Gå til innhold

Selvangivelse, må alle levere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min selvangivelse står det: Alle som har fått selvagivelse, må levere!

Er det noen som er fritatt fra å levere? Jeg tenker da på personer over en viss alder, de som har nesten bare minstepensjon f.eks? Har de i såfall fått tilsendt et endelig skatteutkast istedet for selvangivelse?

Mamma sier at hun skal ikke levere selvangivelse i år. Hun har minstepensjon + litt statspensjon etter pappa (som heller ikke hadde fullt opptjent statspensjon). De siste årene har en slektning korrigert veldig mye på selvangivelsen hennes hvert år, men i år er den visst ok.

Skrevet

Tanten min sier det samme. Og hun er ikke minstepensjonist og betaler masse skatt.

Skrevet

Alle må levere, eller de må søke om fritak, såvidt jeg skjønner det.

Dersom den ferdig utfyllte selvangivelsen er OK, er det bare å signere den og slippe den i postkassa på ligningskontoret!

Skrevet

Jeg har hørt flere har sagt at de har fått brev som sier at de ikke må levere. Aner ikke hvorfor. Selv er jeg uføretrygdet og leverer alltid uten endringer og jeg må i hvert fall levere.

Skrevet

Har aldri hørt om noen som slipper å levere.

Før da vi skrev selvangivelsen selv var det noen minstepensjonister som slapp levere.

Takk for svar alle!

Bente831365380491
Skrevet

Den må da vel leveres likevel?? Og nå er det kun ett minutt igjen!!!

Skrevet

Min farmor sa det samme. Noe jeg betvilte sterkt. Helt til jeg leste skatteutkastet hennes.

Den er ferdig, og trenger ikke leveres. Hun er pensjonist, men jobber ganske mye likevel. Mulig det har noe med alderen og gjøre, hun er 79.

Skrevet

Min farmor sa det samme. Noe jeg betvilte sterkt. Helt til jeg leste skatteutkastet hennes.

Den er ferdig, og trenger ikke leveres. Hun er pensjonist, men jobber ganske mye likevel. Mulig det har noe med alderen og gjøre, hun er 79.

Da er det nok sånn, for min mor er nesten like gammel.

Skrevet

Da er det nok sånn, for min mor er nesten like gammel.

Tanta mi også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...