Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som vet om diagnosen MS har noen innvirkning på mulighet for adopsjon? Evt. hvilke?

Er redd for at dette kan hindre oss i å adoptere. Har ingen store plager med sykdommen.

Gjest Lykke til
Skrevet

Ja, det vil jeg tro har stor innvirkning. Kjenner til et par hvor han har MS, og de har fått avslag i BUFA. Men det behøver selvfølgelig ikke være likt i alle saker, så godt kjenner jeg ikke denne nevnte saken. Men dessverre har jeg lest om også andre som har fått avslag med den sykdommen.

Men lykke til, dere kan jo drøfte med BUFA, barnevern og adopsjonforeningen før dere sette ordentlig i gang.

Gjest tror ikke det
Skrevet

Synd for dere, men det blir nok ikke gitt godkjenning dersom det er MS. Denne diagnosen er så uforutsigbar mht utvikling at myndighetene ikke kan ta sjansen på det. Jeg vet flere som har fått avslag med denne begrunnelsen.

Undersøk mulighetene for fosterbarn som skal ha langvarig plassering!

Skrevet

Jeg kjenner et par der den ene har MS (mor) og de har adoptert et barn. De måtte riktignok gå noen runder med bufa (SAK het det dengang). Tror de ble godkjent etter to avslag.

La ingenting være uprøvd hvis dere virkelig ønsker barn! Det er mitt råd :)

Skrevet

Hei!!!!

Nå vet jeg ikke om det, men har selv en gang tidligere prøvd og finne litt informasjon om dette, uten hell.

Men som jeg har skjønt det, er jo MS den sykdommen som har flest ULIKE måter og opptre. Vistnok meg viten, er det ikke to helt like utfall, så jeg vil tro, det er en vurderingsak fra person til person.

Desverre er MS også veldig lite forutsigbart, så om det som er mildt nå, behøver ikke være det om ett par år.

Men jeg stemmer i med Thaimor jeg. Ikke la noe være uprøvd.

Masse lykkebringende klemmer fra meg

Gjest sånn er det
Skrevet

Ingen funksjonshemmede får adoptere eller får prøverørsbehandling. Det er diskriminering av første klasse.

Skrevet

Ingen funksjonshemmede får adoptere eller får prøverørsbehandling. Det er diskriminering av første klasse.

Det er tull og tøys! Jeg vet både om folk som er blinde, og folk som har leddgikt som har adoptert.

Men kanskje de er enige med deg i at det ikke er en funksjonshemming? ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Hei

Det er feil. Jeg kjenner funksjonshemmede som har fått IVF og funksjonshemmede som har adopstert, og holder på å adoptere.

Skrevet

Nå er jeg litt usikker, men jeg syns å huske at jeg for noen år siden fikk vite om ei som hadde MS og som har adoptert tre barn etter at hun fikk diagnosen. Det beste er å sjekke med BUFA for å være helt sikker.

Lykke til.

Hilsen

Gjest IkkeGiOpp
Skrevet

Har lest ditt innlegg og svarene. De er ingenting som stopper dere fra å prøve IVF, hverken i Norge eller utlandet. Noen har fått avslag i BUFA, andre har blitt godkjent. Ta ALDRI nei for et nei! Den som intet våger intet vinner. LYKKE TIL, og stå på! La den den positive loven vinne her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...