Gå til innhold

trening/situps/mat


Gjest batteri

Anbefalte innlegg

Gjest batteri

jeg er en jente på snart 15 år.tar situps hver dag,d varierer hvor mange.trener ike noe særlig utenom,d slutta jeg med når d begynnte å bli kaldt ute.

men jeg danser nesten hver dag,ihvertfall til jeg blir andpusten,også tar jeg situps.

jeg har spist litt for mye kaloririk mat i jula tror jeg,men skal skjerpe meg nå,og spise mer frukt osv og kutte ned på fettet.

har lyst å bli litt slankere,særlig på mage/rumpe partiet.

lurer på hvor lang tid d vil ta før jeg ser resultater?har holdt på med situps i ca.to uker,også holdt jeg på med det for ett par måneder siden også.nå har jeg tenkt å fortsette med å ta d hver dag!

når kommer jeg til å ville se rasultater,særlig på magen?kan jeg få flatere mage med å ta situps?hjelper d å drikke mye vann?(d gjør jeg!)

viss jeg spiser f-eks sjokolade eller annet "snakcs" avogtil,d gjør vel ikke noe?

jeg er forresten rundt 165-170 høy og veier rundt 55 kg.i sommer veide jeg 53,men tror jeg har lagt på meg litt.

en ting til,viss jeg slanker meg litt,altså ikke sånn ekstremt,bare kutter ned på fettrik mat og tar mye situps og danser osv..får jeg mindre pupper da?håper ikke d,for jeg har ikke særlig store,og jeg synes rett og slett ike de passer til den store magen min!

(tror ikke d har noe med at jeg har slappe magemuskler å gjøre,jeg er nemlig oppblåst i magen hele tiden!)

håper på svar.....

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du er noen år for ung til å hive deg på slankekarusellen..du kan lett ende opp med et forvridd forhold til mat og kropp, eller i verste fall en sf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er noen år for ung til å hive deg på slankekarusellen..du kan lett ende opp med et forvridd forhold til mat og kropp, eller i verste fall en sf.

Treningen din kommer forresten ikke til å gi noe særlig resultater. Du kan ikke "punktslanke" deler av kroppen din. Og JA, puppene dine blir mindre hvis du slanker deg. Når du slanker deg når du er så ung forstyrrer du kroppen mitt i vokseprosessen, og kan risikere å skade den for livet..jeg snakker av erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the waterboy

jeg følger et teningsprogram for magen som jeg så på www.trening.no hvis du går inn på arkivet eller noe sånt, finner du en artikkel der d står et treningsopplegg for magen. der står d også at de har prøvd programmet ut på noen folk og alle har fått redusert livvidden.(gidder ikke å forklare nærmere) jeg følger d treningsprogrammet hver dag, men jeg tar bare en runde 3-4 ganger om dagen. jeg har merka at magemusklene har blitt sterkere, men d forbrenner ikke så veldig mye fett tror jeg. jeg har trent situps i flere år nå uten så veldig mye annen trening men jeg har fortsatt litt ølmaga, selvom magemusklene har blitt mye sterkere. men jeg tenker ike særlig mye på kostholdet heller. men hvis du danser nok og spiser sånn nogenlunde sunt i tillegg kommer du sikkert til å bli tynnere. men du må ikke la bare vekt avgjøre om du er feit eller tynn. du ser jo selv om du er feit eller tynn. så bare tren til du er fornøyd med kroppen din, men så klart, hvis du kommer ned i 30-40 kilo, er du altfor tynn antagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

slanking er et resultat av å innta mindre kalorier enn du fobrenner. Treningen vil øke kaloriforbruket ditt, og således kunne gi raskere vekttap. Men hvor fort du slanker deg vil være resultatet av flere faktorer. Spiser du veldig lite, vil du rase i vekt. Med det er å foretrekke å gjøre ting over tid. Det liker kroppen best. Forøvrig er det ingen målsetning å være for tynn. Den gylne middelvei er også her en fornuftig målestokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest batteri

Treningen din kommer forresten ikke til å gi noe særlig resultater. Du kan ikke "punktslanke" deler av kroppen din. Og JA, puppene dine blir mindre hvis du slanker deg. Når du slanker deg når du er så ung forstyrrer du kroppen mitt i vokseprosessen, og kan risikere å skade den for livet..jeg snakker av erfaring!

nei jeg skal ikke få noen fs.jeg kommer ikke til å klare å få d for å si d sånn,jeg er for glad i mat:-)ike d at jeg er noen storspiser,men jeg klarer meg ikke uten mat.blir så slapp,dårlig humør osv..

vil bare trene litt ekstra og spise litt sunnere jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

jeg følger et teningsprogram for magen som jeg så på www.trening.no hvis du går inn på arkivet eller noe sånt, finner du en artikkel der d står et treningsopplegg for magen. der står d også at de har prøvd programmet ut på noen folk og alle har fått redusert livvidden.(gidder ikke å forklare nærmere) jeg følger d treningsprogrammet hver dag, men jeg tar bare en runde 3-4 ganger om dagen. jeg har merka at magemusklene har blitt sterkere, men d forbrenner ikke så veldig mye fett tror jeg. jeg har trent situps i flere år nå uten så veldig mye annen trening men jeg har fortsatt litt ølmaga, selvom magemusklene har blitt mye sterkere. men jeg tenker ike særlig mye på kostholdet heller. men hvis du danser nok og spiser sånn nogenlunde sunt i tillegg kommer du sikkert til å bli tynnere. men du må ikke la bare vekt avgjøre om du er feit eller tynn. du ser jo selv om du er feit eller tynn. så bare tren til du er fornøyd med kroppen din, men så klart, hvis du kommer ned i 30-40 kilo, er du altfor tynn antagelig.

Jeg blir helt redd når jeg leser brevet ditt.

Du veier 55 kg og er 170 høy.

Du er passe.

Du MÅ IKKE slanke deg, det går feil vei. ALLE tror at de har kontroll over slanking og vekt, men de færreste har det.

Jeg vet hva jeg snakker om.

Du skal spise 5-6 ganger om dagen og ikke trene for hardt.

Hvis du trener for mye og spiser for lite kan du miste mensen, og det kan bli farlig.

Pass på¨=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...