luckyme Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Er det noen der ute som vet om diagnosen MS har noen innvirkning på mulighet for adopsjon? Evt. hvilke? Er redd for at dette kan hindre oss i å adoptere. Har ingen store plager med sykdommen. 0 Siter
Gjest Lykke til Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Ja, det vil jeg tro har stor innvirkning. Kjenner til et par hvor han har MS, og de har fått avslag i BUFA. Men det behøver selvfølgelig ikke være likt i alle saker, så godt kjenner jeg ikke denne nevnte saken. Men dessverre har jeg lest om også andre som har fått avslag med den sykdommen. Men lykke til, dere kan jo drøfte med BUFA, barnevern og adopsjonforeningen før dere sette ordentlig i gang. 0 Siter
Gjest tror ikke det Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Synd for dere, men det blir nok ikke gitt godkjenning dersom det er MS. Denne diagnosen er så uforutsigbar mht utvikling at myndighetene ikke kan ta sjansen på det. Jeg vet flere som har fått avslag med denne begrunnelsen. Undersøk mulighetene for fosterbarn som skal ha langvarig plassering! 0 Siter
thaimor Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Jeg kjenner et par der den ene har MS (mor) og de har adoptert et barn. De måtte riktignok gå noen runder med bufa (SAK het det dengang). Tror de ble godkjent etter to avslag. La ingenting være uprøvd hvis dere virkelig ønsker barn! Det er mitt råd 0 Siter
BMS! Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Hei!!!! Nå vet jeg ikke om det, men har selv en gang tidligere prøvd og finne litt informasjon om dette, uten hell. Men som jeg har skjønt det, er jo MS den sykdommen som har flest ULIKE måter og opptre. Vistnok meg viten, er det ikke to helt like utfall, så jeg vil tro, det er en vurderingsak fra person til person. Desverre er MS også veldig lite forutsigbart, så om det som er mildt nå, behøver ikke være det om ett par år. Men jeg stemmer i med Thaimor jeg. Ikke la noe være uprøvd. Masse lykkebringende klemmer fra meg 0 Siter
Gjest sånn er det Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Ingen funksjonshemmede får adoptere eller får prøverørsbehandling. Det er diskriminering av første klasse. 0 Siter
snø Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Ingen funksjonshemmede får adoptere eller får prøverørsbehandling. Det er diskriminering av første klasse. Det er tull og tøys! Jeg vet både om folk som er blinde, og folk som har leddgikt som har adoptert. Men kanskje de er enige med deg i at det ikke er en funksjonshemming? ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
AAA Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 Ingen funksjonshemmede får adoptere eller får prøverørsbehandling. Det er diskriminering av første klasse. Hei Det er feil. Jeg kjenner funksjonshemmede som har fått IVF og funksjonshemmede som har adopstert, og holder på å adoptere. 0 Siter
yogi Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 Nå er jeg litt usikker, men jeg syns å huske at jeg for noen år siden fikk vite om ei som hadde MS og som har adoptert tre barn etter at hun fikk diagnosen. Det beste er å sjekke med BUFA for å være helt sikker. Lykke til. Hilsen 0 Siter
Gjest IkkeGiOpp Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 Har lest ditt innlegg og svarene. De er ingenting som stopper dere fra å prøve IVF, hverken i Norge eller utlandet. Noen har fått avslag i BUFA, andre har blitt godkjent. Ta ALDRI nei for et nei! Den som intet våger intet vinner. LYKKE TIL, og stå på! La den den positive loven vinne her! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.