Gå til innhold

Angst for HIV smitte

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på ferietur til Spania og hatt tilfeldig sex. Følgende skjedde: Jeg hadde kondom da hun skulle sette seg på topp. Dette var første tilfelle ved seksuell kontakt. Da penis for første gang penetrerte vagina, sprakk rett og slett kondomet. Jeg tror mye av grunnen var at vagina var veldig tørr. Jeg trakk meg ut i neste sekund, og det var ikke mer sex.

Etter dette prøvde jeg å eksaminere penis så godt som overhodet mulig, og hadde ingen synlige rifter eller sår. Men jeg vet også at ikke alle rifter kan sees.

Etter dette har jeg fått utrolig angst pga. redselen for HIV smitte. Kan dere si noe om sansynligheten for HIV smitte, hvis hun skulle være HIV positiv?

Hilsen en med angst!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145097-angst-for-hiv-smitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Sjansen for å bli smittet ved en rask sex slik du beskriver er ikke veldig stor.Men det er egentlig en mager trøst fordi allikevel kan jeg ikke si at den er null. Som du sier at vagina var tørr er sjansen for mikroskopiske rift er større. Jeg vil derfor anbefale at noen uker etter hendelsen tar du en kontrollprøve. Bare til trøst. Hyppighet av HIV er ikke så veldig høy i Spania. Selvfølgelig avhengig av hva slags person du har vært i kontakt med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145097-angst-for-hiv-smitte/#findComment-918796
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...