Gå til innhold

Pittelitt deppa, men først og fremst veldig, veldig letta :-)

Anbefalte innlegg

Gjest fru undrene

Skjønner godt at det er rart å venne seg til tanken med å ha byttet.

Selv adopterer vi fra ICBF og har nettopp fått godkjenning i Colombia. Tidligere i prosessen byttet vi land, og det var litt av en tankevirksomhet å gjøre det. På dårlige dager er jeg fremdeles ikke sikker på at vi har valgt rett land. Men jeg er jo av den typen som ikke er sikker på valgene mine alltid. Det jeg er helt sikker på er at når vi er i Colombia med gullet vårt, tviler jeg ikke lenger......

Lykke til da.

Fortsetter under...

hmm, støtter dere i avgjørelsen, et vanskelig men viktig..og sikkert nå riktig valg for dere.

Det går saaaakte med de private barnehjemmene, men en vakker dag så. Vi sendte papirene våre til Los Pisingos i januar, så vi satser for fullt der. Håper selfølgelig at ventetida skal gå ned ved de private barnehjemmene.

Lykke til videre, blir spennende å følge dere videre.

Hei!

Vi venter på tildeling fra Los pisingos og vi venter og venter.... Er overmoden og helt klar for å reise! Mailet bjørg i går og hun sier vi må bare smøre oss med tålmodighet. Litt vanskelig når vi kanskje er nestemann ut!! Håper det går raskt for dere.

Hei snø! Det var jammen mye opp og ned. Men nå er avgjørelsen tatt og den er nok helt sikkert fornuftig og riktig. Nå får vi håpe det går på skinner fra nå av og at det går fort og greit i ICBF. Gratulerer med avgjørelsen og lykke til! :)

carla1365380461

Det høres ut som om dere har tatt den riktige avgjørelsen ;-)

Håper det går riktig fort nå, da!

Dere har allerede ei jente fra Colombia, ikke sant? Hun er vel kanskje fra Fana? (Håper ikke jeg tar feil nå - jeg innbiller meg bare at det var deg jeg traff på kafeen på Internasjonalt hus her for ei stund sida).

Beste hilsen fra

Annonse

Takk til alle dere som har kommet med oppmuntrende ord :-D

Selv om det fremdeles kjennes litt vemodig å måtte trekke saken fra FANA (Carla, det stemmer at du traff meg på internasjonalt hus :-)), så blir jeg mer og mer fornøyd med valget for hver time som går. Dette kjennes veldig rett!

Rimelig kjapt etter at formidlingstillatelsen ble forlenget og vi fikk klarsignal til å sende papirene, innså vi at å sende papirene til FANA ville bety en mye lengre ventetid enn vi trodde, da vi i begynnelsen av 2003 bestemte oss for å vente på FANA. For ingen av de som stod på vent før oss fikk jo tildeling....

Uansett hva som måtte skje mht tildeliger fra FANA nå, så vil vi ikke angre på at vi byttet til ICBF, for selv om byttet skjedde raskt, og uten at vi hadde nevnt det for noen i forkant (var noen DOL-venner som ramla av stolen da de fikk meldingen ;o)), så var det å bytte til ICBF likevel et reelt valg for oss hele veien. Og meldingen om at papirene ikke var på FANA, var det som fikk vektskålen til å tippe.

Til dere som har papirene på et privat barnehjem - jeg håper inderlig at det ikke drøyer så lenge før dere får dra for å hente hjem et etterlengtet barn! Situasjonen varierer jo også fra barnehjem til barnehjem, og jeg har bare kunnskap om hvordan situasjonen er på FANA.

