Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yes! Et hakk nærmere sommer!

Wohooooo!! :D

Men jeg vil fortsatt ha svar på spørsmålet mitt her nede om ildfarlig avfall. Eller er det sånn at ingen vet svaret?

Bente831365380491
Skrevet

Den er for avfall som lett antenner seg selv, mener jeg!

Skrevet

Den er for avfall som lett antenner seg selv, mener jeg!

Okei. Men hvis jeg har en fille jeg har tørket oljesøl eller bensinsøl, skal jeg da hive den oppi der? Eller hva med en nettopp brukt fyrstikk, eller en sigarettsneip? Papir med white spirit?

Bente831365380491
Skrevet

Okei. Men hvis jeg har en fille jeg har tørket oljesøl eller bensinsøl, skal jeg da hive den oppi der? Eller hva med en nettopp brukt fyrstikk, eller en sigarettsneip? Papir med white spirit?

Vet ikke hvor lett selvantennelig olje eller bensin er, men ville kanskje lagt den der for sikkerhetsskyld. Bedre å være føre var.

White spirit tror jeg er selvantennelig, så den burde hvertfall havne der. Uansett kan du jo lese på flasken om det står noe der!

Tror ikke jeg ville kastet en fyrstikk oppi nei, når det er ting der som faktisk kan antenne seg selv, så er det kanskje ikke så veldig lurt å kaste en fyrstikk som muligens er varm enda oppi der. Plutselig sier det pang!! Fyrstikker bruker jeg å skylle under kaldt vann, og så kaster jeg dem i søpla!

Skrevet

Vet ikke hvor lett selvantennelig olje eller bensin er, men ville kanskje lagt den der for sikkerhetsskyld. Bedre å være føre var.

White spirit tror jeg er selvantennelig, så den burde hvertfall havne der. Uansett kan du jo lese på flasken om det står noe der!

Tror ikke jeg ville kastet en fyrstikk oppi nei, når det er ting der som faktisk kan antenne seg selv, så er det kanskje ikke så veldig lurt å kaste en fyrstikk som muligens er varm enda oppi der. Plutselig sier det pang!! Fyrstikker bruker jeg å skylle under kaldt vann, og så kaster jeg dem i søpla!

Det var nettopp det jeg lurte på.

Jeg har aldri behov for å vite det, men for noen år siden stod vi alltid og røyka på en plass hvor det ikke var lov, og da var det mange som kasta sneiper oppi en sånn søppelkasse. Så da tenkte jeg alltid "tenk om noen har kasta noe lett brennbart oppi der, det er vel ikke noen god kombinasjon?" Så har jeg liksom alltid lurt på det da, hva det var man skal kaste i de. Men det er jo ikke noen stor fare hvis det begynner å brenne, det ville vel slokt ganske fort tror jeg, oksygenfattig og av ikke brennebart materiale.

Skrevet

Det var nettopp det jeg lurte på.

Jeg har aldri behov for å vite det, men for noen år siden stod vi alltid og røyka på en plass hvor det ikke var lov, og da var det mange som kasta sneiper oppi en sånn søppelkasse. Så da tenkte jeg alltid "tenk om noen har kasta noe lett brennbart oppi der, det er vel ikke noen god kombinasjon?" Så har jeg liksom alltid lurt på det da, hva det var man skal kaste i de. Men det er jo ikke noen stor fare hvis det begynner å brenne, det ville vel slokt ganske fort tror jeg, oksygenfattig og av ikke brennebart materiale.

Whitesprit. La filla ligge uten brett og tørke skikkelig før du kaster den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...