Gå til innhold

Jobbe førstemai?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Men gjelder ikke lukningsloven?

Ta deg heller en øl, du ;o)

Første året med vanlig søndagsåpent, hvilket skaper kaos rundt "uvanlige" søndager og andre helligdager.;)

Men nå har jeg bestemt meg for pilsing i stedet, uansett.:)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

10

• Dorthe

9

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Når skal de åpne fortauet der og lage uterestaurantene? Det er jo denne sommeren men det er jo ikke gjort noen ting enda.

Aner ikke! Alle tre skal jo ut, men når, det vites ikke.(av meg)

Skulle jo tro det var på tide snart, sesongen nærmer seg jo med stormskritt!

:-)

Skrevet

Jammen de fleste som velger å gjøre det akkurat da bråker jo gjerne med vilje. De opponerer jo;)

Samme hva de gjør bare de blir sett.

Slik var det i hvertfall når jeg var liten.

Det blir selfølgelig noe annet enn det jeg mente.

"......................."

Skrevet

Hm, jeg blir utrolig provosert av det. Jeg er da vokst opp i et møblert hjem hvor både mor og far stemte arbeiderparti og gikk i første mai tog. Og det gjorde bestefaren min også.

Det er helt greit at man ikke skal bråke, være til sjenanse etc. Men hvordan i all verden kan du bli provosert av at jeg sitter i hagen og pusser langsverdet mitt, barberer katta eller maler seilbåten?

Det er jo like dustete som at man skal ikke bære mer enn en halv kilo og ikke gå lenger enn 150m på sabbatten. Så lenge jeg ikke plager deg på noen annen måte enn at jeg ikke er som deg, så kan du jo ikke forlange at du skal få påføre dine arbeiderpartimoraler på meg. Kan hende jeg ikke har noe som helst annet forhold til første mai enn at det er en fridag. Og en fridag er en dag hvor jeg liker å gjøre ting som å pusse børsa, mekke på Lada'n og farge marsvinet.

"...........................:"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forstår virkelig ikke problemet med å jobbe på første mai.

Forstår selvfølgelig at man ikke pusser opp leiligheten med hammer og boring, men så lenge man ikke plager andre, og det gjør man ikke dersom man bruker fridagen sin til å pusse seilebåten sin, så kan jeg ikke fatte og begripe hva problemet skal være.

Skrevet

Det er helt greit at man ikke skal bråke, være til sjenanse etc. Men hvordan i all verden kan du bli provosert av at jeg sitter i hagen og pusser langsverdet mitt, barberer katta eller maler seilbåten?

Det er jo like dustete som at man skal ikke bære mer enn en halv kilo og ikke gå lenger enn 150m på sabbatten. Så lenge jeg ikke plager deg på noen annen måte enn at jeg ikke er som deg, så kan du jo ikke forlange at du skal få påføre dine arbeiderpartimoraler på meg. Kan hende jeg ikke har noe som helst annet forhold til første mai enn at det er en fridag. Og en fridag er en dag hvor jeg liker å gjøre ting som å pusse børsa, mekke på Lada'n og farge marsvinet.

"...........................:"

Jeg er oppdratt til at man ikke gjør slikt 1.mai og at de som gjør det er kapitalister :o)

Så jeg pyntet ungene mine når de var små, flagger og er kjempelei meg for at jeg ikke lenger kan gå i tog. Nå har datteren min fortsatt tradisjonen. Hun er med på 1.maifrokost og går i tog så etter min mening har jeg gitt henne en skikkelig oppdragelse.

Solidaritet vet du.

Skrevet

Forstår selvfølgelig at man ikke pusser opp leiligheten med hammer og boring, men så lenge man ikke plager andre, og det gjør man ikke dersom man bruker fridagen sin til å pusse seilebåten sin, så kan jeg ikke fatte og begripe hva problemet skal være.

Det er bare fordi du stemmer Høyre og ikke er en skikkelig sosialist:o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er bare fordi du stemmer Høyre og ikke er en skikkelig sosialist:o)

Det er mer det faktum at at jeg mener folk sjøl må få velge hva de vil bruke fridagene sine til.

Skrevet

Det er mer det faktum at at jeg mener folk sjøl må få velge hva de vil bruke fridagene sine til.

