Gå til innhold

spm fra en spesialpedagogstudent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Timari

er også spes. ped student.-. har akkuratt skrevet prosjektoppgave om dette :-) kjempe interessant

jeg er også interessert i de som faller i såkalte restkategorier, de som ikke har en klar diagnose men som heller faller i uklare sekkediagnoser.

kan jeg spørre om hvor du studerer?

jeg studerer ved uio

Gjest anonym 00

Hei

Jeg har selv diagnosen adhd og har en datter med samme diagnose. Jeg oppdaget at ikke alt var som det skulle allerede fra like etter fødsel.

Etter hvert ble jo mine mistanker bekreftet. Ikke at jeg viste hva som var galt, men at hun ikke var som andre barn. Jeg tok kontakt med almenlegen for videre henvisning til Bup. Han fikk mistanke om diagnosen svært tidlig, men etter bare noen timer på bup fikk jeg beskjed om at det ikke var det.

i alle år slet jeg med henne fordi jeg viste noe var galt, men ble aldri tatt på alvor. Jeg fikk skylden for at jentungen var slik hun var. Og fikk høre hvor dårlig mor jeg var. Støtt og stadig.

Det som skremte meg var at selv i hjelpeapparatet hadde de skremmende liten kunnskap om adhd generelt og spesielt jenter med adhd. Dette fordi jenter med adhd er anderledes en gutter.

Så selv idag er det vannskelig å nå gjennom, mangen opplever å ikke bli tatt på alvor desverre. Samt at det er altfor lett å skylde på dårlige foreldre.

Min datter er 10 år idag, og det er bare 1 1/2 år siden hun fikk diagnosen. Jeg måtte kjempe meg gjennom alle år før jeg endelig ble tatt på alvor. DET ER EN STOR SKAM.

Hun går nå på medisiner og jeg har fått meg en "ny" og ugjenkjennelig unge.

Veien til diagnose for vårt barn ser ut til å bli kjempelang.

ppt ble første gang koblet inn når han var tre år,jeg meldte fra om bekymring til ppt.

De observerte en gang og det ble ikke gjort mere da.

Fortalte min bekymring til helsestasjon før skolestart