Gå til innhold

På TV (Kina og adopsjon)

Anbefalte innlegg

Lørdag 1/5, NRK1 kl. 11.30: Svensk dokumentar.

Made in China

"De lavtlønte er vinnerne. Når kostnadene skal ned, er en bedriftseiers drøm å ha ansatte som er sultne, smarte og hardt arbeidende. Slike arbeidere finner de i Kina. I den kinesiske byen Zhuhai jobber 9000 unge jenter med å montere mobiltelefoner. De kommer fra byer langt borte, bor i sovesaler på fabrikken, jobber gjerne overtid og tjener 1000 kroner i måneden."

---

Lørdag 1/5 kl. 20.10, NRK2, Profil

Madame Maos operahelt.

Om operaoppsetningene under kulturrevolusjonen i Kina.

---

Tirsdag 5/5 kl. 22.05, NRK2, Migrapolis

Hvor kommer jeg fra?

"Hun hadde synlig afrikansk bakgrunn som jeg, og en av mine kolleger lurte derfor på hvor hun hadde sine røtter. Hun svarte at hun ikke visste. Senere fortalte hun meg at røtter hadde vært et ikke-tema hos hennes norske adoptivforeldre, de ville at hun skulle føle seg norsk, være norsk og ikke tenke på noe annet."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145313-p%C3%A5-tv-kina-og-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...