har mest selvtilitt relatert oss selv og egen sjekking. Det er vi som smiler til dere og som er mest ivrige relatert hinting til sex etc. Det er vi som har mest draget - tro det eller ei. Det er vi som er de "kule", de spennende, de med erfaringer/selvtilitt. Har hørt mange jenter si som deg, men ofte overvurderer de da seg selv :P

Selvsagt må vi leve som vi lyster, men jeg og flere med meg vil nok fortsette å bruke ordet "billig" (da både om jenter og gutter). Om du tar deg nær av begrepet er vel det både mitt og ditt problem?

Personlig tenner jeg mer på ei jente som faktisk verdsetter meg og seg selv nok til å inkludere mer enn bare fysisk sex - dog, jeg ser verdien med kun fysikk mellom fremmede også. Dog, jeg vil fortsatt bruke ordet billig - om du forstår det eller ikke.

Om hun verdsetter deg tilstrekkelig til å bli kjæresten din etter litt godlynt flørting på byen er hun vel litt redusert?

For å bli med noen uforpliktende hjem trenger man tross alt ikke å bedømme så grådig mye, det holder liksom at vedkommende er kjekk,smart og morsom og tenner meg.

For å bli typen min kreves det en god del mer, og jeg nærer liten respekt for folk som bytter "seriøs" kjæreste like enkelt som de kjøper seg ny kjole.

Ved å ta så lett på kjærlighet , DA begynner å fortstå begrepet "billig",i forholdssammenheng. Andre ord jeg raskt assosierer med slikt er "hensynsløshet" og "selvbedrag"

For meg er det åpenbart at mange seriemonogamister bedrar seg selv og andre med store ord om kjærlighet og "the one" for å legitimere at de har lyst til å knulle.

Og nei,jeg tror ikke jeg overvurderer meg selv når det kommer til det å single ut rasshøl som deg. Jeg liker at både venner og sexpartnere er reflekterte, sympatiske og har holdninger fra dette århundret.

Tro du meg,det er ganske lett å oppdage det når du innimellom støter på en og annen tosk med ditt kvinne(menneske)syn. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å henge ut folk og å ha en oppfatning av dem.

Hun var jo redd for å bli stemplet som billig, noe som ikke nødvendigvis innebærer at hun blir hengt ut.

Men dette er jo et valg hun gjør og som sier noe om hennes personlighet. Da er det opp til alle og enhver å gjøre seg opp en mening om dette.

Anstendige mennesker klassifiserer ikke folk som "billige", "stygge" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er billig å legge seg ned med noen og enhver bare for sex...HVA er billig da???

Det er det jeg legger i det å være billig, ja!

Du skriver: "HVA er billig da???"

Det er drittbillig å klassifisere folk som har sex som "billige"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eizoze

Anstendige mennesker klassifiserer ikke folk som "billige", "stygge" osv.

;-)

Hva kan man da si om dem som klassifiserer noen mennesker som "anstendige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Anstendige mennesker klassifiserer ikke folk som "billige", "stygge" osv.

Så du klassifiserer mennesker som dømmer andre, som uanstendige?

Hørt om dobbeltmoral?

Absoultt alle klassifiserer folk rundt seg, om enn ubevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonkil

Om hun verdsetter deg tilstrekkelig til å bli kjæresten din etter litt godlynt flørting på byen er hun vel litt redusert?

For å bli med noen uforpliktende hjem trenger man tross alt ikke å bedømme så grådig mye, det holder liksom at vedkommende er kjekk,smart og morsom og tenner meg.

For å bli typen min kreves det en god del mer, og jeg nærer liten respekt for folk som bytter "seriøs" kjæreste like enkelt som de kjøper seg ny kjole.

Ved å ta så lett på kjærlighet , DA begynner å fortstå begrepet "billig",i forholdssammenheng. Andre ord jeg raskt assosierer med slikt er "hensynsløshet" og "selvbedrag"

For meg er det åpenbart at mange seriemonogamister bedrar seg selv og andre med store ord om kjærlighet og "the one" for å legitimere at de har lyst til å knulle.

Og nei,jeg tror ikke jeg overvurderer meg selv når det kommer til det å single ut rasshøl som deg. Jeg liker at både venner og sexpartnere er reflekterte, sympatiske og har holdninger fra dette århundret.

Tro du meg,det er ganske lett å oppdage det når du innimellom støter på en og annen tosk med ditt kvinne(menneske)syn. ;-)

Det er da kvinner som deg som gir en tosk som meg mitt kvinnesyn.

Ja, jeg relaterer faktisk følelser og sex. Er klar over at mange (deg også om jeg forstår deg rett) regner dette som to helt vidt forskjellige ting (tar jeg feil?).

Du har altså sex med kjekke, smarte, morsomme gutter som tenner deg - og blir sammen med de som i tilegg respekterer deg?

Tror nok jeg misforstår deg ettersom du sjangler mellom sex og kjærlighet samtidig som du nevner begge deler i sammenheng.

Ok, jeg vet hvor lett mange jenter er å lure. Jeg har møtt min andel av jenter jeg vil kalle "billige". Det gjør sikkert meg billig også, men joda - vi har behov. Til tross for dette mener jeg at sex og følelser er relaterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Hva kan man da si om dem som klassifiserer noen mennesker som "anstendige"?