Tvi-tvi til alle som venter, enten det er fra privat eller ICBF! Faktisk til alle som venter i det hele tatt :-))

Jeg gleder meg til å begynne med blanke ark og fargestifer på ICBF, og krysser virkelig fingrene for at ventetiden er på vei ned, både for godkjenning, distrikt og tildeling :-)))

Beste hilsen fra

Hei snø

Jeg vet ikke hvor lang ventetid du regner med, men det er en viss sannsynlighet for at vi begge er hjemme samtidig neste år med et nytt lite familiemedlem. Nå får jeg snart skjerpe meg litt og komme på et Stavangertreff og presentere meg. :o)

Hilsen

Hei snø

Jeg vet ikke hvor lang ventetid du regner med, men det er en viss sannsynlighet for at vi begge er hjemme samtidig neste år med et nytt lite familiemedlem. Nå får jeg snart skjerpe meg litt og komme på et Stavangertreff og presentere meg. :o)

Hilsen

Det må du, Yogi! I det minste må du si hei om du ser meg på Handlå. Jeg er hun som springer rundt og gjeter verden skjønneste lille øyeblikk-4-åring ;o)

En viss fare for at vi får permisjon sammen - og sannsynligvis blir barna våre ganske lik i alder også :-))

Beste hilsen fra

Det må du, Yogi! I det minste må du si hei om du ser meg på Handlå. Jeg er hun som springer rundt og gjeter verden skjønneste lille øyeblikk-4-åring ;o)

En viss fare for at vi får permisjon sammen - og sannsynligvis blir barna våre ganske lik i alder også :-))

Beste hilsen fra

Verdens skjønneste 4-åring? Hmm.... trodde det va eg som va mamma te verdens skjønneste 4-åring. :o))

Skal gi lyd fra meg hvis jeg tror jeg ser deg. Gi lyd fra deg du og da hvis du ser ei med rødt hår som har ei lita tulle med blondt hår og briller da.

Hilsen

Gratulerer som nye ICBF søkere! Kan svært godt forstå både frustrasjonen og lettelsen ved dette valget, og jeg er helt sikker på at dere har gjort det rette! Selv om det er forskjeller i ventetid hos ICBF, har man +/- et års regelen å forholde seg til. Snakket med AF for noen uker siden, og de sier at det skjer utrolig mye i ICBF for tiden, og det er jo positivt!

Det skal bli spennende å følge med dere fremover! Måtte det gå fort-fort-fort ...

(Hvis du ikke husker meg, er jeg altså kona til "han nye i styret"! Skulle forresten hilse).

Gratulerer som nye ICBF søkere! Kan svært godt forstå både frustrasjonen og lettelsen ved dette valget, og jeg er helt sikker på at dere har gjort det rette! Selv om det er forskjeller i ventetid hos ICBF, har man +/- et års regelen å forholde seg til. Snakket med AF for noen uker siden, og de sier at det skjer utrolig mye i ICBF for tiden, og det er jo positivt!

Det skal bli spennende å følge med dere fremover! Måtte det gå fort-fort-fort ...

(Hvis du ikke husker meg, er jeg altså kona til "han nye i styret"! Skulle forresten hilse).

Selvfølgelig husker jeg både deg og mannen din :-)) Jeg er alvorlig plaget med teflonhjerne, men ikke så ille ;o)

Beste hilsen fra

hmm, støtter dere i avgjørelsen, et vanskelig men viktig..og sikkert nå riktig valg for dere.

Det går saaaakte med de private barnehjemmene, men en vakker dag så. Vi sendte papirene våre til Los Pisingos i januar, så vi satser for fullt der. Håper selfølgelig at ventetida skal gå ned ved de private barnehjemmene.

Lykke til videre, blir spennende å følge dere videre.

Tvi-tvi, Krykkjemo, jeg håper at dere ikke må vente så alt for lenge på å tildeling :-))

Beste hilsen fra

Annonse

Uffameg, så kronglete vei dere fikk denne gangen. Men du sier det jo selv, at det var sikkert slik det måtte bli for at dee skulle få bli foreldre til akkurat det barnet som var ment for dere.

Lykke til med søknad på vei til ICBF!

Hilsener fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...