Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Goooooooood morning, DOOOOOL.

Ester Kristoffer, psykolog og forfatter, er en av initiativtakerne for et meget ambisiøst prosjekt; nemlig å bedre folks forståelse av Midtøsten-konflikten generelt, og Israels posisjon i særdeleshet.

Jo da, selv om jeg satt i idylliske omgivelser i Sverige i går, så sto selvsagt denne forbannede TVn på hos naboen. Jeg kunne ikke unngå å høre og se Dagsrevyen. Dette er «to little to late» til å gjøre noe fra eller til; mer enn tyve år med løgner, halvsannheter og desinformasjon fra media, presse, politiske partier, institutter og organisasjoner har gjort Norge til et av verdens mest Israel-fiendtlige (foreløpig?) ikke-muslimske nasjoner.

Når Ester Kristoffer leter etter støtte blant kristne organisasjoner, kirkesamfunn og regulære sekter, da knytter hun til seg en alliert som antagelig vil skape enda større kløft mellom partene her i Norge. I Israel gjør nok dette ingenting fra eller til, der er motsetningen total uansett. Jeg vil imidlertid råde kristenfolket til å be for Israel i det stille, vente på VårHerre, og heller overlate arenaen til de som kan belyse konflikten fra en side som Israels fiender gjør alt for å mørklegge.

Skulle jeg komme med videre anmodninger til kristen-Norge, så må det være at de gjør felles sak og anstrengelser for å lede biskopene fra Furre-nettverket, Stålset og Köhn, inn på den smale sti. Vulgær-marxisme og kristendom er en særdeles dårlig kombinasjon, og disse biskopene går i den villfarelsen og tror at de har et mandat ut over Jesu ord Og Gjerninger da de tilgir syndere som ikke viser snev av anger. Iflg. Bibelen er nemlig anger og bot en forutsetning!

Men når dette er sagt, trollet under broen er i ferd med å komme ut for å møte bukkene Bruse, der jeg er den aller, aller minste bukken. Kanskje vi ser det etterlengtede oppgjøret med den totalitære familien og deres klakører nærme seg, noe som jeg mener er en forutsetning for at vi i fremtiden skal unngå å gjenta feilene som har kostet så dyrt.

Alea Iacta Est.

Kizza1365380506
Skrevet

God morgen Mr Kahn, tidlig påan...

:o)

Skrevet

La du merke til innslaget i Dagsrevyen - om "nettverket" - det manglet bare noen ord om internasjonal konspirasjon, så ville vi være satt tilbake til før krigen! Ja, den krigen Norge var med i, altså. Den som gir oss alibi for å mene noe om okkupasjon og motstandskamp.

Hele reportasjen bar preg av at de som laget den hadde tatt side - det er vel det som kalles kritisk journalistikk...

Den drukner ei som henges skal: Dersom man går åpent ut med støtte til Israel, får man bank, og dersom man velger arbeide i det stille, mistenkeliggjør man hele prosjektet.

Vel - la det være sagt: Det skal bli meget interessant å høre den andre siden av saken! For en gangs skyld.

Og like interessant å høre hvordan Dagsrevyen et.al. kommer til å framstille det på tv...

Skrevet

La du merke til innslaget i Dagsrevyen - om "nettverket" - det manglet bare noen ord om internasjonal konspirasjon, så ville vi være satt tilbake til før krigen! Ja, den krigen Norge var med i, altså. Den som gir oss alibi for å mene noe om okkupasjon og motstandskamp.

Hele reportasjen bar preg av at de som laget den hadde tatt side - det er vel det som kalles kritisk journalistikk...

Den drukner ei som henges skal: Dersom man går åpent ut med støtte til Israel, får man bank, og dersom man velger arbeide i det stille, mistenkeliggjør man hele prosjektet.

Vel - la det være sagt: Det skal bli meget interessant å høre den andre siden av saken! For en gangs skyld.

Og like interessant å høre hvordan Dagsrevyen et.al. kommer til å framstille det på tv...

At man kritiserer Israels ulovlige okkupasjon av andre folks landområder er ikke forskjelllig fra å kritisere Saddams okkupasjon av Kuwait.

Det er Israel som kan trekke seg tilbake; palestinerene er "hjemme".

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg er spesielt spent eller har noen forventninger. Og selvsagt la jeg merke til NRKs vinkling, som om Ester Kristoffer var på vei inn i en Ku Klux Klan-liknende organisasjon.

Det som vi kanskje kan oppfatte som hat og sinne i disse svarene jeg får, er i virkeligheten frustrasjon og redsel for å bli avslørt som udemokratiske tyranner.

Det ville ikke falle meg inn å legge meg på deres nivå.

Gjest kremtt
Skrevet

Som du gir uttrykk for, NRK og deres likesinnede er ikke sannferdige kilder. Det er nok av tullete papegøyer som etterplaprer terrorist-propagandaen.

Israel trenger alle venner de kan få, selv om de er sent ute.

Har ofte forundret meg over hvor du klarer å hoste opp all den informasjonen om midt-Østen fra. Noen kommentarer ?

Alea Iacta Est. = ???

Skrevet

Som du gir uttrykk for, NRK og deres likesinnede er ikke sannferdige kilder. Det er nok av tullete papegøyer som etterplaprer terrorist-propagandaen.

Israel trenger alle venner de kan få, selv om de er sent ute.

Har ofte forundret meg over hvor du klarer å hoste opp all den informasjonen om midt-Østen fra. Noen kommentarer ?

Alea Iacta Est. = ???

Alea Iacta Est= dette er latin for de berømte ordene Julius Cæsar uttalte da han krysset Rubicon i år 49 f. Kr,: «terningen er kastet». Med disse ordene erklærte han - uten sammenlikning forøvrig - Pompei krig.

Kunnskapene om Midtøsten-konflikten kommer av lang fartstid, brennende engasjement, bredt kontaktnett og et fjell av faglitteratur.

Bare for å nevne noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...