Gå til innhold

Finnes det lover og regler for Go-peder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener "sparkesykkel" med sete og motor. Den går opptil 40 km i timen. Man må ikke ha lappen i hvert fall, men det måp da være fastsatt noen lover og regler ved bruk? Hvor den kan brukes, aldersgrense osv?

Skrevet

Er det lovlig i norge da?

Hørte om en som fikk bot da den er ulovlig... påstod politutten... fordi den ikke krever utstyr og går i 40... har for lite beskyttelse osv...

Helt klart må man være OVER 16... tror jeg!

Gjest Terakotta
Skrevet

Enkelt og greit - de er forbudt i Norge .

Skrevet

Enkelt og greit - de er forbudt i Norge .

Hvor står det? Har du noen lov på det? de i butikken sier det ikke finnes noen lover for det, derfor spør jeg. Greit nok å si at det ikke er lov, men hjelper ikke hvis man ikke har det svart på hvitt.

Gjest Terakotta
Skrevet

Hvor står det? Har du noen lov på det? de i butikken sier det ikke finnes noen lover for det, derfor spør jeg. Greit nok å si at det ikke er lov, men hjelper ikke hvis man ikke har det svart på hvitt.

Det står i alle fall her:

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article170308

Skrevet

Det følger nok av veitrafikkloven at denne er ulovlig. Leser du artikkelen som det er link til nedenfor her, ser du at pga farten så defineres den som en moped. Men den mangler mye for å bli godkjent som moped, og du kan dermed ikke få registrert den som kjøretøy. Dermed blir den ulovlig å kjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...