Gjest selgeren Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Har solgt noen ting til andre, og det er ei som har klaga på det hun har kjøpt, og vil sende det tilbake. Hun kjøpte 4 ting, og skal returnere 3 av dem. Burde jeg også da betale portoen som hun betalte i utgangspunktet? Det er nemlig jeg uenig i. 0 Siter
Gjest what the... Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Ikke så lenge at du ikke har gitt noen garanti for sånt. Mener jeg. 0 Siter
Kengu Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Det kommer an på hvorfor hun returnerer tingene. Hvis det er fordi de var i dårligere forfatning enn du hadde opplyst el. er det vel rimelig at du betaler. Dersom kjøper angrer på kjøpet av andre grunner får hun vel bekoste porto selv. mener 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Det kommer an på hvorfor hun returnerer tingene. Hvis det er fordi de var i dårligere forfatning enn du hadde opplyst el. er det vel rimelig at du betaler. Dersom kjøper angrer på kjøpet av andre grunner får hun vel bekoste porto selv. mener Enig med Kengu. 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Enig med Kengu. Ja, men angrefristloven gjelder vel neppe når private selger til andre private.... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Ja, men angrefristloven gjelder vel neppe når private selger til andre private.... Nei, men folkeskikk og sunn fornuft burde jo gjelde uansett! ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Nei, men folkeskikk og sunn fornuft burde jo gjelde uansett! ;o) Jo, men hvis man nagrer av andre grunner enn at det var dprligere enn forventet, så bør man nesten skylde seg selv og la være å returnere! Og hvis man først gjør det og attpåtil krever porto så er man langt utenfor folkeskikken! :-) 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Ikke så lenge at du ikke har gitt noen garanti for sånt. Mener jeg. Har ikke gitt noen garanti i det hele tatt! Og dersom jeg bestiller noe fra andre, kunne det ikke falle meg inn å kreve porto tilbake også! 0 Siter
Gjest selgeren Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Jo, men hvis man nagrer av andre grunner enn at det var dprligere enn forventet, så bør man nesten skylde seg selv og la være å returnere! Og hvis man først gjør det og attpåtil krever porto så er man langt utenfor folkeskikken! :-) Det er snakk om brukte klær, kjøpt på qxl. Og hun vil returnere noe av det hun har kjøpt. Har ikke gitt noen garanti for at det skulle være sånn og sånn, så jeg er egentlig ganske grei når jeg lar henne returnere det hun er misfornøyd med. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Jo, men hvis man nagrer av andre grunner enn at det var dprligere enn forventet, så bør man nesten skylde seg selv og la være å returnere! Og hvis man først gjør det og attpåtil krever porto så er man langt utenfor folkeskikken! :-) Men det sa jeg da fra første stund at jeg var enig i? 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Men det sa jeg da fra første stund at jeg var enig i? Opps! Når ble mitt svar seendes ut som et angrep? Det var vrieklig ikke meningen!! Kengus svar var jo at hun fikk besørge portoen selv hvis hun angret av andre årsaker. Jeg er også enig her, men ville bare føye til at egentlig burde hun ikke returnert sakene! *S* 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Det er snakk om brukte klær, kjøpt på qxl. Og hun vil returnere noe av det hun har kjøpt. Har ikke gitt noen garanti for at det skulle være sånn og sånn, så jeg er egentlig ganske grei når jeg lar henne returnere det hun er misfornøyd med. Overgrei vil nå jeg si! Jeg solgte en kasse brukt babytøy via Libero-siden en gang. Det var masse styr med å lage lister over innholdet, pakke inn og sende i posten. Og prisen var meget lav, så jeg hadde blitt meget snurt hvis kjøperen insisterte på å returnere noe og få penga tilbake;-) 0 Siter
Gjest selgeren Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Overgrei vil nå jeg si! Jeg solgte en kasse brukt babytøy via Libero-siden en gang. Det var masse styr med å lage lister over innholdet, pakke inn og sende i posten. Og prisen var meget lav, så jeg hadde blitt meget snurt hvis kjøperen insisterte på å returnere noe og få penga tilbake;-) Ble litt snurt jeg også! Egentlig så angrer jeg litt på at jeg sa at det var greit. Men men. Gjort er gjort og spist er spist. Men gidder ikke å betale portoen som hun betalte for å få det tilsendt. Jeg har også kjøpt flere ting på nettet som jeg har vært misfornøyd med, men gidder ikke å bry meg med å sende tilbake, når det kostet såpass lite! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Opps! Når ble mitt svar seendes ut som et angrep? Det var vrieklig ikke meningen!! Kengus svar var jo at hun fikk besørge portoen selv hvis hun angret av andre årsaker. Jeg er også enig her, men ville bare føye til at egentlig burde hun ikke returnert sakene! *S* Åja, sånn sett, ja. Da er vi jo rett og slett alldeles enige, da! ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Ble litt snurt jeg også! Egentlig så angrer jeg litt på at jeg sa at det var greit. Men men. Gjort er gjort og spist er spist. Men gidder ikke å betale portoen som hun betalte for å få det tilsendt. Jeg har også kjøpt flere ting på nettet som jeg har vært misfornøyd med, men gidder ikke å bry meg med å sende tilbake, når det kostet såpass lite! Det er den risken man må ta når man handler etter slike privatannonser. 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Åja, sånn sett, ja. Da er vi jo rett og slett alldeles enige, da! ;o) :-) 0 Siter
Gjest what the... Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Har ikke gitt noen garanti i det hele tatt! Og dersom jeg bestiller noe fra andre, kunne det ikke falle meg inn å kreve porto tilbake også! Stå på ditt,ikke betal portoen!) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.