Gå til innhold

MSN -messenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg åpner Outlook Express første gang, vises jeg som 'pålogget' i MSN Messenger. Har ikke lyst til at andre skal vite når jeg er på nettet(og åpner post). Men jeg finner ikke ut hvor jeg kan stille det inn slik at jeg vises som 'ikke pålogget' selv når jeg åpner Outlooken.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fant aldri noen måte å hindre at Messenger automatisk åpnet seg ved åpning av Outlook Express (som jeg en periode brukte til usenet-meldinger). En løsning kan være å installere en annen, frittstående MSN-klient, f.eks Trillian, og avinstallere MSN Messenger.

Ellers kan du selvsagt sette opp MSN Messenger slik at den ikke logger deg på automatisk (dvs at du må skrive passord for å logge deg på), men det er jo mer tungvint når du faktisk *vil* logge på :)

Skrevet

Jeg fant aldri noen måte å hindre at Messenger automatisk åpnet seg ved åpning av Outlook Express (som jeg en periode brukte til usenet-meldinger). En løsning kan være å installere en annen, frittstående MSN-klient, f.eks Trillian, og avinstallere MSN Messenger.

Ellers kan du selvsagt sette opp MSN Messenger slik at den ikke logger deg på automatisk (dvs at du må skrive passord for å logge deg på), men det er jo mer tungvint når du faktisk *vil* logge på :)

Takk for svar. Får vel bare leve med det som det er ;o)

Gjest mor i juni
Skrevet

Gå inn på Åpne Messenger, og verktøy. Gå inn på alternativer og deretter Generelt. Der er det en boks hvor du kan hake av for om du vil åpne messenger automatisk. Fjern denne haken.

:-)

Skrevet

Gå inn på Åpne Messenger, og verktøy. Gå inn på alternativer og deretter Generelt. Der er det en boks hvor du kan hake av for om du vil åpne messenger automatisk. Fjern denne haken.

:-)

Jo, det har jeg gjort. Hadde bare vært så bra, men jeg vises for andre som 'pålogget' når jeg åpner Outlooken. Og det er så dumt ;-)

Gjest mor i juni
Skrevet

Jo, det har jeg gjort. Hadde bare vært så bra, men jeg vises for andre som 'pålogget' når jeg åpner Outlooken. Og det er så dumt ;-)

å, sånn.. Selv om du tar vekk haka for automatisk tilkobling når du logger deg på nettet også..?

Annonse

Skrevet

å, sånn.. Selv om du tar vekk haka for automatisk tilkobling når du logger deg på nettet også..?

Nei, når jeg bare er på nettet går det greit ;-) Det er først når jeg må åpne Outlook for første gang i løpet av en dag eller har lukket messenger og så åpner Outlook igjen. Problemet er Outlook.

Gjest Kengun
Skrevet

Takk for svar. Får vel bare leve med det som det er ;o)

Du skal huske på at det er noe som heter "Windows MSN" (mener det heter det) og MSN-messenger. Det er altså 2 adskilte MSN-programmer. De aller fleste kjører med begge disse installert. Grunnen til at du vises som pålogget når du starter Outlook (Express?) er at "Windows MSN" starter opp når du åpner Outlook, og dermed vises du som pålogget. Det går ann å avinnstallere "Windows MSN" men da vil ikke "fjernstyringen funksjonen" i WinXP fungere. Men det er kanskje ikke så farlig, hvis du ikke bruker den.

Skrevet

Du skal huske på at det er noe som heter "Windows MSN" (mener det heter det) og MSN-messenger. Det er altså 2 adskilte MSN-programmer. De aller fleste kjører med begge disse installert. Grunnen til at du vises som pålogget når du starter Outlook (Express?) er at "Windows MSN" starter opp når du åpner Outlook, og dermed vises du som pålogget. Det går ann å avinnstallere "Windows MSN" men da vil ikke "fjernstyringen funksjonen" i WinXP fungere. Men det er kanskje ikke så farlig, hvis du ikke bruker den.

Du tenker på Windows Messenger vs. MSN Messenger.

Gjest Kengun
Skrevet

Du tenker på Windows Messenger vs. MSN Messenger.

jepp, det stemmer :-)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg tør å styre med Windowsen ;o)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

hva er fjernstyringsfunkjsonen? Og hva i huleste skal man med W.mess OG MSN mess? De har vel samme funksjon?

------------

"Det går ann å avinnstallere "Windows MSN" men da vil ikke "fjernstyringen funksjonen" i WinXP fungere."

Gjest Kengun
Skrevet

hva er fjernstyringsfunkjsonen? Og hva i huleste skal man med W.mess OG MSN mess? De har vel samme funksjon?

------------

"Det går ann å avinnstallere "Windows MSN" men da vil ikke "fjernstyringen funksjonen" i WinXP fungere."

Med "Fjernstyringsfunkjsonen" kan du logge inn på en annen sin PC, forutsatt at han har en PC med samme funksjon og at han tillater at du "overtar" PC'en. Du kan f.eks. få hjelp av en annen til å gå inn i din PC for å løse et problem eller hjelpe deg med et program. Du kan samtidig se hva den andre personen foretar seg på din PC. Hvis du trykker på [ESC] avbrytes fjernstyringen. - Windows Messenger integreres bl.a. i programmer som Outlook/Outlook Express. Se bl.a. i listen "kontakter" (nede til venstre i OE) der du kan se om dine kontakter er online. MSN Messenger er et program på like linje med Windows Messenger men med enda flere muligheter som Webcam, Spill, etc.

• 1 måned senere...

Annonse

Costa1365380367
Skrevet

Vet ikke om du har fått svar på dette, og siden det nå er så lenge siden :)

Du må skru av automatisk pålogging både i Messenger og Outlook Express.

Outlook Express: Tools --> Options --> General : Automatically log on...

Messenger: Tools --> Options --> General : Allow automatic sign in...

Du kan jo også huke av slik at Messenger ikke starter automatisk med windows, Messenger vil uansett starte men ikke logge seg inn med disse innstillingene, når du starter Outlook.

I Messenger så kan du også blokkere mennesker du ikke vil at skal se deg hele tiden (det er enkelt å fjerne blokkeringen).

Gjest Rusle
Skrevet

Vet ikke om du har fått svar på dette, og siden det nå er så lenge siden :)

Du må skru av automatisk pålogging både i Messenger og Outlook Express.

Outlook Express: Tools --> Options --> General : Automatically log on...

Messenger: Tools --> Options --> General : Allow automatic sign in...

Du kan jo også huke av slik at Messenger ikke starter automatisk med windows, Messenger vil uansett starte men ikke logge seg inn med disse innstillingene, når du starter Outlook.

I Messenger så kan du også blokkere mennesker du ikke vil at skal se deg hele tiden (det er enkelt å fjerne blokkeringen).

Endelig! Takk for svaret ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...