Gjest Leela Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Jeg flytter inn i ny bolig på torsdag. JEg har et lite akvarium med tre gullfisker, men i leiekontrakten står det at alle former for hysdyr er ulovlig, med tanke på atmatikere og allergikere. Er gullfisker husDYR? Har aldri hørt om noen som får hverken astma aller allergi av fisker. Men hvordan ville du ha tolket dette? Jeg får ikke tak i huseieren før enn i nest euke, og vil ikke selge fiskene mine hvis det ikke er nødvendig, men vil heller ikke starte leieperioden med å være ulydig! Ikke verdens største dilemma, men håper noen gidder svare fordet 0 Siter
Sør Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Hvis du ikke går tur med dem utenfor boligen, så er det sikkert OK. De tenker nok på hunder, katter, osv. 0 Siter
Gjest Leela Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Hvis du ikke går tur med dem utenfor boligen, så er det sikkert OK. De tenker nok på hunder, katter, osv. Hehe, det gjør jeg ikke... 0 Siter
Kvinna Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Hvis fiskene er et problem i denne sammenhengen, er det ikke fiskene som er problemet.... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Nei, gullfisk er innredning (med et vedvarende vedlikeholdsbehov). ;o) 0 Siter
petter smart Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Tja, det er jo en del som er allergiske mot fisk da, men jeg begynner noen å spise gullfiskene dine så er det vel heller de som burde kastes ut. Som du sier, gullfisker plager ingen. Dersom du ikke sier noe eller noen ser dem når de er på besøk så vet de jo uansett ikke om dem. 0 Siter
damedame Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Tja, det er jo en del som er allergiske mot fisk da, men jeg begynner noen å spise gullfiskene dine så er det vel heller de som burde kastes ut. Som du sier, gullfisker plager ingen. Dersom du ikke sier noe eller noen ser dem når de er på besøk så vet de jo uansett ikke om dem. Vel. Det kan jo plage noen. Overnatta i stua hos noen venner og jeg kan ikke si jeg følte meg helt komfortabel med 4 stk stirrende øyne på meg... hehe Fysj. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 eneste probl. m. gullfisk og allergi er ev. for deg selv + familie: Nemlig muggsopp, hvis amn ikke er v e l d i g nøye med renhold av akvariet osv. Men det kan umulig være probl. for utleier! Dessuten kan du vel bare si de er trekkoppfisker, hvis han stikker innom? 0 Siter
amber sun Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Vel. Det kan jo plage noen. Overnatta i stua hos noen venner og jeg kan ikke si jeg følte meg helt komfortabel med 4 stk stirrende øyne på meg... hehe Fysj. Oj, da hadde du ikke likt deg blant mine foreløpig 36 akvariefisk... 0 Siter
damedame Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Oj, da hadde du ikke likt deg blant mine foreløpig 36 akvariefisk... Hvilket blir 72 øyne. Stirrende fiskeøyne. Nei. Jeg ville ikke følt meg komfortabel der Nevrotisk hilsen fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.