Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

18

• Sør

6

• Grip

2

• Reg@l

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest QuePasta
Skrevet

Er det bare meg, eller har pressen i mye større grad begynt å trykke bilder og fullt navn på kriminelle personer det siste året? Før helgen fikk vi bilde og navn på bilbomberen fra Drammen, og disse to er jo ikke dømt en gang?

Skrevet

Hei!

Jeg ser at du ikke har for stor respekt for norsk lovgiving. Jeg antar også at du er for dødsstraff -- stemmer?

Vennlig hilsen

Skrevet

Er det bare meg, eller har pressen i mye større grad begynt å trykke bilder og fullt navn på kriminelle personer det siste året? Før helgen fikk vi bilde og navn på bilbomberen fra Drammen, og disse to er jo ikke dømt en gang?

Hei!

Jeg tror du er inne på noe, uten derved å kunne bekrefte det. (Jeg håper jeg tar feil her, men...).

Vi får håpe at vi etterhvert får et medieombud her i Norge som i langt større grad enn PFU kan stå for litt reell regulering av visse mediers trang til hele tiden å hviske ut grensen mellom det offentlige og det private.

Noe annet er at dette selger -- godt. Det er et velkjent fenomen at vanlige, såkalt "lovlydige borgere" får en relativt primitivt trang til å ta den som har gjort noe galt. Ulike former lynsjing har alltid vært utbredt -- og gjennom media kan da en del mennesker få utløp for sin primitive trang til være del av en lynsjemobb.

Vennlig hilsen

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Vi fikk navn og bilde på bilbomberen fra Drammen i det øyeblikket han ble dømt.

Han fikk 10 års fengsel.

Skrevet

Hei!

Jeg ser at du ikke har for stor respekt for norsk lovgiving. Jeg antar også at du er for dødsstraff -- stemmer?

Vennlig hilsen

Der tar du nok feil... Ikke stemmer jeg på Hagen heller.

Annonse

Skrevet

Der tar du nok feil... Ikke stemmer jeg på Hagen heller.

Hei!

Bare hatt en dårlig dag, da? :)

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Regals innlegg fokuserer på behovet for å få sendt ut kriminelle innvandrere etter endt soning.

Jeg kan ikke se at det kvalifiserer til begrepet "en dårlig dag". Det er tvert i mot et høyst relevant virkemiddel, dog med visse begrensninger.

Gjest mor i juni
Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Det var vel heller den drepte Annie som hadde en dårlig dag..!

Skrevet

Regals innlegg fokuserer på behovet for å få sendt ut kriminelle innvandrere etter endt soning.

Jeg kan ikke se at det kvalifiserer til begrepet "en dårlig dag". Det er tvert i mot et høyst relevant virkemiddel, dog med visse begrensninger.

Hei!

Jeg forsøkte å forstå innlegget i beste mening -- altså ikke som utslag av uforstand, men heller som utslag for dårlig humør.

Og så til ditt inllegg:

Hvor skal de sendes?

Når Norge har tatt imot dem, er det da rimelig at de straffes her i Norge. Eller skal ikke asylsøkere sone straff for lovbrudd?

Av hensyn til minnet om den drepte og hennes pårørende bør Norge sørge for at gjerningspersonene dømmes og soner sin straff.

Vennlig hilsen

Skrevet

Det var vel heller den drepte Annie som hadde en dårlig dag..!

Hei!

Jeg går ut fra at det er noe alvorlig i veien med den eller de som drepte henne. Det skal vel, vil jeg tro, mer enn en dårlig dag til for å drepe?

Vennlig hilsen

Gjest mor i juni
Skrevet

Hei!

Jeg går ut fra at det er noe alvorlig i veien med den eller de som drepte henne. Det skal vel, vil jeg tro, mer enn en dårlig dag til for å drepe?

Vennlig hilsen

Jeg responderte på ditt sleivspark til reg@l om at hun har en dårlig dag.

Men av dette svaret til meg ser jeg at du nå har fått et bedre fokus på innlegget hennes. Flott!

Skrevet

Hei!

Jeg forsøkte å forstå innlegget i beste mening -- altså ikke som utslag av uforstand, men heller som utslag for dårlig humør.

Og så til ditt inllegg:

Hvor skal de sendes?

Når Norge har tatt imot dem, er det da rimelig at de straffes her i Norge. Eller skal ikke asylsøkere sone straff for lovbrudd?

Av hensyn til minnet om den drepte og hennes pårørende bør Norge sørge for at gjerningspersonene dømmes og soner sin straff.

Vennlig hilsen

Jeg skrev da også "etter endt soning".

På den annen side; Hvis bin Laden søker asyl i Norge, er jeg ikke sikker på at jeg ville gått inn for 8 år i fengsel og deretter opphold her i landet.

Annonse

Skrevet

Jeg skrev da også "etter endt soning".

På den annen side; Hvis bin Laden søker asyl i Norge, er jeg ikke sikker på at jeg ville gått inn for 8 år i fengsel og deretter opphold her i landet.

Hei!

Etter å ha sonet sin straff, er personen igjen strafferetslig "skyldfri". Det er poenget med fengsel.

Å trekke inn bin Laden her, er usmakelig. Hva med å sende Viggo Kristiansen ut av landet?

Gjest Terakotta
Skrevet

Her i landet kan folk gå fritt omkring før man i det hele tatt VET HVEM DE ER. Transittmottak er noe svineri.

Et transittmottak er et sted man kommer til som første sted - FØR man vet hvem de er. De går fritt ute blant folk og skal være inne kl. 23.00. På et transittmottak bor også de som er UTVIST og venter på å bli sendt tilbake - - - de går også fritt ute blant folk og skal være inne kl. 23.00.

Det er SYKT.

Et asylmottak er helt greit. Transittmottak burde ligge ved grensen/flyplassen. Kortere behandlingstid, og rett på flyet når de fikk avskjed.

Er det rart de stikker av fra Transittmottakene når de får vite at de ikke får asyl? - Jeg må le.....men NEGLKLIPPERNE skal konfiskeres på flyene - - mens man kan kjøpe lommekniver på taxfree ombord i flyene - til å le seg ihjel av? nei, tragisk.....

Nisseland!

Skrevet

Hei!

Etter å ha sonet sin straff, er personen igjen strafferetslig "skyldfri". Det er poenget med fengsel.

Å trekke inn bin Laden her, er usmakelig. Hva med å sende Viggo Kristiansen ut av landet?

Viggo Kristiansen er et like stort svin som bin Laden, men han er norsk statsborger - født og oppvokst her.

Skrevet

Viggo Kristiansen er et like stort svin som bin Laden, men han er norsk statsborger - født og oppvokst her.

Hei!

Så du mener at dersom bin Laden var norsk statsborger, så skulle vi ikke ha kunnet hivet ham ut?

Vennlig hilsen

Gjest Terakotta
Skrevet

Hei!

Så du mener at dersom bin Laden var norsk statsborger, så skulle vi ikke ha kunnet hivet ham ut?

Vennlig hilsen

nei - det kan man jo ikke. Hvor skulle man hivd en Norsk statsborger hen? *ler*

På havet?

Skrevet

nei - det kan man jo ikke. Hvor skulle man hivd en Norsk statsborger hen? *ler*

På havet?

Hva med Antarktis?

Gjest Terakotta
Skrevet

Hva med Antarktis?

Syns ikke man skal plage søte pingviner med sånne heller jeg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...