Gjest z253 Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Hei, Så er denne selvangivlsen kommet igjen da. Jeg mottok i 2003 rehabiliteringspenger pga. psykisk lidelse, er det noen særfradrag jeg bør være obs på om jeg kan ta med? Det jeg spesiellt lurer på er 3.5.2. Særfradrag for uførhet. gjelder dette medisinsk rehabilitering også? 3.5.3 Særfradrag for lettere nedsatt ervervsevne. Det står det nesten ingen ting om i rettledningen heller, er det noe som kan være aktuelt? Hva brukes det til? Noen andre tips? 0 Siter
Gjest Nei, du får ikke det Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 Jeg går på rehabiliteringspenger, og jeg fikk ikke særfradrag under punkt 3.5.2... Man får ikke særfradrag når man går på rehabilitering, men du får særfradrag på skatten hvis du er uføretrygdet... 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 Det er vel bare å føre det opp og se om det går. 0 Siter
tiliti Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosjyre.aspx?id=9333 Skatteloven; lettere nedsatt ervervsevne: "§ 6-82. Særfradrag for lettere nedsatt ervervsevne Skattyter som på grunn av sykdom eller annen varig svakhet har varig nedsatt ervervsevne av så lett karakter at det ikke gir rett til uførepensjon eller annen offentlig stønad, kan gis særfradrag i alminnelig inntekt etter en samlet vurdering av skattyterens økonomiske situasjon. Særfradraget skal ikke overstige seks ganger månedsfradraget etter § 6-81 første ledd a. Endret ved lov 17 des 1999 nr. 94 (f o m inntektsåret 2000)." Attføring og rehab har ikke krav på noen spesielle fradrag såvidt jeg har forstått det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.