Gå til innhold

Er det virkelig sånn hundeloven skal fungere?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Så en fryktelig stygg episode i går:-o

Jeg var på vei hjem fra jobb, da jeg ser en full mann som sparker en dame i annsiktet.Forhistorien til dette er at mannen har blitt bitt av hunden hennes.

Hun hadde mannen sin til å passe på hunden utenfor butikken, og han hadde sagt i fra til den fulle mannen at han ikke skulle tulle med hunden, da den var redd menn, og kunne finne på å bite.

Vel, mannen tullet, og hunden bet.

Da bestemte tullingen seg for at han hadde rett til å avlive de3nne hunden på stedet!! For å redde hunden sin stilte damen seg foran hunden, og fikk seg altså et spark i annsiktet. Mannen hennes var nyoperert å kunne ikke gjøre stort.

Jeg blandet meg inn også, da den fulle mannen faktisk løftet hunden etter halsen og prøvde å strype den(!!!) Han brøvde å slå meg også, men traff bare capen min som gikk flere meter bortover..

Vi fikk nå passet hunden sånn noenlunde, og jeg fikk ringt politiet som omsider kom og fikk lagt mannen i jern.

Nå var denne full og rabiat og gikk løs på folk i tillegg til fe, men er det virkelig SÅNN hundeloven skal fungere??!

At fulle bønder, som har selv å takke for eventuelle hundebitt, kan bedrive slik selvjustis? Å MYRDE hunder med bare hendene?? Det er det aller styggeste jeg har sett noen gang!

Det må legges til at hunden var snill som et lam. Jeg fikk klappe den så mye jeg ville, der den satt og skalv, stakkar, etter å ha blitt forsøkt myrdet på det mest barbariske flere ganger.

Dette får meg til å bli enda mer rasende på hundeloven enn jeg var i utgangspunktet! Tenk å ha en lov som kan tolkes slik!

Kan jeg forresten gå til anmeldelse av denne mannen selv(selv om han da altså ikke gjorde meg eller mitt særlig mye) om det viser seg at damen ikke anmelder selv?

Hun sa hun skulle, og har nummeret mitt for vitning. Men, hvis sånn om hun ombestemmer seg.

Jeg er nemlig RASENDE på denne barbaren, og ønsker ham alle kjipe ting.

Skrevet

Herregud, så grusomt! Gærne folk finnes det dessverre overalt.

laguna1365380434
Skrevet

Herregud, så grusomt! Gærne folk finnes det dessverre overalt.

Ja, det gjør det.. Og det var ganske sjokkerende! Var ganske drittredd når jeg sto der forann den enda mere vettskremte bikkja..

Men denne tullingen var direkte fyra opp av hundeloven, og mente altså at han hadde retten på sin side.(!!)

Jeg synes det er jævlig at vi har en lov som kan tolkes (nesten) sånn!

Skrevet

Ja, det gjør det.. Og det var ganske sjokkerende! Var ganske drittredd når jeg sto der forann den enda mere vettskremte bikkja..

Men denne tullingen var direkte fyra opp av hundeloven, og mente altså at han hadde retten på sin side.(!!)

Jeg synes det er jævlig at vi har en lov som kan tolkes (nesten) sånn!

Helt vanvittig! *rister på hue* Enda godt fyren blei lagt i jern.

laguna1365380434
Skrevet

Helt vanvittig! *rister på hue* Enda godt fyren blei lagt i jern.

Ja,han ble stappet i marja rimelig radig ja..:-) Han prøvde til og med å småknuffe med politiet..:-o

Men det var nervøst før de kom altså.., de bruker jo litt tid. Jeg var sikkert på at vi ikke skulle klare å holde ham unna bikkja så lenge, men heldigvis klarte vi det!

Skrevet

For en idiot.

Så en gang en fyr som løftet hunden sin over hodet og slengte den i bakken.

Jeg håper virkelig damen anmelder fyren, slike menn skulle fått seg en skikkelig straff.

Skrevet

Altså - man kan vel neppe kritisere en lov fordi en _fyllik_ har litt lav hjernekapasitet?!

laguna1365380434
Skrevet

For en idiot.

Så en gang en fyr som løftet hunden sin over hodet og slengte den i bakken.

Jeg håper virkelig damen anmelder fyren, slike menn skulle fått seg en skikkelig straff.

Det HÅPER jeg også!! Skikkelig dumt om hun bakker ut!

Verste jeg har sett! Supertulling..:-I

laguna1365380434
Skrevet

Altså - man kan vel neppe kritisere en lov fordi en _fyllik_ har litt lav hjernekapasitet?!

Jo, det synes jeg absolutt man kan.