Det er en vesensforskjell mellom å fordømme noen som rakker ned på andres sexliv, og på å påpeke at man ikke skal rakke ned på folk.

Det tilsvarer at det er slemt å mobbe, men det er ikke slemt å påpeke at mobbing ikke er anstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du klassifiserer mennesker som dømmer andre, som uanstendige?

Hørt om dobbeltmoral?

Absoultt alle klassifiserer folk rundt seg, om enn ubevisst.

Besvart nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det er en vesensforskjell mellom å fordømme noen som rakker ned på andres sexliv, og på å påpeke at man ikke skal rakke ned på folk.

Det tilsvarer at det er slemt å mobbe, men det er ikke slemt å påpeke at mobbing ikke er anstendig.

Å ha meninger om folks oppførsel er ikke mobbing. Å mislike noe andre gjør er alle og enhvers rett.

Jeg ville aldri åpent kallt noen billige, men jeg ville heller ikke gått inn i et forhold med noen jeg anså som billige. Jeg anser billig i denne forstanden som et negativt karaktertrekk.

Det er slemt å mobbe, men det gir ingen rett til å mobbe de som mobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeesp

Tro det eller ei gamlemor, men ikke alle av oss fremstår som Don Johan'er.

De som er ute konstant på jakt, gutter eller jenter - er da tross alt en spesiell type mennesker. Gjerne mye selvtilitt og der glimtet i øyet ikke er gjemt bak for mange forsvarsmekanismer.

Igjen, har hørt mange si som deg - men, det har sjeldent vært noe mer enn ord.

Billige jenter søker vel billige gutter?

Du, akkurat det der har jeg hørt en fyr si før deg.

Han følte seg så mye bedre enn de åpenlyse don johan-kameratene hans, men egentlig er han ikke bedre selv. Men han lurer seg selv til å tro det, ja. Har innstillingen "det som skjer, det skjer" og har en flørtende innstilling til livet. Sikkert greit og gøy det, men jeg foretrekker de som er seriøse og voksne. Klart, han føler vel at han er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeeeesp

Det er da kvinner som deg som gir en tosk som meg mitt kvinnesyn.

Ja, jeg relaterer faktisk følelser og sex. Er klar over at mange (deg også om jeg forstår deg rett) regner dette som to helt vidt forskjellige ting (tar jeg feil?).

Du har altså sex med kjekke, smarte, morsomme gutter som tenner deg - og blir sammen med de som i tilegg respekterer deg?

Tror nok jeg misforstår deg ettersom du sjangler mellom sex og kjærlighet samtidig som du nevner begge deler i sammenheng.

Ok, jeg vet hvor lett mange jenter er å lure. Jeg har møtt min andel av jenter jeg vil kalle "billige". Det gjør sikkert meg billig også, men joda - vi har behov. Til tross for dette mener jeg at sex og følelser er relaterte.

Så hvis du treffer en potensiell kjæreste og hun har en fortid som "billig" så er de negativt, mens du ikke har vært noe b edre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Det er da kvinner som deg som gir en tosk som meg mitt kvinnesyn.

Ja, jeg relaterer faktisk følelser og sex. Er klar over at mange (deg også om jeg forstår deg rett) regner dette som to helt vidt forskjellige ting (tar jeg feil?).

Du har altså sex med kjekke, smarte, morsomme gutter som tenner deg - og blir sammen med de som i tilegg respekterer deg?

Tror nok jeg misforstår deg ettersom du sjangler mellom sex og kjærlighet samtidig som du nevner begge deler i sammenheng.

Ok, jeg vet hvor lett mange jenter er å lure. Jeg har møtt min andel av jenter jeg vil kalle "billige". Det gjør sikkert meg billig også, men joda - vi har behov. Til tross for dette mener jeg at sex og følelser er relaterte.

"Ok, jeg vet hvor lett mange jenter er å lure. Jeg har møtt min andel av jenter jeg vil kalle "billige"."

Først lurer du de i seng, og etterpå kaller du de billige?

Hvordan ble de lurt, tror du de hadde tenkt til å bli sammen med deg?

De du kan bli sammen med, er de som ikke stoler på deg med en gang? Eller har du en standard for hvor mange dater en dydig jente skal vente med sex?

Men etter at dere har blitt sammen, ja da regner jeg med at du forventer en helomvending fra jenta sin side, og full fres i sexlivet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er billig å legge seg ned med noen og enhver bare for sex...HVA er billig da???

Det er det jeg legger i det å være billig, ja!

Om to mennesker kun har lyst på sex, og "utnytter" hverandre til det, må da det være flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonkil

Du, akkurat det der har jeg hørt en fyr si før deg.

Han følte seg så mye bedre enn de åpenlyse don johan-kameratene hans, men egentlig er han ikke bedre selv. Men han lurer seg selv til å tro det, ja. Har innstillingen "det som skjer, det skjer" og har en flørtende innstilling til livet. Sikkert greit og gøy det, men jeg foretrekker de som er seriøse og voksne. Klart, han føler vel at han er det også.

Vel, jeg forstår deg fortsatt ikke. Hva er det egentlig som er problemet? Du liker ikke begrepet billig, vil ha sex med hvem du vil uten å bli kalt billig - men prøver samtidig å få frem at du søker skikkelige fyrer? Lettere å svare om jeg vet hva du prøver å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...