Gå til innhold

Hva mener dere?? (ang.porto)

Anbefalte innlegg

Gjest selgeren
Skrevet

Har solgt noen ting til andre, og det er ei som har klaga på det hun har kjøpt, og vil sende det tilbake.

Hun kjøpte 4 ting, og skal returnere 3 av dem. Burde jeg også da betale portoen som hun betalte i utgangspunktet? Det er nemlig jeg uenig i.

Gjest what the...
Skrevet

Ikke så lenge at du ikke har gitt noen garanti for sånt.

Mener jeg.

Skrevet

Det kommer an på hvorfor hun returnerer tingene. Hvis det er fordi de var i dårligere forfatning enn du hadde opplyst el. er det vel rimelig at du betaler. Dersom kjøper angrer på kjøpet av andre grunner får hun vel bekoste porto selv.

mener

Skrevet

Det kommer an på hvorfor hun returnerer tingene. Hvis det er fordi de var i dårligere forfatning enn du hadde opplyst el. er det vel rimelig at du betaler. Dersom kjøper angrer på kjøpet av andre grunner får hun vel bekoste porto selv.

mener

Enig med Kengu.

Skrevet

Enig med Kengu.

Ja, men angrefristloven gjelder vel neppe når private selger til andre private....

Skrevet

Ja, men angrefristloven gjelder vel neppe når private selger til andre private....

Nei, men folkeskikk og sunn fornuft burde jo gjelde uansett! ;o)

Skrevet

Nei, men folkeskikk og sunn fornuft burde jo gjelde uansett! ;o)

Jo, men hvis man nagrer av andre grunner enn at det var dprligere enn forventet, så bør man nesten skylde seg selv og la være å returnere! Og hvis man først gjør det og attpåtil krever porto så er man langt utenfor folkeskikken! :-)

Bente831365380491
Skrevet

Ikke så lenge at du ikke har gitt noen garanti for sånt.

Mener jeg.

Har ikke gitt noen garanti i det hele tatt! Og dersom jeg bestiller noe fra andre, kunne det ikke falle meg inn å kreve porto tilbake også!

Gjest selgeren
Skrevet

Jo, men hvis man nagrer av andre grunner enn at det var dprligere enn forventet, så bør man nesten skylde seg selv og la være å returnere! Og hvis man først gjør det og attpåtil krever porto så er man langt utenfor folkeskikken! :-)

Det er snakk om brukte klær, kjøpt på qxl. Og hun vil returnere noe av det hun har kjøpt. Har ikke gitt noen garanti for at det skulle være sånn og sånn, så jeg er egentlig ganske grei når jeg lar henne returnere det hun er misfornøyd med.

Skrevet

Men det sa jeg da fra første stund at jeg var enig i?

Skrevet

Men det sa jeg da fra første stund at jeg var enig i?

Opps! Når ble mitt svar seendes ut som et angrep? Det var vrieklig ikke meningen!!

Kengus svar var jo at hun fikk besørge portoen selv hvis hun angret av andre årsaker. Jeg er også enig her, men ville bare føye til at egentlig burde hun ikke returnert sakene! *S*

Skrevet

Det er snakk om brukte klær, kjøpt på qxl. Og hun vil returnere noe av det hun har kjøpt. Har ikke gitt noen garanti for at det skulle være sånn og sånn, så jeg er egentlig ganske grei når jeg lar henne returnere det hun er misfornøyd med.

Overgrei vil nå jeg si! Jeg solgte en kasse brukt babytøy via Libero-siden en gang. Det var masse styr med å lage lister over innholdet, pakke inn og sende i posten. Og prisen var meget lav, så jeg hadde blitt meget snurt hvis kjøperen insisterte på å returnere noe og få penga tilbake;-)

Gjest selgeren
Skrevet

Overgrei vil nå jeg si! Jeg solgte en kasse brukt babytøy via Libero-siden en gang. Det var masse styr med å lage lister over innholdet, pakke inn og sende i posten. Og prisen var meget lav, så jeg hadde blitt meget snurt hvis kjøperen insisterte på å returnere noe og få penga tilbake;-)

Ble litt snurt jeg også! Egentlig så angrer jeg litt på at jeg sa at det var greit. Men men. Gjort er gjort og spist er spist. Men gidder ikke å betale portoen som hun betalte for å få det tilsendt.

Jeg har også kjøpt flere ting på nettet som jeg har vært misfornøyd med, men gidder ikke å bry meg med å sende tilbake, når det kostet såpass lite!

Skrevet

Opps! Når ble mitt svar seendes ut som et angrep? Det var vrieklig ikke meningen!!

Kengus svar var jo at hun fikk besørge portoen selv hvis hun angret av andre årsaker. Jeg er også enig her, men ville bare føye til at egentlig burde hun ikke returnert sakene! *S*

Åja, sånn sett, ja.

Da er vi jo rett og slett alldeles enige, da!

;o)

Skrevet

Ble litt snurt jeg også! Egentlig så angrer jeg litt på at jeg sa at det var greit. Men men. Gjort er gjort og spist er spist. Men gidder ikke å betale portoen som hun betalte for å få det tilsendt.

Jeg har også kjøpt flere ting på nettet som jeg har vært misfornøyd med, men gidder ikke å bry meg med å sende tilbake, når det kostet såpass lite!

Det er den risken man må ta når man handler etter slike privatannonser.

Skrevet

Åja, sånn sett, ja.

Da er vi jo rett og slett alldeles enige, da!

;o)

:-)

Gjest what the...
Skrevet

Har ikke gitt noen garanti i det hele tatt! Og dersom jeg bestiller noe fra andre, kunne det ikke falle meg inn å kreve porto tilbake også!

Stå på ditt,ikke betal portoen!:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...