Skrevet

Herregud! Dette burde du meldt til pressen!

Altså, for å være helt saklig - så lenge hundeeieren står sammen med hunden, og til og med advarer vedkommende som vil klappe/provosere hunden - mener jeg at eieren har sitt på det rene.

Selvsagt helt klart at man her hadde å gjøre med et menneske som ikke var ved sine fulle fem.

Modig at du brøt inn, laguna!

Skrevet

Jo du kan gå til en advokat. Ditt valg.

Tjener ikke du litt "mindre når rett skal være rett- og ta det derfra.) enn Mulla Krekar gjør.

Jeg personlig kan ikke fordra kjøtere som går løs, man vet aldri.

laguna1365380434
Skrevet

Herregud! Dette burde du meldt til pressen!

Altså, for å være helt saklig - så lenge hundeeieren står sammen med hunden, og til og med advarer vedkommende som vil klappe/provosere hunden - mener jeg at eieren har sitt på det rene.

Selvsagt helt klart at man her hadde å gjøre med et menneske som ikke var ved sine fulle fem.

Modig at du brøt inn, laguna!

Takk!:-) Jeg ble litt shaky, men jeg tror at jeg aldri kunne hatt god samvittighet mer om jeg hadde latt ham fortsette å prøve ådrepe hunden og sparke damen uten å prøve å hjelpe til!

Politiet var foresten veldig flinke og raske her!

Jeg tror heller ikke hundeloven skal tolkes sånn, med det er jo tragisk at enkelte tror det.

Han var en full, men det forsvarer han pokker ikke en centimeter altså!

Hm, kanskje jeg skulle meldt pressen eller NOAH eller noe slikt, så de kan skrive litt om hvordan hundeloven kan tolkes av tullinger? Kanskje det.

Skrevet

Jeg mener også at hundeloven har vært utsatt for vel drøy tolking.

Denne fulle mannen er bare et av flere eksempler av mennesker som vil herse med loven.

laguna1365380434
Skrevet

Jo du kan gå til en advokat. Ditt valg.

Tjener ikke du litt "mindre når rett skal være rett- og ta det derfra.) enn Mulla Krekar gjør.

Jeg personlig kan ikke fordra kjøtere som går løs, man vet aldri.

Den gikk ikke løs, den satt i bånd utenfor butikk, sammen med mannen til hun damen som ble sparket i ansiktet.

Mulig jeg er dum men jeg skjønte ikke hva du mente med mullah tingen? Tar jeg meg selv høytidelig, er det det du mener?:-o

Å anskaffe advokat er å trekke det langt, men jeg lurte på om jeg kan anmelde ham til politiet, om hun ikke gjør det selv..

Skjønt jeg tviler, det var ikke min hund, og ikke mitt ansikt..

Skrevet

Takk!:-) Jeg ble litt shaky, men jeg tror at jeg aldri kunne hatt god samvittighet mer om jeg hadde latt ham fortsette å prøve ådrepe hunden og sparke damen uten å prøve å hjelpe til!

Politiet var foresten veldig flinke og raske her!

Jeg tror heller ikke hundeloven skal tolkes sånn, med det er jo tragisk at enkelte tror det.

Han var en full, men det forsvarer han pokker ikke en centimeter altså!

Hm, kanskje jeg skulle meldt pressen eller NOAH eller noe slikt, så de kan skrive litt om hvordan hundeloven kan tolkes av tullinger? Kanskje det.

Jah, meld fra til noen, NOAH, Dyrebeskyttelsen eller pressen/aviser.

Eller skriv et leserinnlegg i en større avis.

.

laguna1365380434
Skrevet

Jah, meld fra til noen, NOAH, Dyrebeskyttelsen eller pressen/aviser.

Eller skriv et leserinnlegg i en større avis.

.

Det skal jeg gjøre! Skal sette meg ned i morgen formiddag, og se om jeg får til noe velformulert, da jeg har fri og ikke skal toge!

:-)

Gjest Pillemonster
Skrevet

Jeg synst du bør annmelde fyren viss dama ikke gjør det. Bra at du stod blanda deg inn!!!

Skrevet

Det skal jeg gjøre! Skal sette meg ned i morgen formiddag, og se om jeg får til noe velformulert, da jeg har fri og ikke skal toge!

:-)

Bra, historien vil opprøre folk!

Lykke til:-)

Snorkfrøken
Skrevet

Alle lover kan da vel misstolkes av fulle rabiate idioter!?

Det har ingenting med loven å gjøre. Loven en grei nok den.

At en person har klikka kan vel neppe loven klandres for?

laguna1365380434
Skrevet

Bra, historien vil opprøre folk!

Lykke til:-)

Takk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...