Gå til innhold

eskorte

Gjest Vil være anonym på dette

Anbefalte innlegg

Gjest Vil være anonym på dette

Er det noen her inne som har fått barnet sitt med eskorte fra korea?

Vi vurderer dette hvis det skal bli en neste hentereise.Eller om vi skal bare la en av foreldrene reise eller hele familien.Vi har jo vært på hentereise før og vet hvordan det er.Vet også at mange her inne er litt negative til eskorte, men vil gjerne ha synspunkter fra de som har vært igjennom dette. Hvordan det gikk med barnet etterat dere fikk det, tilvenning osv.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144370-eskorte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Først og fremst må jeg si at vi har ingen erfaring med eskorte. Vi kommer til å hente vårt neste barn selv også.

Det er mange grunner til at vi har lyst til å reise å hente selv, men hovedgrunnen er at vi vil at vårt neste barn også skal kunne se bilder, videoer av det hele. Jeg tror at dette vil være veldig verdifullt for våre barn da de blir større.

Dette blir jo på en måte "fødselen" for våre barn i forhold til oss.

Jeg synes også at det vil være litt "urettferdig" at bare det ene barnet har denne "dokumentasjonen" på sitt begynnende liv hos sine nye foreldre.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144370-eskorte/#findComment-912990
Del på andre sider

Vi har både brukt eskorte og hentet selv.

Hvorvidt man velger det ene eller det andre avhenger av flere ting, bl.a. alder på barnet. Vårt yngste barn var nesten 2 år ved tildeling og det var derfor for oss uaktuelt med eskorte. Omstendighetene rundt barnet i tillegg til den høye alderen tilsa at det ikke ville vært forsvarlig med eskorte. I tillegg kom det at vi hadde bestemt oss for å reise fordi vi ville se litt mer av landet og eldstemann (som kom med eskorte) var stor nok til å ha en opplevelse av reisen. Han fikk treffe sin fostermor to ganger i løpet av oppholdet, noe begge satte pris på. Han var 11 mnd da han kom med eskorte, også han noe eldre enn det som er vanlig fra Korea. Overgangen gikk kjempefint og vi kan ikke si at vi opplevde at han hadde lidd overlast på noe vis. Vi har også sporadisk kontakt med eskorten pr. brev, og han ser på henne som en betydningfull person i hans liv. (Han er 6 år og er opptatt av hvor han kom fra og hvem som passet på ham osv.).

Jeg har personlig ingen sterke holdninger mot eskortering i seg selv, men man må vurdere ut fra barnets alder og omstendigheter forøvrig. Hvis man vurderer at det ligger til rette for eskorte, er man ikke dårligere foreldre om man velger eskorte for sitt barn! Jeg har ikke dårlig samvittighet for at vi valgte eskorte da det passet slik.

Når alt det er sagt, er jeg glad for å ha vært i Korea og jeg er betatt av landet og vil gjerne tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144370-eskorte/#findComment-912997
Del på andre sider

Hei!

Først og fremst må jeg si at vi har ingen erfaring med eskorte. Vi kommer til å hente vårt neste barn selv også.

Det er mange grunner til at vi har lyst til å reise å hente selv, men hovedgrunnen er at vi vil at vårt neste barn også skal kunne se bilder, videoer av det hele. Jeg tror at dette vil være veldig verdifullt for våre barn da de blir større.

Dette blir jo på en måte "fødselen" for våre barn i forhold til oss.

Jeg synes også at det vil være litt "urettferdig" at bare det ene barnet har denne "dokumentasjonen" på sitt begynnende liv hos sine nye foreldre.

Lykke til videre!

Vårt barn som kom med eskorte hadde også med seg masse bilder fra sitt liv hos fostermor i Korea og han ynder å se i albumet sitt.

Da vi reiste for å hente selv hadde vi med videokamera og fotoapparat, men tok svært få bilder i situasjoner der vi var sammen med barnet. Dette bl.a.fordi vi følte at filming og knipsing ble et forstyrrende element i samværet med barnet og i kommunikasjonen med forstermoren. Sikkert mye p.g.a omstendighetene ved barnets alder, at hun var engstelig osv. Dette er sikkert individuelt i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144370-eskorte/#findComment-913042
Del på andre sider

Gjest vil være anonym på dette

Vårt barn som kom med eskorte hadde også med seg masse bilder fra sitt liv hos fostermor i Korea og han ynder å se i albumet sitt.

Da vi reiste for å hente selv hadde vi med videokamera og fotoapparat, men tok svært få bilder i situasjoner der vi var sammen med barnet. Dette bl.a.fordi vi følte at filming og knipsing ble et forstyrrende element i samværet med barnet og i kommunikasjonen med forstermoren. Sikkert mye p.g.a omstendighetene ved barnets alder, at hun var engstelig osv. Dette er sikkert individuelt i hvert enkelt tilfelle.

Ja det er mange hensyn å ta oppi det hele. For vår del vil det i tilfelle være vårt 3.barn så da blir også det økonomiske veldig viktig denne gangen for oss.Det blir helt uaktuelt å reise fra våre to barn her hjemme, så enten må vi dra alle eller en eller som antydet eskorte.

Men jeg skjønner godt at alderen til barnet vil spille en stor rolle her ved ankomst.Tusen takk for godt innspill!

Vi har enda god tid til å bestemme oss for om vi skal øke familien vår, men det er godt å få tenkt litt på både det ene og det andre før vi tar det endelige skrittet!

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144370-eskorte/#findComment-913079
Del på andre sider

thuva1365380402

Helt enig med det Cæsar skriver. Vi reiste for å hente vårt første barn, og kommer også til å hente nestemann når den tid kommer. Allerede nå er jeg så gira på Korea, at jeg har lyst til å reise med en gang.

Vi syntes det er viktig å ha sett landet, og møtt fostermor. Vi har bilder av de møtene, og det er jo noe som vi syntes er viktig å kunne vise vårt barn. Men jeg forstår også de som velger eskorte pga flyskrekk etc. Men har man ikke veldig god grunn mener jeg at man går glipp av noe ved bare å hente barnet på flyplassen. Men heldigvis er dette opp til hver enkelt par å bestemme om man ønsker eskorte eller ikke.

Har selv 2 vennepar som har fått barn med eskorte, og begge gangene var vi på flyplassen da de var å hentet barnet. En stor opplevelse.

Lykke til uansett hva dere velger. Dette er noe dere må finne ut av selv, og ikke høre på hva andre mener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144370-eskorte/#findComment-913438
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...