Gå til innhold

Phillips eller Braun epilator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en epilator, altså en slik som napper ut hårene med rota. Er det noen som kan råde meg til hva jeg bør kjøpe? Prisen er rimelig lik for Phillips og Braun, men hvem er mest effektiv? (Det gjør ikke noe om det gjør vondt, jeg trenger den som tar flest hår)

Fortsetter under...

Skrevet

Er det lov å gi deg et helt annet svar enn en av de to alternativene du ramset opp? *S*

Det jeg vil anbefale deg er å vokse leggene. Mye bedre resultat enn epilering.... Jeg kjøpte en gang den fra Braun, og jeg tror ikke det var merket sin skyld at jeg synes det var noe dr...

Jeg vokser leggene selv - på den "gammeldagse" metoden - ikke med ferdige strips. Det er utrolig hvor raskt man blir rutinert! :-) Med epilering synes jeg det var vanskelig å fjerne, mye vondere enn et raskt napp, og dessuten (DET VERSTE!!) problemer med røde prikker og inngrodde hår! :-((

Gjest elisabeth
Skrevet

Er det lov å gi deg et helt annet svar enn en av de to alternativene du ramset opp? *S*

Det jeg vil anbefale deg er å vokse leggene. Mye bedre resultat enn epilering.... Jeg kjøpte en gang den fra Braun, og jeg tror ikke det var merket sin skyld at jeg synes det var noe dr...

Jeg vokser leggene selv - på den "gammeldagse" metoden - ikke med ferdige strips. Det er utrolig hvor raskt man blir rutinert! :-) Med epilering synes jeg det var vanskelig å fjerne, mye vondere enn et raskt napp, og dessuten (DET VERSTE!!) problemer med røde prikker og inngrodde hår! :-((

Epilator og voks gir da samme resultat når det gjelder røde nupper eller ikke! Hårene fjernes fra roten, med begge metoder, og det er ikke alltid de finner veien ut igjen...

Gjest papirtiger
Skrevet

Epilator og voks gir da samme resultat når det gjelder røde nupper eller ikke! Hårene fjernes fra roten, med begge metoder, og det er ikke alltid de finner veien ut igjen...

Det stemmer ikke på meg. Med epilator fikk jeg nupper og inngrodde hår. Med voks så skjer ikke dette.

Skrevet

Jeg har samme erfaring som papirtiger - dessverre!

Skrevet

Hva slags merke bruker du på voksen?

Annonse

Gjest mallet
Skrevet

Det er ikke det samme. Epilatoren river dem ut vinkelrett - med voks river du dem med hårretningen. Jeg får også røde nupper og inngrodde hår med epilator, men ikke med voks.

Skrevet

Min erfaring med epilator er at hårene ryker og vokser ut like fort igjen som man skulle ha barbert. Dessuten blir man nuppete etter at hårroten har blitt dratt en millimeter opp.

Skrevet

Hvor kjøper man slik voks som du bruker, og hvordan bruker man den? Hvor mye koster det? Jeg kjøpte en gang noe som heter coldstrips (tror jeg) fra weet eller noe slikt, og det var bare tull, det forsvant omtrent ikke et eneste hår. Men det var ferdige strips.

Skrevet

Hvor kjøper man slik voks som du bruker, og hvordan bruker man den? Hvor mye koster det? Jeg kjøpte en gang noe som heter coldstrips (tror jeg) fra weet eller noe slikt, og det var bare tull, det forsvant omtrent ikke et eneste hår. Men det var ferdige strips.

Disse ferdigstripsene er noe tull! ;-)

Voksen er fra Veet, men heter den "warm wax" tro?? Det er oppi en plastkrukke og har brun farge.

Det følger med en påstrykerpinne (ser ut som en veldig bred ispinne) og noen papirstrips.

Jeg varmer opp voksen i mikro (NB_ pass på så det ikke blir for varmt!!) Vannbad kan også brukes.Så strykes den på. I begynnelsen gjorde jeg den feilen at jeg hadde på for mye voks.

Papirstripsene kan vaskes, tørkes og brukes om igjen. jeg bruker vel knapt halve boksen på en full runde på begge legger, men alle stripsene går med, så de må vaskes for neste runde!

Skrevet

Hva slags merke bruker du på voksen?

Jeg gjentar svaret mitt tilk gomle! *S*

Voksen er fra Veet, men heter den "warm wax" tro?? Det er oppi en plastkrukke og har brun farge.

Det følger med en påstrykerpinne (ser ut som en veldig bred ispinne) og noen papirstrips.

Jeg varmer opp voksen i mikro (NB_ pass på så det ikke blir for varmt!!) Vannbad kan også brukes.Så strykes den på. I begynnelsen gjorde jeg den feilen at jeg hadde på for mye voks.

Papirstripsene kan vaskes, tørkes og brukes om igjen. jeg bruker vel knapt halve boksen på en full runde på begge legger, men alle stripsene går med, så de må vaskes for neste runde!

Skrevet

Jeg gjentar svaret mitt tilk gomle! *S*

Tusen takk! : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...