Gå til innhold

Kan spedbarn få vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Hvis man i tillegg til brystmelk gir dem MME? Fordi min bare hyler og hyler klarer liksom ikke å ligge i ro i mer enn 5 minutter liksom... Det sliter meg ut dag og natt... Når jeg skifter på han ligger han rolig... Samme når jeg bader han. Merker også at han av og til kan ligge rolig og jeg hører HØYE svelge lyder og det liker han ikke.Han våkner av dem eller blir irritert. Føles som om han svelger luft på en måte... Jeg er oppgitt... Har snakket med flere jordmødre siden han ble FØDT!!!Har til og med vært på legevakta men allikevel fant de ingenting galt... Hvorfor føler jeg sterkt at det er det da??? Spørsmålet mitt var egentlig. Kan han få vondt i magen av NAN? Jeg ammer i tillegg. Jeg ammer mest.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144538-kan-spedbarn-f%C3%A5-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er ganske vanlig. Det er hardt for magen.

Det er flere ting du kan forsøke (foruten å øke din egen melkemengde ved å amme oftere/lengre slik at du kan slutte).

Du kan forsøke å bruke malt-ekstrakt i melken, spesielt dersom avføringen virker hard.

Du kan prøve et annet merke erstatning, eller f.eks NAN HA1 som du får på apoteket - er mildere mot magen.

Dersom ingen av delene hjelper kan du forsøke melkefri morsmelkserstatning, men denne smaker som regel ikke så godt, så den krever litt tilvenning.

Men best av alt er det nok om du forsøker å fullamme.

• 2 uker senere...
Gjest Skriker`n

Kan det være melkeallergi el kollik kanskje?

Ei venninne som har en gutt på 2år fant nylig ut at han ikke pustet igjennom nesen-dette er grunnen til at han ikke har villet spise nok til å legge "ordentlig på seg" han var sulten,men ville ikke spise.I en periode mens hun ammet hadde han nesten ikke fått i seg melk på hele dagen for han hadde krøllet tungen når han diet.Hun trodde jo på begynnelsen av dagen at han fikk i seg mat,men ikke ville ha mer.

Er det MM fra collet du bruker?

Mot kollik kan man jo få noe mot det på apoteket eller akupunktur.

Lykke til.

(jeg har selv vært kollik barn og ble nesten levert inn igjen fordi jeg skrek konstant fra 09.00-19.00hver eneste dag i 3mndr)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...