Gå til innhold

Frekk butikkarbeider!

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....vi skrev jo under på en støvsuger til 16.000,- jeg sier ikke mer....:-)

De folka der ville inn og støvsuge leiligheten min også, uten forpliktelser. Men jeg torde ikke. Jeg har hørt så mange historier at jeg er redd de har hypnotiske evner eller noe sånt.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• red

2

• laban

1

• KaVa

1

• Nikki

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger
Skrevet

De folka der ville inn og støvsuge leiligheten min også, uten forpliktelser. Men jeg torde ikke. Jeg har hørt så mange historier at jeg er redd de har hypnotiske evner eller noe sånt.

Hehe...ja, de har antagelig det.

Har vage minner om at de mest skeptiske personene i verden (mine foreldre) kjøpte en slik støvsuger i min barndom.

Nå 10 år etterpå så mener moren min at den støvsugeren er det beste som finnes. Og hun har antagelig rett. Oj..jeg ble visst hypnotisert selv.

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke sønnen din, men er det en mulighet for at han syns beltet var tøft og ville ha det, og lagde seg opp historie om press for å ikke få kjeft for dyrt beltekjøp ?

Skrevet

Nå syns jeg du tilegger denne ukjente butikkarbeideren litt mange dårlige egenskaper. Er vel fullt mulig at h*n foreslo et tøfft belte, og gutten slo til og angret som en hund etterpå, og ble kjempeulykkelig. Det skjer jo meg mange ganger. Er slett ikke sikkert h*n har vært frekk og utspekulert og går inn for å lure unger, hvorfor i all verden skulle h*n det?

Bare bytt beltet, ferdig med det.

Gjest smurf-17
Skrevet

Gå tilbake og bytt det i dag, og vær like frekk tilbake!

Gjest Terakotta
Skrevet

De har det! Tro meg, når de kan få Mr. Kahn til noe sånt, -ja da....:-)

Skulle hatt han i Venstre... *mumle* - selgeren altså

Skrevet

Nå syns jeg du tilegger denne ukjente butikkarbeideren litt mange dårlige egenskaper. Er vel fullt mulig at h*n foreslo et tøfft belte, og gutten slo til og angret som en hund etterpå, og ble kjempeulykkelig. Det skjer jo meg mange ganger. Er slett ikke sikkert h*n har vært frekk og utspekulert og går inn for å lure unger, hvorfor i all verden skulle h*n det?

Dette er et godt råd uansett. Kommer vel neppe noe godt ut av å kjefte ekspeditøren huden full.

Gjest what the...
Skrevet

Overtale er en ting, han her ville vel ikke ha det, og da var han jo ikke overtalt heller?

Hadde han villet ha det,så hadde h*n ikke trengt og overtale ham heller!

Vet du hva du snakker om egentlig??

Skrevet

Ja , de bør jo vite hvor lett påvirkelige de unge er!

Ja nettopp, det var defor hun prøvde seg. Ville ha blitt adskillig vanskeligere med en voksen.

Gjest la gutten ta noe ansvar selv
Skrevet

Enig.

"Frekt" kan godt si til ekspeditøren at gutten kjøpte noe han ikke hadde råd til eller planlagt å kjøpe, slik at hun / han går litt i seg selv og tenker på hvordan man påvirker unge kunder.

Men ikke minst for guttens skyld er det viktig at du ikke legger all skyld og ansvar over på ekspeditøren. Gutten må lære at det er mange som ønsker å påvirke ham til å kjøpe mye mer enn han har anledning til, og det å lære at man selv må stå i mot reklame, pågående selgere, fine utstillingsvinduer osv er en del av oppdragelsen.

Skrevet

Seriøst så burde vel en gutt på 12 greie å si nei om han mener nei??

Hvor erfaren er en 12 åring når det gjelder å "forhandle" med en selger? Og dette var første gang han handlet alene.

Skjerp deg!

Skrevet

.....vi skrev jo under på en støvsuger til 16.000,- jeg sier ikke mer....:-)

Jeg slipper aldri slike folk inn. Selvfølgelig er det fint å få renset tepper og møbler. Men å bruke en mengde tid å energi på å jage dem ut-det orker jeg ikke.

Skrevet

Jeg slipper aldri slike folk inn. Selvfølgelig er det fint å få renset tepper og møbler. Men å bruke en mengde tid å energi på å jage dem ut-det orker jeg ikke.

Hadde en kompis som gjorde slikt i sin ungdom. Ett av triksene er bl annet å ikke rense tepper etc gratis, men for eksempel vise hvor flott den er til å suge midd fra sengen din.. ved fotenden.

Gullfisk i havet
Skrevet

Flere gullfisker her ja? =)

Bente831365380491
Skrevet

Har du vært å levert det tilbake? Hva sa ekspeditøren??

Gjest Billa B
Skrevet

Hm. Jeg må bare få sagt det jeg mener om dette. Veldig mye er sagt fra før av ser jeg, men dette kan jo ses fra forskjellige syn.

Likte sønnen din beltet kan det hende han "skylder" på butikkselgeren. Dette har jeg selv opplevd å få kjeft for enda jeg ikke var pågående. Alt jeg gjorde var å vise en 13-14 år gammel jente beltet og hu "bare måtte ha det". Dagen etter kom moren å kjefte, ble litt paff da ja! Men datteren var med og til slutt kom sannheten fram. Mitt eksempel var kanskje litt dramatisk, men det er en side.

En annen side er at sønnen din har vært utsatt for en selger vi (de jeg jobber med) kaller sell-it-all. De skyr ingen midler og vil absolutt selge alt fortest mulig. Når man har bytterett og det er mulig å deponere er det vel ingen vits i å prakke ting på folk.

Hvis det er det siste som har skjedd vil jeg anbefale deg og ikke bli fullstendig forbannet. Kan hende butikkselgeren er meget ydmyk og da bør dette tas hensyn til.

Mulig jeg er for sent ute, men er jeg ikke det vil jeg bare si at det er forskjell på de som er selgere. Noen er faktisk hyggelige :)

Vennlig hilsen

Marita

laguna1365380434
Skrevet

Sikker på at det ikke er en unge som prøver å lure mora si her i stedet da?;)

Greit å ha noe å skylde på når man skal hjem å fortelle at man har kjøpt noe som ikke sto på listen i det hele tatt..(og som sikkert blir regnet av mange som en dilleting)

Dessuten synes jeg ikke det var så halverst å få både bukse og belte til tusen spenn jeg da. Synes handlelisten din var mildt optimistisk;)

Skrevet

Du vet ikke hva som har blitt sagt her, og bør ta det med i betraktningen før du evt skjeller ut noen.

Skrevet

Søstra mi på 13 får de ikke overtalt til å kjøpe noe hun ikke vil ha i hvert fall! Og hun er 13. Er en selger for pågående på meg, så handler jeg et annet sted. men skjønner at det kan være vansklig for en på 12.

Ikke datteren min på 13 heller.

Ekspeditrisen hadde aldri greid det.

Men når sønnen min blir 12 tror jeg at han lett kan overtales til det(han er bare 10 enda)

Unger er så forskjellige.

Skrevet

Høres ikke sånn ut

Du er vel bare noe få år eldre enn denne 12-åringen tipper jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...