Gå til innhold

Amsterdam - vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Amsterdam. Er det noe man absolutt MÅ se eller få med seg der?

Gjest sgsdgd
Skrevet

Alle horene i red light district og hasj kake på coffe shop...

Skrevet

Jeg var i Amsterdam ifm. jobb for noen år siden og hadde bare noen få timer til rådighet. Hadde blitt anbefalt å ta kanalbåt for å se byen, så når jeg kom ut fra sentralstasjonen (med tog), så gikk jeg bort til første og beste kanalbåt. Fyren skulle ha pause, så det gikk ikke båt fr om en god stund. Jeg spurte om hva som var typisk Amsterdam som jeg kunne se i området. Og fikk til svar at "You've got the Sex Museum, the Torture Museum and the Drugs Museum". Jeg svarte bare "No doubt I'm in Amsterdam" ;-)

Men for å være seriøs, bortsett fra kanalbåtene, så kan det være fint å få med seg Anne Frank Huis, der hun og familien gjemte seg under krigen. Og så har man Van Gogh museum og andre kunstgallerier, om det faller i smak. Tulipanene i Amsterdam er jo et kjent begrep. Jeg vil tro de blomstrer nå (ikke sikker da...)

Den offisielle turist-info-siden for Amsterdam er http://www.visitamsterdam.nl/ - og det er nok mange andre sider også med god info.

Skrevet

Man burde vel se å komme seg på Anne Frank museet og kanskje på museet med bildene til van der Gogh.

Det lønner seg å gjøre før man går på coffeeshopen i hvert fall.

Dessuten kan man jo ta seg en kanaltur men det kan man jo gjøre etterpå :o)

Skrevet

Jeg var i Amsterdam ifm. jobb for noen år siden og hadde bare noen få timer til rådighet. Hadde blitt anbefalt å ta kanalbåt for å se byen, så når jeg kom ut fra sentralstasjonen (med tog), så gikk jeg bort til første og beste kanalbåt. Fyren skulle ha pause, så det gikk ikke båt fr om en god stund. Jeg spurte om hva som var typisk Amsterdam som jeg kunne se i området. Og fikk til svar at "You've got the Sex Museum, the Torture Museum and the Drugs Museum". Jeg svarte bare "No doubt I'm in Amsterdam" ;-)

Men for å være seriøs, bortsett fra kanalbåtene, så kan det være fint å få med seg Anne Frank Huis, der hun og familien gjemte seg under krigen. Og så har man Van Gogh museum og andre kunstgallerier, om det faller i smak. Tulipanene i Amsterdam er jo et kjent begrep. Jeg vil tro de blomstrer nå (ikke sikker da...)

Den offisielle turist-info-siden for Amsterdam er http://www.visitamsterdam.nl/ - og det er nok mange andre sider også med god info.

Ja, her var vi inne på likt og svarte det samme ja :o)

Skrevet

Man burde vel se å komme seg på Anne Frank museet og kanskje på museet med bildene til van der Gogh.

Det lønner seg å gjøre før man går på coffeeshopen i hvert fall.

Dessuten kan man jo ta seg en kanaltur men det kan man jo gjøre etterpå :o)

Hehe - ganske likt svart ja, med unntak av de noe spesielle museumene jeg ble anbefalt... :-)

Gjest strandhai
Skrevet

Sørg for å ha flere timER til å komme seg ut av flyplassen.

Gud å jeg hater Schipol....

Skrevet

Hehe - ganske likt svart ja, med unntak av de noe spesielle museumene jeg ble anbefalt... :-)

Det hører vel med til endel av attraksjonene til the red light district.

Skrevet

Det hører vel med til endel av attraksjonene til the red light district.

Ikke vet jeg, jeg var ikke i red light district :-)

Men det var kanskje ikke så langt unna da?

Skrevet

Jupp... få med dere kanaltur, skrekkkabinettet... (hehe fikk meg et par skrekkelige morsomme opplevelser der hihi)

NASJONALGALLERIET er et must... Mange av de største kjente bildene henger der blandt annet Nattverden av Rembrandt og mange andre kjente museumsgjenstender... (var der en hel dag, og ble sittende forran nattverden og gråte en hel time fordi dette var "litt" stort for en kunstelsker som meg), Van Gogh museet MÅ du få med, Red Light District er og kult men lugubert sted, OG Coffè Shops må sees.... Få også med deg Blomstermarkedet og de torg og markeder som er der, er masse rare ting å få kjøpt og sett!

Om dere tar turen til Kaukenhoff (husker ikke helt åssen det skrives) Verdens største Løkpark, er det MASSE å oppleve, men det ligger utenfor Amsterdam...

Har tenkt å ta turen dit igjen en gang... misunner dere:)

Ha en flott tur!

Skrevet

Ikke vet jeg, jeg var ikke i red light district :-)

Men det var kanskje ikke så langt unna da?

Jeg husker ikke, jeg var der for 25 år siden og det var litt av en opplevelse. Venninna mi og jeg rusla rundt og tittet med store, runde øyne. Den gangen var det ikke akkurat en turistattraksjon for unge jenter :o)

Skrevet

Alle horene i red light district og hasj kake på coffe shop...

Takk skal dere ha for gode tips og linker.

....og jo, gubben spøker med at han skal windushoppe i Red Light District....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...