Gå til innhold

Ja, stakkars israelere!

Anbefalte innlegg

Gjest Terakotta
Skrevet

Ekkelt - så klart det også er soldater som forgår seg. Rart gutten var mest redd for å bli steinet i hjel....av sine egne.

Skrevet

…at presse og media konstruerer historier ut av tablåer som dette, der alt trekkes ut av kontekst og fremstilles som et overgrep.

La oss eksaminere dette bildet; hvor er gutten fastspent, og med hva? Har de knytt sammen skolissene hans? Huket ham fast i vindusviskeren med livremmen? Ser han redd ut? Nei, det synes jeg slett ikke, jeg har sett reddere guttunger på kjøpesentre etter at vektere har slått kloa i dem for butikktyveri.

Og som terakotta påpeker, hvorfor skulle han være redd for sine egne? De ville vel aldri finne på å gjøre ham noe der han sitter? «- Selv sier Muhamad Baduan at han ble veldig redd da han ble tatt av soldatene. -»…! Jaha, men åpenbart ikke redd for å komme i kryssild mellom Arafats milits og IDF mens han kastet stein?

Disse småslynglene er ikke bare et kraftig irritasjonsmoment for IDF og politiet, de er også livsfarlige. Steinslyngene de bruker er like dødelige som ei riflekule hvis de treffer riktig, og det er også derfor de blir pågrepet. Så hva skjer egentlig her? Jo, de har tatt pøbelen og satt ham på en av bilene mens en tjenestemann snakker i radiotelefonen. Etterpå sender de gjøken av sted, og dagen etter er han på plass igjen med sin steinslynge.

Kanskje denne lille slyngelen burde vært på skolen og lært å lese og skrive, lært geografi og historie der Israel eksisterer som en selvstendig nasjon, og at «Palestina» ikke er verdens navle. Og heller ikke innpodet med irrasjonelt hat etter Arafats barnekrigsstrategi.

Skrevet

Å prøve å overbevise Kahn om noe slikt er helt meningsløst. I hans øyne er Isreal det største som finnes, og de gjør tydeligvis aldri noe galt, uansett hva de gjør :-)

"........................."

Skrevet

Å prøve å overbevise Kahn om noe slikt er helt meningsløst. I hans øyne er Isreal det største som finnes, og de gjør tydeligvis aldri noe galt, uansett hva de gjør :-)

"........................."

Israel har sikkert sine feil som alle andre stater, ingen er perfekt. Dermed er det ikke sagt at Israel ikke skal ha anledning til å forsvare seg og sine innbyggere mot terror, som et hvilket som helst annet demokrati.

Jeg synes du går langt i å gjøre dette til noe personlig. La oss heller diskutere realitetene, ikke debattantene.

Skrevet

Israel har sikkert sine feil som alle andre stater, ingen er perfekt. Dermed er det ikke sagt at Israel ikke skal ha anledning til å forsvare seg og sine innbyggere mot terror, som et hvilket som helst annet demokrati.

Jeg synes du går langt i å gjøre dette til noe personlig. La oss heller diskutere realitetene, ikke debattantene.

Vil du si at debatten ikke er personlig for deg? Du har da gjentatte ganger sagt ting som tyder på at den er rimelig personlig for deg.

"............................"

Skrevet

Vil du si at debatten ikke er personlig for deg? Du har da gjentatte ganger sagt ting som tyder på at den er rimelig personlig for deg.

"............................"

Mitt personlige engasjement skiller seg fra å engsjere meg personlig i andre debattanter. Jeg trodde du var oppegående nok til å se den distinksjonen.

Skrevet

Mitt personlige engasjement skiller seg fra å engsjere meg personlig i andre debattanter. Jeg trodde du var oppegående nok til å se den distinksjonen.

Du er vel den her som MEST har for vane å trakassere dine meddebattanter med pisspreik om "marxisme" og "nazisme" hver gang du har trengt deg selv opp i et hjørne - dvs nær sagt hver tråd.

Skrevet

Du er vel den her som MEST har for vane å trakassere dine meddebattanter med pisspreik om "marxisme" og "nazisme" hver gang du har trengt deg selv opp i et hjørne - dvs nær sagt hver tråd.

...det er da ikke min feil om du føler deg truffet hver gang jeg nevner feilslåtte ideologier og den totalitære familiens fiaskoer opp gjennom historien?

Hadde du vært litt mer opptatt av saken, og litt mindre opptatt av å krangle med folk, så ville atmosfæren i diskusjonene blitt mer levelig.

Ikke vær sånn en surpomp.

Skrevet

...det er da ikke min feil om du føler deg truffet hver gang jeg nevner feilslåtte ideologier og den totalitære familiens fiaskoer opp gjennom historien?

Hadde du vært litt mer opptatt av saken, og litt mindre opptatt av å krangle med folk, så ville atmosfæren i diskusjonene blitt mer levelig.

Ikke vær sånn en surpomp.

Jeg føler meg overhodet ikke truffet av verken "marxist" eller "nazist", men ditt konstante misbruk av slike ord viser bare at du ikke evner å diskutere sak.

Skrevet

Jeg føler meg overhodet ikke truffet av verken "marxist" eller "nazist", men ditt konstante misbruk av slike ord viser bare at du ikke evner å diskutere sak.

Så prøv å sette meg fast da, finn feilene og sett inn det som du mener er riktig. Ikke fly rundt som en furten unge og klag.

Vis heller at det finnes intelligent liv bak tastaturet.

Skrevet

Så prøv å sette meg fast da, finn feilene og sett inn det som du mener er riktig. Ikke fly rundt som en furten unge og klag.

Vis heller at det finnes intelligent liv bak tastaturet.

Du skriver: "Ikke fly rundt som en furten unge og klag."

Diskuter sak, istedet for person.

Skrevet

Du skriver: "Ikke fly rundt som en furten unge og klag."

Diskuter sak, istedet for person.

*ler*

Skrevet

*ler*

Nettopp. Ingen argumenter - bare "*ler*" eller "marxist"-preik.

Gjest @rnehepp
Skrevet

jeg tror ikke det er særlig gøy å være israeler, de tror at hvis de ikke skyter hver palestiner kommer palestinerne til å knaske på israelernes magesekker og kaste dem ut av det helleige lovte land,(og da har jo gud brutt løfte sitt!!!!) og det er ikke morsomt å gå rundt med sånne tanker i hodet, det vet jeg, og de fleste andre på dette forumet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...