Gå til innhold

amming,kolikk og mat


tiliti

Anbefalte innlegg

Også på foreldreforum.

Jenta mi tåler ikke at jeg spiser hverken melkeprodukter,egg,brus,te,kaffe,sitrusfrukter og løk. ,alle grønnsaker utenom potet,gulerøtter,tomat og agurk. Dette utelukker omtrent det meste av mat?!

Jeg lever på kjøtt/fisk,gulerøtter og potet til middag og brødskive med skinke eller leverpostei til brødmåltidene og synes overhodet ikke jeg får variert noe særlig i det hele tatt.Er til vanlig et menneske som spiser store mengder forskjellige grønnsaker til hvert måltid..jeg ELSKER løk og jeg ELSKER ost..og er ganske avhengig av variasjon for å ikke bli matlei.Så det som nå har skjedd er at jeg nesten ikke spiser noen ting.

Prøver jeg meg på noe "ulovlig" mister jeg nattesøvnen og mulighetene for å gjøre noe som helst annet enn byssing neste dag.

Jeg har fremdeles ikke oversikt over akkurat hvor forsiktig jeg må være for at hun ikke skal reagere på ting jeg spiser,jeg har nesten ikke krefter til å finne det ut !

Kan jeg feks spise vafler som inneholder egg og melk?

Hvordan i all verden skal jeg klare å legge opp et sånn noenlunde variert og fornuftig kosthold uten alle disse matvarene?

og om det er noe hun reagerer på..hvor gammel bør hun være før jeg kan forvente at hun ikke reagerer lengre?

Noen som har noen oppskrifter og ideer og dele med meg?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære tiliti.

Det er ingen annen måte å finne ut om hun tåler feks.vafler, enn å prøve deg frem. Er hun av dem som virkelig ikke tåler noen form for kumelksproteiner så gjelder det da også melk i mat. Da må all melk kuttes ut. Du sier ikke noe om barnets alder, men etterhvert så blir de mindre sansible. Skal du fortsette med et så strengt kostregime bør du få veiledning av en ernæringsfysiolog slik at du selv får i deg nok næringstoffer og vitaminer. Ta kontakt med helsestasjonen og spør hvor du kan få slik veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...