Gå til innhold

Fritt sykehusvalg og reiseutgifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg regner med at dere svarer raskere og bedre enn Trygdekontoret. Innlegget ligger også på forum for ufrivillig barnløshet.

Jeg leste i Aftenposten om folk i Nord-Norge som reiser sørover og besøker slekt og behandles på sykehus og får betalt reise og kost og losji, mot en egenbetaling på kr 440 (tror jeg det var).

Når vi valger et annet sykehus til IVF må vi dekke reisen selv, men får trekke fra det det ville kostet å kjøre til "lokalsykehuset". For oss koster hvert enkelt besøk på sykehuset mer i kjøring, etter Trygdekontorets satser på 1,70/1,95, enn kr 440, og det blir jo flere turer på hvert forsøk.

Kan noen forklare meg forskjellen?

Gjest mor sjøl
Skrevet

Utredning for barnløshet er med i ordningen om fritt sykehusvalg

Trygdekontore skal - når du krever det - gi en skriftlig begrunnelse for sitt vedtak om å nekte deg refusjon iht denne ordningen.

Kan hende har de bare rett og slett ikke gjort hjemmeleksa si?

Skrevet

Utredning for barnløshet er med i ordningen om fritt sykehusvalg

Trygdekontore skal - når du krever det - gi en skriftlig begrunnelse for sitt vedtak om å nekte deg refusjon iht denne ordningen.

Kan hende har de bare rett og slett ikke gjort hjemmeleksa si?

Hei!

Takk for svar. Jeg har skrevet til Trygdekontoret, men det tar vel noen uker før jeg får svar, tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...