Gå til innhold

Venter på godkjenning

Anbefalte innlegg

Gjest norlys

Det er vel flere med meg som venter på godkjenning fra BUFA i disse tider. Vi ble registrert i midten av desember,og dermed er vi under behandling av den "gamle" BUFA. Som har resultert i lengre ventetid, enn om vi hadde ventet til januar med å sende inn papirene.

Da jeg ringte i februar og spurte om anntakelse av hvor lang ventetien ble, sa damen at i april/mai mnd. ville det nok være klart.

Har alle som ble registrert før desember fått sine Godkjenninger?

Hadde i utgangspunktet bestemt meg om å ikke stresse med å vente på denne godkjenninga, men underbevisstheten jobber imot meg.....................................................

Noen andre som står i samme bås???????

Hilsen

ventende 2 gangs mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143911-venter-p%C3%A5-godkjenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det begynner å gå meg litt på nervene nå.

BV sendte inn vår søknad 26/11 og den ble reg 17/12.

jeg ringte bufa torsdag denne uken, og da sa damen at hun holdt på med slutten av november nå. Det var bare en som jobbet med adopsjon nå - og jeg antar uten å ha spurt om det - at vedkommende også må forbrede saker til faglig utvalg. så dette tar TID!

men hun håpet da på at en gang i løpet av mai var det vår tur. Ellers så skulle de være ferdig med alle sakene innen 1. julig - som om det skulle være noen trøst :-;

får lyst til å protestere vilt og inderlig, men det gavner nok ikke saken.

Hei

Vi venter også spent på godkjenning fra "gamle BUFA". Vi er reg. 20. desember og regner med å få svar i slutten av mai.

Hvor skal dere adoptere fra? Vi skal adoptere 3.mann fra Korea, og det kan tydeligvis ta ganske lang tid.

mvh

Vi venter også på godkjenning fra BUFA. I likhet med "kanne" sendte vi søknaden vår den 26/11 og er registrert i BUFA den 17/12. Synes ventetiden begynner å bli lang....det nærmer seg et år siden vi satte i gang prosessen. Hadde håpet av prosessen i Nogre skulle gå litt raskere. Heldigvis skal vi på adopsjonsforberedende kurs i slutten av måneden. Gleder meg til å snakke med andre i sammen situasjon. Vi skal adoptere fra Colombia.

Annonse

Gjest Sommerstorm

Dere ligger nokså likt med oss. Tipper at det vil ta en hel månd til før vi får svar. Så at folk som var registrert i midten av november fikk svar rett før påske - men nå har det jo vært påskeferie i mellomtiden.

Det er nesten til å bli helt gal av!!! Hører om saker som ble sendt ut til distriktskontorene etter nyttår som tok 1-2 mnd. å bli godkjent. Folk raser forbi oss i køen... Forsøker å trøste meg med at vi får den ungen vi skal ha til slutt - det gjorde vi i alle fall forrige gang ü. Er bare glad at dette ikke er førstegangsadopsjon for oss - hadde jeg opplevd dette i forrige adopsjonsprosess, tror jeg at jeg hadde frika ut allerede. Men vi er jo verdensmestere på venting!!!

Gjest norlys

Hei

Vi venter også spent på godkjenning fra "gamle BUFA". Vi er reg. 20. desember og regner med å få svar i slutten av mai.

Hvor skal dere adoptere fra? Vi skal adoptere 3.mann fra Korea, og det kan tydeligvis ta ganske lang tid.

mvh

HEI, vi skal adoptere fra kina for andre gang...

Vi får stå sammen i tiden fremover....så spennende

Gjest norlys

ja det begynner å gå meg litt på nervene nå.

BV sendte inn vår søknad 26/11 og den ble reg 17/12.

jeg ringte bufa torsdag denne uken, og da sa damen at hun holdt på med slutten av november nå. Det var bare en som jobbet med adopsjon nå - og jeg antar uten å ha spurt om det - at vedkommende også må forbrede saker til faglig utvalg. så dette tar TID!

men hun håpet da på at en gang i løpet av mai var det vår tur. Ellers så skulle de være ferdig med alle sakene innen 1. julig - som om det skulle være noen trøst :-;

får lyst til å protestere vilt og inderlig, men det gavner nok ikke saken.

Hei kanne

Vi er også registrert den 17 desember. At det går ann at ting skal ta sånn tid, og at akkurat vi måtte komme inn under den gamle BUFA.

Eg får også lyst til å protistere villlllt.......

Det ble forinkelser denne gang også, sist vi var i denne prosessen tok det oss 4 år fra start til tildeling.....max uheldig.....men verdens heldigste til slutt, ellers hadde vi ikke hatt vår skjønne datter på 2 år.......som vi elsker over alt på jord.

Så jeg bare prøver å holde motet opp ved å tenke på at den rette ongen kommer uansett ventetid.

KOS å holde kontakt framover........hvilken forening er dere i? Vi er i InorAdopt. Og skal adoptere fra Kina.

Tar jeg ikke helt feil, mener jeg at dere også adopterte fra Kina sist vi gjorde det........eller tar jeg feil?

Hilsen fra

Gjest norlys

Er det noen som vet om man må oppdatere politiattester og legeattester hvis disse blir eldre enn et 1/2 år før man blir godkjent i BUFA? Våre har visst rukket å bli eldre enn det. Er klar over at vi må fornye disse før papirene sendes til Colombia.

Attestene skal ikke være gamlere enn 6 mnd. når dere skal godkjennes. Så det spørs om dere ikke må ha nye attester...Ta kontakt med BUFA og spør.

Lykke til videre

Hei kanne

Vi er også registrert den 17 desember. At det går ann at ting skal ta sånn tid, og at akkurat vi måtte komme inn under den gamle BUFA.

Eg får også lyst til å protistere villlllt.......

Det ble forinkelser denne gang også, sist vi var i denne prosessen tok det oss 4 år fra start til tildeling.....max uheldig.....men verdens heldigste til slutt, ellers hadde vi ikke hatt vår skjønne datter på 2 år.......som vi elsker over alt på jord.

Så jeg bare prøver å holde motet opp ved å tenke på at den rette ongen kommer uansett ventetid.

KOS å holde kontakt framover........hvilken forening er dere i? Vi er i InorAdopt. Og skal adoptere fra Kina.

Tar jeg ikke helt feil, mener jeg at dere også adopterte fra Kina sist vi gjorde det........eller tar jeg feil?

Hilsen fra

ja vi får bare smøre oss med samme tålmodighetssalve.

Vi har ei nydelig tulle fra kina, og nestemann blir også derfra.

ta gjerne kontakt på [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...