1.mai er ikke bare en vanlig fridag, vet du. Det er arbeidernes dag hvor vi skal kjempe for rettferdighet og likeverd :o)

Og så skal vi hedre de som har gått foran oss og kjempet.

Skrevet

Jeg er enig. Om jeg vil rake i hagen eller male hagestolene, er vel ikke det noe problem?

Skrevet

Det passer dårlig på Løkka. Men jeg er kanskje litt gammeldags? Jeg kunne faktisk tenke meg å gå i tog jeg hvis jeg fant en fin parole. Men så er jeg oppvokst med tog og flagg og hvite knestrømper, også på 1.mai

Har hørt at noen skal gå under parolen "Fri hasj" eller noe sånn...kanskje det er et alternativ? ;-)

Skrevet

Hvis du åpner butikken på 1.mai, kan du ikke kalles annet enn en "høyredass" ;-)

Synes i grunn det er bedre med båtpuss/hagearbeid osv fordi det er mer privat/hobbypreget. Dette er jo arbeidernes "frie valg", og vil være til vårt beste - det er dokumentert at hobby og livsglede gir god helse. Da får vi valuta for 1.mai-pengene!

"Arbeidernes frihetsdag" har jeg alltid tenkt på som "fri fra _arbeid_" Proletaren tar fri fra diktaturet! (:-O) Ikke en fridag som i statskirkeligforstand er "hellig", slik at det medfører synd og nesten evig fortapelse hvis en gjør så mye som et arbeidsslag på en slik dag. Slik synd kan vi utøve på søndager!

Mvh

Skrevet

Har hørt at noen skal gå under parolen "Fri hasj" eller noe sånn...kanskje det er et alternativ? ;-)

Newi, det er ikke noe alternativ. Hvis det derimot var et alternativ til å gi det som medisin, hadde det vært noe annet.

Men det er kanskje på tide at vi kvinner forstår at vi er på vei til å miste retten til selvbestemt abort hvis denne regjeringen med Bondevik og Høybråten får bestemme. Så få dem bort.

Skrevet

Helt enig. Ikke det at jeg fatter hva som er galt med litt hamring/gressklipping heller, så lenge det ikke tar helt av. Det er tross alt ingen helligdag.

Gjest offentlig høytidsdag
Skrevet

Helt enig. Ikke det at jeg fatter hva som er galt med litt hamring/gressklipping heller, så lenge det ikke tar helt av. Det er tross alt ingen helligdag.

Første mai er en

Skrevet

Jeg er oppdratt til at man ikke gjør slikt 1.mai og at de som gjør det er kapitalister :o)

Så jeg pyntet ungene mine når de var små, flagger og er kjempelei meg for at jeg ikke lenger kan gå i tog. Nå har datteren min fortsatt tradisjonen. Hun er med på 1.maifrokost og går i tog så etter min mening har jeg gitt henne en skikkelig oppdragelse.

Solidaritet vet du.

Joda. Likevel, hobby er hobby, og jobb er jobb, Så hvis noen vil provoseres av at jeg står i hagen og pusser bikkja på første mai, så er det deres problem.

"............................"

Skrevet

Joda. Likevel, hobby er hobby, og jobb er jobb, Så hvis noen vil provoseres av at jeg står i hagen og pusser bikkja på første mai, så er det deres problem.

"............................"

Pusse bikkja, barbere katten og male marsvinet.. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Hva er galt med å pusse båten 1.mai?

Det har jeg svart på andre steder i tråden også, altså;)

I min verden er det en veldig symbosk ting, som folk som ønsker å håne arbeiderenes dag med vilje legger til den dagen.

Jeg har altså ikke noe ønske om å håne arbeiderenesdag, men jeg er ikke noe særlig engasjert heller.

Så derfor lurte jeg på om det å holde oppe og jobbe ordinært ville ha tilsvarende symboleffekt.

Det er godt mulig at hele problemstillingen er noe utdatert, og i så tilfelle må jo gjerne fok gjøre nøyaktig som de vil med sine fridager.

Men jeg synes oppriktig at det er/var ganske kvalmt med de som med vilje ønsker å disrespektere første mai. Det ser jeg ingen grunn til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...